Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Deze iMac is nu m'n vijfde Mac in elf jaar. M'n eerste was een Blueberry imac G3, m'n tweede een G3 Powerbook Pismo, m'n derde een Powermac G4, m'n vierde een iMac G5, en dan nu deze Intel iMac.

    Met de Powerbook (was indertijd (2000) een laptop van 120 000 oude Belgische frankskes, onnozole zot die ik was) heb ik de HD moeten laten vervangen onder garantie (de IBM disk werd door Apple vervangen door een Toshiba). Een jaartje later hield de DVD-ROM drive het voor bekeken ( een Samsung dan nog !!!!) en kreeg ik dankzij een vriendelijke Apple-retailer een nieuwe voor 200 euro (hij had via min of meer onoffiële weg via de US een originele nieuwe drive kunnen bekomen, anders had het me via de officiële Belgische Apple branche bijna 600 euro gekost !!!).
    Met de andere geen problemen. De twee iMac's (de G5 en de Intel) kocht ik tweedehands. Met de G5 waren de moederbordproblemen bekend. Toen ik hem kocht had de vorige eigenaar het moederbord al laten vervangen, net buiten garantie. Via z'n broer die toevallig bij een Apple repair service werkte had hij de kosten nog kunnen beperken. Zoniet had het hem meer dan de helft van een nieuwe gekost.

    M.a.w. Mac's gaan ook stuk, zijn niet van betere componenten gemaakt als de A-merken aan de PC-kant. Voor herstellingen buiten garantie betaal je je blauw, maar kom, als Mac-gebruiker heb je toch geld genoeg ?

    Dit weet ik zeker. Vijf Mac's heb ik al gekocht, en hoewel ik er relatief heel tevreden mee ben, er komt GEEN zesde. 'k Zal maar niet vertellen wat ik tweedehands vorig jaar voor een 2.8 Core2Duo iMac betaald heb...
    Vroeger was OS X reden genoeg om een Mac te kopen, XP was niet om aan te zien en was gewoon geen betrouwbaar OS (eind jaren 90/begin 2000 was OS 9 lichtjaren verder dan Win 98 en Me).
    Maar sinds Vista (ja, inderdaad, Vista) en Win7 is het tij gekeerd. Misschien is OS X nog ietsie pietsie beter. Maar om daarom nu een hypotheek op je huis te nemen om een nieuwe computer te kopen ?


    ik kan je enkel aanraden bij een goede dokter langs te gaan want je hebt echt wel een pak postst nodig hier om je frustratie te ventileren.
    Enkele individuen hebben er blijkbaar een sport van gemaakt op elk mactopic te reageren en zeker alle clichees uit de kast te halen over de dure mac enz. of het al dan niet iets met de vraag (en zelf de realiteit) te maken heeft doet er absoluut niet toe.
    Ben jij nu echt een idioot dat je willens wetens vijf keer veel te veel geld uit je zak liet kloppen voor een dergelijk minderwaardig en pokkeduur gedoe?
    Ken je dat van die ezel en dat stoten aan die steen?
    Als je eens minder onzin zit neer te pennen hier kan je misschien eens via google hiernaar op zoek gaan.

    Ik ben nog nooit bedreigd of gedwongen een mac te kopen, ik heb ook nog nooit gehoord dat er ergens dergelijke praktijken zouden gebruikt worden om een mac te doen kopen.

    Comment


    • #32
      Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      .
      Enkele individuen hebben er blijkbaar een sport van gemaakt op elk mactopic te reageren en zeker alle clichees uit de kast te halen over de dure mac enz. of het al dan niet iets met de vraag (en zelf de realiteit) te maken heeft doet er absoluut niet toe.
      Ben jij nu echt een idioot dat je willens wetens vijf keer veel te veel geld uit je zak liet kloppen voor een dergelijk minderwaardig en pokkeduur gedoe?
      Zit er dan een Bluray drive in de Mac tegenwoordig?

      Wat dat verhaal over die betere Apple componenten betreft ... Ik zie Apple naar Asus (ik zeg maar iets) stappen bijvoorbeeld voor een moederbord, want ze kunnen ze zelf niet maken.
      Asus biedt hun het topprodukt aan uit hun lijn (want het is Apple eh) en dan zegt Apple: 'Wij willen iets beter, want wij zijn Apple en hebben betere kwaliteit in onze machines steken'. Die Asus mannen halen hun spuitbus boven en spuiten er een Apple logo op. Daar, dit is beter, kassa kassa.

      Dus neen, dat is niet de reden waarom er geen Bluray insteekt, en neen Apple heeft geen betere componenten dan een pc. Misschien hebben ze betere componenten dan een doornsee pc, maar gezien hun winstbejag durf ik ook dat te betwijfelen. Misschien met uitzondering van de cases in hun macbooks want die zijn meestal wel klasse.

      Comment


      • #33
        Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

        @krisdg :

        't Verstand komt niet voor de jaren...

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Die Asus mannen halen hun spuitbus boven en spuiten er een Apple logo op. Daar, dit is beter, kassa kassa.
        In a nutshell ?
        Last edited by Kaneda; 9 september 2010, 08:49.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          ik kan je enkel aanraden bij een goede dokter langs te gaan want je hebt echt wel een pak postst nodig hier om je frustratie te ventileren.
          Enkele individuen hebben er blijkbaar een sport van gemaakt op elk mactopic te reageren en zeker alle clichees uit de kast te halen over de dure mac enz. of het al dan niet iets met de vraag (en zelf de realiteit) te maken heeft doet er absoluut niet toe.
          Ben jij nu echt een idioot dat je willens wetens vijf keer veel te veel geld uit je zak liet kloppen voor een dergelijk minderwaardig en pokkeduur gedoe?
          Ken je dat van die ezel en dat stoten aan die steen?
          Als je eens minder onzin zit neer te pennen hier kan je misschien eens via google hiernaar op zoek gaan.

          Ik ben nog nooit bedreigd of gedwongen een mac te kopen, ik heb ook nog nooit gehoord dat er ergens dergelijke praktijken zouden gebruikt worden om een mac te doen kopen.
          Jou mening over Apple is zo langzaamaan ook genoegzaam gekend, je onverdraagzaamheid t.o.v. personen die ook maar 1 kritiekje durven geven hieromtrent ook...

          Triestig.

          Er zijn evenveel cliché's over Apple als over Windows, dat over dat duurder z'n kan je zelfs zwart op wit bewijzen. Heb hier onlangs een poging gedaan
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #35
            Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Echt en die andere PC bouwers bieden geen care aan?
            En ik weet niet wat de marge van een computer winkel erbij komt doen?
            Het gaat erom of de marge die Apple op een laptop neemt echt zoveel groter is dan de marge die HP of Dell of... op hun laptop nemen. Je leest velen dat beweren op het net, maar ik heb daar nog nooit enig bewijs van kunnen vinden.

            Nee Apple verdient volgens mij het meeste geld aan de content. Per MP3, per App, per film. Zij bieden de content providers een platform en nemen de verkoop, download, winkel, geld afhandeling van hen af voor een deel van de winst. en die stores zijn zo goed geïntrigeerd in hun producten dat de gebruikers er ook dankbaar gebruik van maken.
            Apple is in de eerste plaats nog altijd een hardwarebedrijf. Hoe je het ook draait of keert. Ze verkopen Macs, MacBooks, iPhones, iPads, ... en de content komt van elders. De 30% die ze verdienen aan elke App die er verkocht wordt via de App Store dient om de infrastructuur te betalen om het systeem in gang te houden. Kijk naar hun financiele resultaten, en je zal zien waar het overgrote deel van hun inkomsten vandaan komt.

            Apple steekt geld in het design van hun producten, maar stelt dezelfde eisen aan de componenten dan de andere grote fabrikanten doen. Een harde schijf uit een Mac is echt niet beter of sneller of betrouwbaarder dan een gelijkaardige schijf uit een Dell of een HP. Vergelijken met een PC uit de MAKRO is onzin: dat zijn de bottomfeeders die het gemund hebben op de naiviteit van de kleine man.

            Door hun investering in design en het opkopen van bepaalde technologie kunnen ze producten aanbieden die een ander niet kan. Voorbeelden daarvan zijn er genoeg, zoals de touch technologie de ze hebben binnengehaald, of P.A. Semi voor de ontwikkeling van de A4 (wat eigenlijk niet zo'n heel speciale CPU is). Recent is nog hun aandeel in Liquid Metals aan het licht gekomen, waarvan je in de toekomst de vruchten zal zien.

            Apple moet het in de eerste plaats hebben van de verkoop van hardware.
            pixelpusher

            Comment


            • #36
              Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Jou mening over Apple is zo langzaamaan ook genoegzaam gekend, je onverdraagzaamheid t.o.v. personen die ook maar 1 kritiekje durven geven hieromtrent ook...

              Triestig.

              Er zijn evenveel cliché's over Apple als over Windows, dat over dat duurder z'n kan je zelfs zwart op wit bewijzen. Heb hier onlangs een poging gedaan
              goei mop 1 kritiekje....
              dat je niet kan tellen heb je inderdaad al bewezen en dat je appelen met citroenen vergelijkt ook.
              als er één geaboneerd is op alle macitems om te zeggen dat ze te duur zijn ben jij het wel.
              gelukkig voor bd doen macgebruikers niet zo overdreven hetzelfde bij pc vragen.

              btw, er is geen enkele vaijo die dezelfde eigenschappen heeft als een macboek pro (zelf zonder rekening te houden met de systeemsoftware.)

              Comment


              • #37
                Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                Thanks GroovBird voor de link.
                Het is dus zo dat de iTunes verkoop maar 10% van de omzet inhoud. Ik neem aan dat de app-store ook hierin zit (wordt niet echt aangegeven).
                Maar als je die dingen naar winst zou omzetten, dan zal dat een groter percentage zijn.
                Omdat je kan verwachten dat ze minder kosten hebben met die online-stores tegenover de HW ontwikkeling en productie van de andere items in de lijst.

                Ik vond terug dat ze in het 3Q10 een omzet van 15,7 haalden (iPAD) en een winst van 3,25. Dus even rekenen leert ons dat ze een marge van 20% halen op hun verkoop.

                Reken ik nu terug met de getallen van je detail van het vorige kwartaal. En neem ik aan dat ze toen ook 20% winst wisten te halen op hun omzet en dat de winst op iTunes verkoop 70% is. Dan kom ik op een winst voor HW van 1,87 tegenover een totale revenu van 12,17 of dan komen we op een marge van 15% die Apple haalt op hun HW.

                Zelfs als ik de winst op de iTunes dingen naar 50% laat zakken, dan wordt de winst op HW maar 17%.

                Ik veronderstel dan wel even dat de winst op alle HW even groot is. Maar die 15% lijkt me eerder een normaal getal en is al wel de helft van die mensen die nog eens niet weten wat een marge of winst eigenlijk is zomaar op het net durven te zetten.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #38
                  Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  goei mop 1 kritiekje....
                  dat je niet kan tellen heb je inderdaad al bewezen en dat je appelen met citroenen vergelijkt ook.
                  als er één geaboneerd is op alle macitems om te zeggen dat ze te duur zijn ben jij het wel.
                  gelukkig voor bd doen macgebruikers niet zo overdreven hetzelfde bij pc vragen.

                  btw, er is geen enkele vaijo die dezelfde eigenschappen heeft als een macboek pro (zelf zonder rekening te houden met de systeemsoftware.)
                  Wil jij eens uitleggen waar die Sony er niet in slaagt de eigenschappen van die macbook pro bij te benen ? Je zegt dat ik niet kan tellen, prachtig : maar wil je dat eens aantonen in plaats van lucht te verkopen. Ik geef er de links bij waar je alle eigenschappen van die Vaio kan bekijken die 1000 € goedkoper is, en vlotjes die Macbook bijbeent.
                  Dus jij mag me eens tonen waar ik niet kan tellen. Wat zijn die appelen en wat zijn de citroenen ? Want jou posts blinken allesbehalve uit in betekenisvolle argumenten...

                  Mag ik bv. zeggen dat die i7 processor uit de macbook pro 30% trager is, dan die in de Sony (het is trouwens een Dual core, die in de Sony een Quad core)... Je mag dus 60% meer uitgeven, voor een computer die intrinsiek al 30% trager is...De grafische kaart is bv. dezelfde. Er zit wel een Blu ray rom in, wel een apart numeriek klavier, enz...

                  Dat laatste mag je me bv. nog altijd eens uitleggen. Ik heb hier onlangs een Apple Macintosh van 1988 weggesmeten (had ik ooit eens gekregen, niet dat hij nog werkte). Dat klavier was wel uitgerust met een numeriek deel (toen kon het dus wel), en bij de huidge iMacs of mac books hoeft dat plots niet meer... Persoonlijk vind ik dat nog altijd een zware achteruitgang...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                    krisdg staat al langer op mijn negeerlijst, maar hier en daar sijpelt toch iets door in de replieken van anderen.

                    Blijkbaar mag hij dus nog effe wat langer op m'n negeerlijst staan.
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Wil jij eens uitleggen waar die Sony er niet in slaagt de eigenschappen van die macbook pro bij te benen ? Je zegt dat ik niet kan tellen, prachtig : maar wil je dat eens aantonen in plaats van lucht te verkopen. Ik geef er de links bij waar je alle eigenschappen van die Vaio kan bekijken die 1000 € goedkoper is, en vlotjes die Macbook bijbeent.
                      Dus jij mag me eens tonen waar ik niet kan tellen. Wat zijn die appelen en wat zijn de citroenen ? Want jou posts blinken allesbehalve uit in betekenisvolle argumenten...

                      Mag ik bv. zeggen dat die i7 processor uit de macbook pro 30% trager is, dan die in de Sony (het is trouwens een Dual core, die in de Sony een Quad core)... Je mag dus 60% meer uitgeven, voor een computer die intrinsiek al 30% trager is...De grafische kaart is bv. dezelfde. Er zit wel een Blu ray rom in, wel een apart numeriek klavier, enz...

                      Dat laatste mag je me bv. nog altijd eens uitleggen. Ik heb hier onlangs een Apple Macintosh van 1988 weggesmeten (had ik ooit eens gekregen, niet dat hij nog werkte). Dat klavier was wel uitgerust met een numeriek deel (toen kon het dus wel), en bij de huidge iMacs of mac books hoeft dat plots niet meer... Persoonlijk vind ik dat nog altijd een zware achteruitgang...

                      grappig jullie gaan zo op in jullie groot gelijk dat je niet eens leest wat ik schrijf en maar in het wilde weg reageert.
                      waar zeg ik dat sony de eigenschappen van een macbook pro niet kan bijbenen?
                      verschil tussen de i7 van sony en mac????????
                      nog zoeen en 't jaar is voorbij. grapjas.

                      @ kadena moest je ook maar iets volgen zou je weten dat de motherboards van apple gemaakt worden in samenwerking met intel.
                      Nu ja je zegt het zelf verstand komt zeker niet voor de jaren, zoek je bewijs, kijk in de spiegel.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        @ kadena moest je ook maar iets volgen zou je weten dat de motherboards van apple gemaakt worden in samenwerking met intel.
                        Echt waar ???? Ja, maar dan begrijp ik waarom Mac's zo duur zijn.

                        Btw, 't is Kaneda. Probleempje met je Mac keyboard ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        Nu ja je zegt het zelf verstand komt zeker niet voor de jaren, zoek je bewijs, kijk in de spiegel.
                        Doe ik meer en meer. En ik weet het zeker, mijn verstand is er eindelijk. Het zegt : "Koop geen Mac meer"


                        Alle gekheid op een stokje : in '99 kocht ik m'n eerste Mac, ik denk dat ik er toch IETS van af weet. Maar neem me niet kwalijk, Apple computers en gadgets worden steeds maar duurder en het wordt echt voor de elite. Mijnen bruinen kan het niet meer trekken.
                        Meer dan 2000 euro voor een 17" laptop ? 700 euro voor een smartphone ? Komaan, mensen. Is dit nu echt niet overdreven ?
                        Last edited by Kaneda; 9 september 2010, 19:59.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Alle gekheid op een stokje : in '99 kocht ik m'n eerste Mac, ik denk dat ik er toch IETS van af weet. Maar neem me niet kwalijk, Apple computers en gadgets worden steeds maar duurder en het wordt echt voor de elite. Mijnen bruinen kan het niet meer trekken.
                          Meer dan 2000 euro voor een 17" laptop ? 700 euro voor een smartphone ? Komaan, mensen. Is dit nu echt niet overdreven ?
                          En hier dan op de site van Dell.


                          2600 Euro.
                          Met 1Gb aan intern geheugen.
                          160 GB aan harde schijf.
                          Geen bluetooth
                          Geen Wifi
                          Wel een i7 op 1.3GHz
                          Wel USB3
                          CD/DVD drive
                          17 inch maar wel met een resolutie van slechts 1440x900

                          Of een concurrent bij HP:


                          Deze heeft wel Wifi en Bluetooth, heeft al 8Gb geheugen en 1TB disk. En de resolutie is ook al 1920x1080. Maar toch ook 1900 Euro.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Of een concurrent bij HP:


                            Deze heeft wel Wifi en Bluetooth, heeft al 8Gb geheugen en 1TB disk. En de resolutie is ook al 1920x1080. Maar toch ook 1900 Euro.
                            en vergeet er zeker niet bij te zetten dat die een bluy ray speler heeft
                            en een nummeriek klavier
                            dat kan je bij een apple blijkbaar niet krijgen
                            wil je een stuk fruitboekpro van ongeveer hetzelfde dan ben je snel 1000€ meer kwijt
                            en dan heb je nog maar een harde schijf van 500gig
                            de grafische kaart is ook een stuk minder
                            enzo...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Echt waar ???? Ja, maar dan begrijp ik waarom Mac's zo duur zijn.

                              Btw, 't is Kaneda. Probleempje met je Mac keyboard ?



                              Doe ik meer en meer. En ik weet het zeker, mijn verstand is er eindelijk. Het zegt : "Koop geen Mac meer"


                              Alle gekheid op een stokje : in '99 kocht ik m'n eerste Mac, ik denk dat ik er toch IETS van af weet. Maar neem me niet kwalijk, Apple computers en gadgets worden steeds maar duurder en het wordt echt voor de elite. Mijnen bruinen kan het niet meer trekken.
                              Meer dan 2000 euro voor een 17" laptop ? 700 euro voor een smartphone ? Komaan, mensen. Is dit nu echt niet overdreven ?
                              Als je dan toch zo goed gevolgd heb zou je weten dat de prijzen enorm gedaald zijn
                              mijn eerste mac in 87 was zonder scherm of keyboard 258000.
                              Een computer koop je volgens het gebruik en de behoefte die je hebt.
                              en meestal zit daar een evenredige prijs aan, ook al denk jij dat de markt er enkel is om je een loer te draaien, misschien kan je je beter eens serieus informeren en niet enkel zover kijken dan je neus lang is. en tja, ik heb geen numeriek toetsenbord nodig en ook geen bleu ray.
                              Maar ik geniet wel mateloos van het prachtige mac-touchpad, de fenomenale schermresolutie en schermkwaliteit en de goed geïntegreerde software van apple.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zit er nu een Bluray- drive in de Macbook Pro of niet?

                                Verdorie ik ging niet meer reageren in een Mac vs PC topic, maar 't zal de fout van de Duvel(s) zijn.

                                Ik heb onlangs ook getwijfeld om een Macbook Pro te kopen, alleen bleef de nieuwe versie (met de i7, i5 reeks) heel lang op zich wachten dat ik ondertussen een Vayo gekozen had. i7 Q4M met 6GB aan RAM en een fabelachtig (fullHD) LED display (1920*1200).

                                Dan kwam de nieuwe Macbook Pro toch uit...even getwijfeld (maar dan enkel en alleen om het design), daarna een Blu Ray opgezet en weg was de twijfel.


                                Enige nadeel...de batterij.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X