Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

    dat van die belastingen klopt....
    vervangingsinkomen wordt als 100% belastbaar gezien (vraag me geen details)
    heb het zelf ervaren door halftijds te gaan werken en een bijkomende vervangingsinkomen te krijgen van de vdab omdat ik een werkloze te werk stelden....
    wel dat inkomen gaat integraal naar de belastingen.........
    hadden ze me wel niet verteld voor ik in het systeem gestapt ben....
    goed uitkijken en na laten rekenen
    groetjes aline

    Comment


    • #17
      Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

      Een extra inkomen dat VOLLEDIG naar de belastingen gaat...

      Onmogelijk.
      De maximale marginale aanslagvoet is 50%, na aftrek van 13,6% sociale bijdragen.
      Er moet dan zeker nog iets anders in je situatie veranderd zijn, anders kan dit niet.

      Je hebt een gelijkaardig effect als je buiten je hoofdjob gaat bijverdienen.
      Als je bijverdiensten onder de 7000€ per jaar liggen zal de 2e werkgever geen voorheffing inhouden, en krijg je nadien bij je aangifte een extra aanslag van 50% op het verdiend bedrag. Aangenaam is anders, maar in totaal zou je hetzelfde verdiend hebben als je hoofdwerkgever je een loon betaalde dat 7000€ hoger ligt. Met het verschil dat hij wel voorheffing inhoudt!

      Comment


      • #18
        Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Een extra inkomen dat VOLLEDIG naar de belastingen gaat...

        Onmogelijk.
        En eens je kinderen hebt, heb je hoogst waarschijnlijk ook kribbe/opvangkosten die ook nog eens af te trekken zijn van je belastingen.
        Ik heb bij mijn laatste zwangerschap meer verdiend dan ik zou gaan werken zijn (dan heb ik het wel enkel over het wettelijke zwangerschapsverlofperiode). En qua belastingen zie ik daar toch niet zoveel verlies aan.

        Maar euh... aan TS, zou het loonverlies dan een reden zijn om niet zwanger te worden? Ik hoop het niet Eens je gaat werken komen ook wel weer een boel kosten bij zoals kinderopvang (al is dat wel aftrekbaar van de belastingen).

        Ik denk dat je werkgever je ook het beste de informatie kan geven die je nodig hebt. Waarom daar niet eens polshoogte nemen?
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Maar euh... aan TS, zou het loonverlies dan een reden zijn om niet zwanger te worden? Ik hoop het niet
          Kinderen kosten geld, al van voor ze geboren zijn ... maar dat mag toch geen reden zijn om er niet aan te beginnen hoop ik, wat je er van terugkrijgt in liefde en plezier is met geen geld te betalen hoor

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

            Terug allemaal bedankt voor de info

            Het is inderdaad geen reden om er niet aan te beginnen, maar ik vroeg me af hoe het zo financieel allemaal in elkaar zit, het is nog een onbelopen straatje voor ons .
            Aangezien we een hypothecaire lening hebben lopen en bezig zijn met verbouwingen die we ook in de belastingen kunnen brengen zouden we nu al een heel mooi stuk terugkrijgen .
            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

            Comment


            • #21
              Re: Vanwaar komt je inkomen bij zwangerschap?

              Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
              dat van die belastingen klopt....
              vervangingsinkomen wordt als 100% belastbaar gezien (vraag me geen details)
              heb het zelf ervaren door halftijds te gaan werken en een bijkomende vervangingsinkomen te krijgen van de vdab omdat ik een werkloze te werk stelden....
              wel dat inkomen gaat integraal naar de belastingen.........
              hadden ze me wel niet verteld voor ik in het systeem gestapt ben....
              goed uitkijken en na laten rekenen
              Idd .. vervangingsinkomens door "ziekte" (het zogezegd "op de mutualiteit staan") zijn niet onderworpen aan directe inhouding voor de belastingen. Voor deeltijds werk is de situatie al even erg. De inhoudingen zijn zo laag dat je elk jaar een forse belastingstoeslag te betalen krijgt, net zoals bij de zwangerschap dus.
              Ik ben een jaar zwaar ziek geweest 25 jaar terug en de rekening die je achteraf gepresenteerd krijgt van de belastingen om niet te kunnen werken is niet mis! Oppassen dus!
              Mijn echtgenote en ikzelf hadden beiden besloten om gebruik te maken van die "tijdskrediet" regeling een paar jaar voor pensionering .. Zij 50% en ik 80% deeltijds .. alhoewel ons gezamleijk inkomen ongeveer met 25% zakte verhoogde de bijbetaling van de belastingen met een faktor 5!!! iemand die de logica daarvan kan inzien?

              Comment

              Working...
              X