Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

    End dan? Hier registreren zich toch ook mensen om een fotograaf te vinden...
    Moest ik een onderwater metaaldetector hebben, ik zou me wel willen amuseren (duik al ruim 15 jaar).

    Hou er ook rekening mee dat, als je een duiker vindt, organisatorisch alles in orde is.
    (duiken als er geen andere watersporten aan de gang zijn is een vereiste op vele putten)

    Wat betreft een metaaldetector vinden: hier kan je mss je licht eens opsteken: http://www.divewise.be . Is een duikwinkel in wijnegem, maar de eigenaar (Bart Cassiers) is zelf beroepsduiker. hij kan je mss tips geven.

    j.
    Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
    moet mij daar dan wel registreren ....
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen



      misschien hier ook even registreren en hier ook vragen???

      is maar een kleine moeite uiteindelijk he...
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #18
        Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

        Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
        waar kan je dit huren in België?
        In België weet ik het zo niet direct, wel in Nederland :

        +/- 120 € per dag !!

        Hou inderdaad wel rekening met de opmerking van Jwllms.
        In vele putten mag normaal niet gedoken worden. Waarschijnlijk ook niet in deze surfput (tenzij speciale omstandigheden en nodige organisatie).

        Heb je trouwens enig idee hoe diep het daar is ?
        Misschien hebben die brandweerduikers je dit laten weten ?


        greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

        Comment


        • #19
          Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

          Misschien eens een oproep doen via De Stip of een dergelijk tv programma
          Je weet nooit wat er uit de bus komt.

          Comment


          • #20
            Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

            Hallo;


            We hebben met onze duikclub (www.merou.be) al horloges, ringen en ander speelgoed gevonden in een vrij modderig water van de Plas in Houthalen (kelchterhoef).

            We hebben geen metaaldetector; meestal pakken we grote lampen mee, want in mijn ervaring liggen lichte opbjecten gewoon op het slib, natuurlijk afhankelijk van de bodem.

            Mocht dat niet gaan, kunnen we nog steeds op de tast gaan duiken.

            Er zijn een paar voorwaarden aan verbonden; ten eerste locatie; mag daar gedoken worden ? Hoe Diep is het? De persoon die de ring is kwijtgespeeld moet ter plaatse zijn, want de locatie is super belangrijk ( hoe kleiner het gebied uit te kammen hoe gemakkelijker).

            De kans om die ring terug te vinden is niet al te groot, maar we zijn altijd bereid een poging te wagen. Zolang we maar kunnen duiken

            Mijn email adres : bart.weijs@gmail.com

            Comment


            • #21
              Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

              Oorspronkelijk geplaatst door alucardje Bekijk bericht
              Hallo;

              We hebben met onze duikclub (www.merou.be) al horloges, ringen en ander speelgoed gevonden in een vrij modderig water van de Plas in Houthalen (kelchterhoef).

              We hebben geen metaaldetector; meestal pakken we grote lampen mee, want in mijn ervaring liggen lichte opbjecten gewoon op het slib, natuurlijk afhankelijk van de bodem.

              Mocht dat niet gaan, kunnen we nog steeds op de tast gaan duiken.

              Er zijn een paar voorwaarden aan verbonden; ten eerste locatie; mag daar gedoken worden ? Hoe Diep is het? De persoon die de ring is kwijtgespeeld moet ter plaatse zijn, want de locatie is super belangrijk ( hoe kleiner het gebied uit te kammen hoe gemakkelijker).

              De kans om die ring terug te vinden is niet al te groot, maar we zijn altijd bereid een poging te wagen. Zolang we maar kunnen duiken

              Mijn email adres : bart.weijs@gmail.com
              Bedankt voor je reactie Bart.
              Je stelt de vraag of daar gedoken mag worden daar kan ik je niet direct op antwoorden. Het is een meer waarop gesurft wordt. Aan welke voorwaarden moet men voldoen om te mogen duiken in een meer? Ik neem telefonisch contact met de voorzitter van de club daaromtrent. Als hij me daar niet kan op antwoorden neem ik contact op met het gemeentebestuur van Destelbergen.
              De plaats waar hij de ring verloren heeft, heeft ongeveer 6 à 7 meter diepte (volgens de duiker van de brandweer).
              Ik stel jullie voorstel op prijs want gisteren zijn er 2 man van de vrijwillige brandweer gaan duiken maar ik denk hoe groter de groep is hoe meer kans om de ring te vinden. Ik heb intussen wel gezocht om een metaaldetektor voor juwelen te huren maar de dichtsbijzijnde was op anderhalf uur rijden in Nederland en de huur prijs ken ik (nog) niet .... maar dan moet je ook nog een duiker vinden die met zulke toestellen kan werken ...
              Ik neem aan dat jullie dit ook voor de sport doen .... mail je daaromtrent nog
              ps een fotoke van de ring kan ik jullie bezorgen en de eigenaar ervan kan aanwezig zijn in het weekend mochten jullie in de week duiken dan kan ik er ook in de namiddag zijn .... ken de plaats ook waar Koen de ring verloren heeft, dat vergeet je nooit
              groetjes linda

              ps de link naar jullie website werkt niet
              Last edited by linda16093; 13 september 2010, 20:43.

              Comment


              • #22
                Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                http://www.detectorvrienden-vlaanderen.be

                misschien hier ook even registreren en hier ook vragen???

                is maar een kleine moeite uiteindelijk he...
                zal ik doen

                Comment


                • #23
                  Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                  Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  http://www.detectorvrienden-vlaanderen.be

                  misschien hier ook even registreren en hier ook vragen???

                  is maar een kleine moeite uiteindelijk he...
                  ik ben zelf ook op dat forum terechtgekomen sinds ik een detector heb aangeschaft.
                  Er zijn wel niet bijzonder veel mensen daar die een onderwaterdetector hebben, en degenen die het wel hebben zitten meer op Trouwringverloren (mijn gokje).

                  Ik heb zelf een onderwaterdetector maar er zijn 2 kabeltjes losgesneden geweest en die moeten waterdicht gemaakt worden. Moest je hem willen lenen (ben wel van Zuid-Limburg).. ik heb zelf totaal geen ervaring met zoeken onderwater. Ik gebruik hem gewoon omdat hij lichter is dan mijn *land*detector
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #24
                    Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                    Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                    ik ben zelf ook op dat forum terechtgekomen sinds ik een detector heb aangeschaft.
                    Er zijn wel niet bijzonder veel mensen daar die een onderwaterdetector hebben, en degenen die het wel hebben zitten meer op Trouwringverloren (mijn gokje).

                    Ik heb zelf een onderwaterdetector maar er zijn 2 kabeltjes losgesneden geweest en die moeten waterdicht gemaakt worden. Moest je hem willen lenen (ben wel van Zuid-Limburg).. ik heb zelf totaal geen ervaring met zoeken onderwater. Ik gebruik hem gewoon omdat hij lichter is dan mijn *land*detector
                    Bedankt voor je aanbod maar zuid-limburg is een beetje ver weg en blijkbaar moet je toch ervaring hebben om zo'n toestel onderwater te gebruiken ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                      Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                      Bedankt voor je reactie Bart.
                      Je stelt de vraag of daar gedoken mag worden daar kan ik je niet direct op antwoorden. Het is een meer waarop gesurft wordt. Aan welke voorwaarden moet men voldoen om te mogen duiken in een meer? Ik neem telefonisch contact met de voorzitter van de club daaromtrent. Als hij me daar niet kan op antwoorden neem ik contact op met het gemeentebestuur van Destelbergen.
                      De plaats waar hij de ring verloren heeft, heeft ongeveer 6 à 7 meter diepte (volgens de duiker van de brandweer).
                      Ik stel jullie voorstel op prijs want gisteren zijn er 2 man van de vrijwillige brandweer gaan duiken maar ik denk hoe groter de groep is hoe meer kans om de ring te vinden. Ik heb intussen wel gezocht om een metaaldetektor voor juwelen te huren maar de dichtsbijzijnde was op anderhalf uur rijden in Nederland en de huur prijs ken ik (nog) niet .... maar dan moet je ook nog een duiker vinden die met zulke toestellen kan werken ...
                      Ik neem aan dat jullie dit ook voor de sport doen .... mail je daaromtrent nog
                      ps een fotoke van de ring kan ik jullie bezorgen en de eigenaar ervan kan aanwezig zijn in het weekend mochten jullie in de week duiken dan kan ik er ook in de namiddag zijn .... ken de plaats ook waar Koen de ring verloren heeft, dat vergeet je nooit
                      groetjes linda

                      ps de link naar jullie website werkt niet
                      Toestemming voor duiken is ok ik stuur je een mail

                      Comment


                      • #26
                        Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                        stap 1 is dan al gezet!!

                        SUCCES!!!!

                        hopelijk vind je het mooi terug (en heb je een mooi verhaal om te vertellen )
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                          stap 1 is dan al gezet!!

                          SUCCES!!!!

                          hopelijk vind je het mooi terug (en heb je een mooi verhaal om te vertellen )
                          Ik hoop dat ook, vooral van men schoonzoon want die heeft het voorval nog altijd niet verteerd

                          Comment


                          • #28
                            Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                            Beste,

                            Ik heb dit bericht recentelijk gelezen, omdat het ondertussen 2015 is, is het misschien niet meer nodig om te reageren.
                            Nu, ik ben duiker en duik met een onderwaterdetector.
                            Is uw ring ondertussen al gevonden?

                            Mvg,
                            Jorg

                            Comment


                            • #29
                              Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                              Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                              Hello iedereen,
                              is een beetje raar verzoek maar ik verklaar dit even nader:
                              Vorige zaterdag is men oudste dochter gehuwd, de festifiteiten gingen door aan de Surfclub te Destelbergen.

                              Door het goede weer werd er dus ook in het water "gespeeld", de kersverse echtgenoot is op een bepaald moment met de jetski gevallen en toen hij naar de jetski begon te zwemmen is die z'n trouwring verloren (heeft de ring van zijn vinger zien glijden maar kon hem niet meer grijpen).

                              De vrijwillige brandweer met duiker is ter plaatse geweest doch hadden geen metaaldetektor bij ....
                              Aangezien de ring speciaal voor hun huwelijk ontworpen werd gaan ze trachten een metaaldetektor te bemachtigen en dan nog eens terugkeren om opnieuw te duiken. Maar het was niet zeker of ze er een konden vinden vandaar mijn vraag hier.
                              Is hier een goede ziel, die duikt en een metaaldetekor heeft en het ziet zitten om die ring te zoeken??? Ik weet het de kans dat men hem vind is klein ....
                              groetjes linda
                              Beste,

                              Ik heb dit bericht recentelijk gelezen, omdat het ondertussen 2015 is, is het misschien niet meer nodig om te reageren.
                              Nu, ik ben duiker en duik met een onderwaterdetector.
                              Is uw ring ondertussen al gevonden?

                              Mvg,
                              Jorg

                              Comment


                              • #30
                                Re: duiker(s) gezocht met onderwater metaaldetektor - regio Destelbergen

                                Neen .... jammer genoeg niet.

                                Comment

                                Working...
                                X