Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

'quote verwijderd op aanvraag van yannickvdp'

OMG .. zit ik mij hier al maanden de vingers blauw te schrijven dat die "speedtest.net" tool geen ballen waard is om je Inet snelheid te meten, val ik toch wel over iemand die enkel naar die cijfertjes zit te kijken zeker!
    Als het u kan plezieren, voor ik Bcom digitale TV had kon ik zelfs waarden tot 163 Mbps "meten" met die brol ...

Wil je weten wat nu mijn werkelijke waarden zijn na de bcom boost ... (VDSL2)

Wel hier ga je .. gemeten MET 4 TV STREAMS ACTIEF (2x opname en 2x kijken)

Last edited by Guest41; 18 februari 2012, 22:29.

Comment

vergelijkbaar met het resultaat van speedtest.net dus... maar wel geen stijging sinds 1 september
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht

vergelijkbaar met het resultaat van speedtest.net dus... maar wel geen stijging sinds 1 september
        De aanpassing gebeurd tussen 1 september en ergens in december voor de favorite en intense abonnementen.

Best ook niet kijken via de speedtest maar gewoon via de b-box:
        ga naar 192.168.1.1 - Advanced settings - Statistics, daar staat de snelheid waarmee je verbonden bent (downstream line rate)
        I love my D500

Comment

Zijn er al gasten die die hogere upload snelheid hebben gekregen ?
          Op het werk zitten we nog altijd aan die 2 Mb/s (en 20 Mb/s down), waar dat zou verhogen naar 3.5 (en 25 Mb/s)...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Op het werk zitten we nog altijd aan die 2 Mb/s (en 20 Mb/s down), waar dat zou verhogen naar 3.5 (en 25 Mb/s)...
            heb al een tijdje een hoger profiel op Internet favorite, het oude ADSL-Go, dat is wel met twee TV streams actief he .. (25/3,5 oid)

Comment

heb een 30 Mb profieltje gekregen... was een van de eersten....
              Zou eventueel 3 streams kunnen pakken maar officieel mag da nog niet
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Op het werk waren we al een tijdje overgestapt van GO naar Favorite.
                Maar hier staat het modempje nog altijd op 20/2 Mb/s.

Dus blijkbaar soigneert Belgacom eerst de nieuwe klanten, de oude hebben ze toch al binnen...
                Groeten,

Polleke

Comment

Hier in Lovendegem ook nog niks, maar ja we hebben nog maar sinds juli vdsl2 dus wij zullen wel één van de laatsten zijn .
                  I love my D500

Comment

Op het werk waren we al een tijdje overgestapt van GO naar Favorite.
                    Maar hier staat het modempje nog altijd op 20/2 Mb/s.

Dus blijkbaar soigneert Belgacom eerst de nieuwe klanten, de oude hebben ze toch al binnen...
                    nopes, eerst de intense klanten ende klanten met BGTV...
                    dan pas de rest....
                    Mijn Blog
                    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik heb die Speed.io ook eens gebruikt om mijn Scarlet-verbinding te testen:

En dit is via Speedtest.net :
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                        nopes, eerst de intense klanten ende klanten met BGTV...
                        dan pas de rest....
                        En waarom moet dat eigenlijk zolang duren ? Die aanpassingen moeten toch niet manueel gebeuren (hoop ik toch) ?
                        Nu : t'is nog beter dan vroeger bij Telenet, waar de klant de snelheid zelfs moest verhogen in zijn "mijn telenet"...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Heb gemerkt dat Belgacom blijkbaar toch sneller is dan verwacht : vandaag gezien dat de aanpassingen gebeurd zijn.

In de router maken ze daar 30064 kbs down en 6048 kbs up van.
                          Dus blijkbaar is er nog wel wat marge over .
                          Groeten,

Polleke

Comment

Heb gemerkt dat Belgacom blijkbaar toch sneller is dan verwacht : vandaag gezien dat de aanpassingen gebeurd zijn.

In de router maken ze daar 30064 kbs down en 6048 kbs up van.
                            Dus blijkbaar is er nog wel wat marge over .
                            Ja dat zijn de waarden die je in de bbox ziet, dat is dus VDSL2 op 17Mhz ... Let wel die waarden worden "afgezwakt" cq beperkt in functie van je type abonnement .. voor een "Internet Favorite" bvb op een 25/3,5 profiel ... JMHO

Comment

En waarom moet dat eigenlijk zolang duren ? Die aanpassingen moeten toch niet manueel gebeuren (hoop ik toch) ?
                              Nu : t'is nog beter dan vroeger bij Telenet, waar de klant de snelheid zelfs moest verhogen in zijn "mijn telenet"...
                              de aanpassingen op zich...
                              Hangt ervan af... In elke KVD/LEX (die witte kastjes van Belgacom in de straat) zitten kaarten, één kaart kan een bepaald aantal klanten voor een bepaald product bedienen...
                              Zo heb je een kaart voor ADSL, PSTN, VDSL enz....
                              Zodra die kaarten er zijn worden klanten omgezet, MAAR, de afstand tot die kastjes is ook van tel, in het merendeel van de gevallen blokkeert het order tot overzetting vanwege die afstand (juist op het randje of zo) en dan moet dat inderdaad manueel worden uitgezocht of het nog net haalbaar is of niet en dan handmatig geoverride worden in de systemen.

Voor ik bij BGC aan de slag ging leek het ook allemaal simpel... nu ik er werk sta ik ervan versteld hoe men door het bos van systemen nog de connectie kan zien
                              Mijn Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                                de aanpassingen op zich...
                                Hangt ervan af... In elke KVD/LEX (die witte kastjes van Belgacom in de straat) zitten kaarten, één kaart kan een bepaald aantal klanten voor een bepaald product bedienen...
                                Zo heb je een kaart voor ADSL, PSTN, VDSL enz....
                                Zodra die kaarten er zijn worden klanten omgezet, MAAR, de afstand tot die kastjes is ook van tel, in het merendeel van de gevallen blokkeert het order tot overzetting vanwege die afstand (juist op het randje of zo) en dan moet dat inderdaad manueel worden uitgezocht of het nog net haalbaar is of niet en dan handmatig geoverride worden in de systemen.

Voor ik bij BGC aan de slag ging leek het ook allemaal simpel... nu ik er werk sta ik ervan versteld hoe men door het bos van systemen nog de connectie kan zien
                                Dat weten we dan ook weer bij...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X