Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw forum

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Blijkbaar zijn er veel mensen met weinig geduld .... Als ik via pm vragen krijg van nieuwe leden, en heel dikwijls dezelfde vragen, blijf ik even dikwijls altijd dezelfde antwoorden formuleren. ( En nee, dat doe ik niet omdat ik moderator ben, dat deed ik al vooraleer ik die functie had, trouwens, door mijn gedrag online werd ik in positieve zin opgemerkt door andere moderatoren, waardoor ik de functie als moderator kreeg aangeboden )
    Wat velen ook hier vergeten is dat wat voor ons ( forumgebruikers ) de normaalste zaak van de wereld is, voor anderen een totaal nieuwe wereld is. Vele gebruikers surfen op internet, maar vraag maar eens aan mensen in je werkomgeving .... wat is een forum?
    Ik vrees dat je nog al wat gefronste wenkbrauwen zal zien.
    Direct iemand lui en gemakzuchtig noemen vind ik kort door de bocht, soms weten de nieuwelingen niet beter. Ik betrap er mezelf ( heel spijtig ) soms op dat ik ook wel eens precies mijn geduld wat verlies, maar gelukkig realiseer ik me dat nog .... omdat mijn vader, mijn tante, maar ook jongere gebruikers die ik help met pc problemen, mij daar attent op maken en zeggen : wat jij zo evident vindt, is voor ons telkens weer een kleine nieuwe wereld die opengaat.

Bottom line : met geduld, hoffelijkheid en de nodige tact kom je heel ver ..... dikwijls veel verder dan met harde antwoorden.
    En ik ben misschien ondertussen al van de oude stempel ( 53 ) maar ik blijf geloven dat de meeste mensen zijn zoals ik, goed van vertrouwen, inborst en eerlijk in omgang .... meer moet dat niet zijn.
    Ik kan dan als 1 van deze beschouwd worden als iemand met weinig geduld maar laat dit nu net niet zo zijn. Beroepsmatig geef ik veel opleiding aan mensen in het buitenland uit soms onderontwikkelde landen (niet foto gerelateerd) en heb er geen probleem mee dingen 1x, 2x of 3x uit te leggen. Wat ik wel doe is steeds verwijzen naar hun verkregen infoboeken waar werkelijk alles staat wat er over het onderwerp te weten moet worden.
    Als ik dan zie dat er hier dagelijks mensen aanbieden die nog te lui zijn (en dat is het) om 1 of 2 pagina's terug te keren om hun eventueel aan te kopen camera op te zoeken dan is het op een bepaald moment genoeg. Blijkbaar is het van deze tijd dat men, naar analogie met het onderwijs, hier alles tof moet houden maar men geen haardere woorden meer mag gebruiken en vragen om leerstof te kennen.
    Iedereen moet leren en ik leer nog elke dag bij, van mensen van dit eigenste forum en daarbuiten. Weet wel dat ik heel graag de zoekfunctie gebruik om info te vinden.

Ik begrijp je wel hoor Francis maar ik heb zelf al enkele keren hier nieuwelingen gehad die me contacteren per PM met raad vragen maar
    1. je hoort er niks meer van
    2. een bedankje zit er 99% van de tijd nooit bij

Men heeft een toestel of lens gekocht en dan heeft BD zijn nut bewezen. Weg van het forum want ja, ik heb een camera en wie wil al deze droge materie blijven lezen. Mijn DSLR zal per definite toch d mooiste foto's uitspuwen en mijn vrienden, neven en nichtjes die geen DSLR hebben zullen ook altijd een wauw reactie geven,

Jos zou hier eens een statestiekje van kunnen maken. Hoeveel nieuwe leden zijn er geweest over het laatste jaar en hoeveel posts hebben ze gedaan. Perceptie voor mij zegt: heel veel (toch in onderdeel camera en objectieven).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Iedereen is begonnen als beginner, toch?
      Was je toen ook niet gelukkig als je van een ancien wat info kreeg?
      Klopt maar er zijn ook forumonderdelen genoeg waar je ervaring in kan delen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Wat ik soms wel vind is dat het antwoord al in de vraag zit van de TS.

Ze kennen al een toestel, ook al de lenzen dat ze zouden willen kopen.

Enkel willen ze precies eens van een ander horen of dit of dat een goede combinatie is.

Meestal word er ook al direct gepraat over L-glas of toplenzen, precies of dit direct de beste foto's levert.
        Bootjes

Comment

Is dit duidelijk genoeg, of zijn er nog aanpassingen nodig?
          En vooral, zal dit volstaan?
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Weeral eens knap werk Jos . (heb ondertussen een hoed gekocht)
            Zou het niet beter zijn een workshop te geven " Hoe gebruik ik de zoekfunctie ? "
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Weeral eens knap werk Jos . (heb ondertussen een hoed gekocht)
              Zou het niet beter zijn een workshop te geven " Hoe gebruik ik de zoekfunctie ? "
              "En wat hebben we "heleerd vandaah"

Veel mensen die één topic starten. Juist?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                "En wat hebben we "heleerd vandaah"
                Theo niet vergeten!
                punt 2 als je dorst heb moet je drinken
                punt 3 als je jeuk hebt moet je krabben,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Theo niet vergeten!
                  punt 2 als je dorst heb moet je drinken
                  punt 3 als je jeuk hebt moet je krabben,

[/IMG]
                  Amaai, moeders mooiste
                  Maar kom, ik zie hem graag bezig als SOS-Piet.
                  ============================================
                  Maakt het een verschil uit waar de vragen staan.
                  Maakt het een verschil uit in het aantal vragen.

We hebben nu Camera's en Objectieven en Accessoir's.
                  Dat is idd. een verzameling van alle mogelijke (relevante?) vragen.

Wat zou er dan niet mogen of kunnen in Camera's.
                  En hoe ga je het nieuwe onderdeel heten.

Misschien maakt een praktisch voorbeeld de zaken duidelijker?
                  ================================================== =====
                  Ik zie er wel vragen die misschien beter in "Ter Zake" gevraagd werden > technische zaken rondom digitale fotografie
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X