Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dacia Duster

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Blijkbaar bestaat er volgens de meeste mensen maar 1 lotus.
    Neen want ik heb vroeger de drie Lotus Europa's JPS van mijn baas onderhouden en er ook geregeld mee op de baan geweest (en niet voor maar een km hoor)

NB de eerste was pertotal na 6 maand de tweede na 3 maand de derde na een jaar.
    Na de Lotussen kwam een Pontiac Transam die na een jaar ook pertotal was, gevolgd door nog een aantal merken hoor.
    Ik heb nog ergens een foto liggen van wat er overschoot van zo een Lotus, brokjes van een meter groot uiteengespat door de polyester carroserie wat ook de bestuurder zijn leven heeft gered, hij had slechts lichte verwondingen.
    Zo een Lotus Europa reed echt zalig echt iets voor mij, je moest lenig zijn om er in en uit te geraken ook.
    Het was een pittig bakje al was het maar een 1600 cc motor die er in zat maar het ding woog ook bijna niets.
    Ik ben op de autostrade eens uitgedaagd door een zware Alfa Romeo maar die had al snel door dat hij zich mispakte, toen was er nog geen snelheidsbeperking.
    Smalend noemde ze de Lotus Europa bij ons de koekendoos.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Neen want ik heb vroeger de drie Lotus Europa's JPS van mijn baas onderhouden en er ook geregeld mee op de baan geweest (en niet voor maar een km hoor).
      .../...
      toen was er nog geen snelheidsbeperking.
      Gelukzak ... zo jong al met zo'n bakken mogen rijden en zonder beperking.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Sneeuw? regen is al erg met de banden die er opliggen
        Daarom dat je het ook niet kan kopen als je maar 1 wagen hebt, is gewoon niet bruikbaar voor elke dag. Maar de dagen dat hij bruikbaar is, is het wel plezier ten top.
        Het is dus als een moto ... het wauuw-effect maar alles moet wat meezitten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het is dus als een moto ... het wauuw-effect maar alles moet wat meezitten.
          Ja, je kan er wel andere banden opsteken en dan kan je nog deftig rijden in de regen. Maar voor mij is het gewoon een plezier autotje en haal het dan enkel buiten als ik er echt plezier kan aan beleven.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Neen want ik heb vroeger de drie Lotus Europa's JPS van mijn baas onderhouden en er ook geregeld mee op de baan geweest (en niet voor maar een km hoor)

NB de eerste was pertotal na 6 maand de tweede na 3 maand de derde na een jaar.
            Na de Lotussen kwam een Pontiac Transam die na een jaar ook pertotal was, gevolgd door nog een aantal merken hoor.
            Ik heb nog ergens een foto liggen van wat er overschoot van zo een Lotus, brokjes van een meter groot uiteengespat door de polyester carroserie wat ook de bestuurder zijn leven heeft gered, hij had slechts lichte verwondingen.
            Zo een Lotus Europa reed echt zalig echt iets voor mij, je moest lenig zijn om er in en uit te geraken ook.
            Het was een pittig bakje al was het maar een 1600 cc motor die er in zat maar het ding woog ook bijna niets.
            Ik ben op de autostrade eens uitgedaagd door een zware Alfa Romeo maar die had al snel door dat hij zich mispakte, toen was er nog geen snelheidsbeperking.
            Smalend noemde ze de Lotus Europa bij ons de koekendoos.
            Zalig he.
            Ik ben al door veel uitgedaagt en nog nooit verloren, zelfs ferrari heeft er al moeten aan geloven
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Zalig he.
              Ik ben al door veel uitgedaagt en nog nooit verloren, zelfs ferrari heeft er al moeten aan geloven
              Er is natuurlijk nog altijd lichter, sneller, ...

Comment

Toen die tijd mocht je nog eens door vlammen 180km was toen dagelijkse kost.
                Toen kon je al uw aandacht aan de weg geven in plaats van flitsers op te sporen, ik reed wel snel maar ook defensief, als ik iets zag paste ik snel mijn snelheid aan.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

als ik iets zag paste ik snel mijn snelheid aan.
                  Vooral bij politie zeker?

Waar is de tijd dat we nog eens konden racen tegen de rijkswacht, zij met hun Golfke GTI en ... achterblijven.
                  Maar de mannen met de Porsche ... die waren wel sneller.
                  Dikwijls genoeg gedaan op het einde van de E411 tussen Overijse en Oudergem of omgekeerd.
                  Ook op de Ring een paar keer gedaan ... is wel +- 20 jaar geleden.
                  Last edited by VerSeg; 21 september 2010, 22:53.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ja, je kan er wel andere banden opsteken en dan kan je nog deftig rijden in de regen. Maar voor mij is het gewoon een plezier autotje en haal het dan enkel buiten als ik er echt plezier kan aan beleven.
                    Ik heb de mijne verkocht na 2 jaar, ik reed er echt teveel in, meer dan 50000km op die 2 jaar, ne keer of 4 per jaar op circuit. de bedrijfswagen bleef thuis staan ;-)
                    Het was een Elise S1, de superlichte versie. Heerlijke wagen die ik elke dag gebruikte, ook in de regen, altijd open (gelijk ook de reden dat ik de snellere exige niet gekocht heb) Je moet er wel mee kunnen rijden hé, het is een superlichte en supergevoelige wagen. De meeste rijden zich gewoon te pletter als ze met een Elise zonder trainig de baan opgaan.
                    Maar, je weet zo goed als ik, er zijn altijd mensen "tegen" , het is geen supersportwagen, het is geen Porsche, ne moto is sneller, enzovoort...pfff, het groene monstertje...
                    Nu droom ik stilletjes van een Vertigo, met de alfa 3.2 motor erin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Ik heb de mijne verkocht na 2 jaar, ik reed er echt teveel in, meer dan 50000km op die 2 jaar, ne keer of 4 per jaar op circuit. de bedrijfswagen bleef thuis staan ;-)
                      Het was een Elise S1, de superlichte versie. Heerlijke wagen die ik elke dag gebruikte, ook in de regen, altijd open (gelijk ook de reden dat ik de snellere exige niet gekocht heb) Je moet er wel mee kunnen rijden hé, het is een superlichte en supergevoelige wagen. De meeste rijden zich gewoon te pletter als ze met een Elise zonder trainig de baan opgaan.
                      Maar, je weet zo goed als ik, er zijn altijd mensen "tegen" , het is geen supersportwagen, het is geen Porsche, ne moto is sneller, enzovoort...pfff, het groene monstertje...
                      Nu droom ik stilletjes van een Vertigo, met de alfa 3.2 motor erin.
                      Ja, om er nog wat beter leren mee te rijden ben ik van plan volgend voorjaar les te gaan volgen bij Lotus zelf. Een ganse dag op het circuit met prive leeraar, daar moet je toch wel iets van bijleren.

Comment

Wat voor een draadje is dit geworden????
                        gelukkig gaat het niet over Canon, Nikon, Leica of Hasselblad. Want dan trek je beter de tenen in. Ieder zijn meug en zijn gelijk.

Ik heb toch lekker den L... , D... , mijn vijf €-centen
                        Flickr één
                        Flickr two

Comment

[MOD]Vermits dit topic volledig ontspoord is en totaal niets meer met de vraag van de TS te maken heeft wordt dit topic gesloten.

Willen jullie verder met elkaar 'chit chatten' over het al dan niet snel rijden kunnen jullie een nieuw topic hiervoor openen, maar met de Dacia Duster hebben de laatste pagina's niets meer te maken.[/MOD]
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                          X