Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verwarming

    De streek is Harelbeke en mijn ouders hebben vandaag juist besteld. Ze hebben de Viesmann genomen, voornamelijk omdat ze iets meer vertrouwen hadden in die installateur (is een klant van de firma waar ik werk).
    Normaal wordt het zaakje ergens over een week of 3 geplaatst.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Verwarming

      Oorspronkelijk geplaatst door Otter Bekijk bericht
      Als het condensatie techniek betreft zijn er waar weinige pioniers.
      Namelijk Remeha bieden al jaren condensatieketels aan, kijk eens op de site van de invoerder Mampaey.
      Het inwendige van de ketels Dietrich zijn aangekocht bij Remeha.
      Junkers is ook goed.
      Viessmann is een naloper betreft techniek, slechte levering van wisselstukken. ( bijna geen stok te zaventem ).

      Denk er ook aan om de schouw te laten aanpassen voor condesatieketel.
      Eventueel een aanpassing aan het hydraulisch systeem om een zeer lage retour temperatuur te krijgen. (belangrijk voor een hoog rendement). Denk ook aan een lage modulerende vertrektemperatuur.

      Er komt meer bij kijken dan alleen een merkkeuze als men een optimaal gebruik wilt behalen.

      Mvg
      Toevallig , nooit van dat merk gehoord voordien , onze ketel ( van ' 87 ) wordt vervangen binnen hier en twee weken , ik wist dat er hier een postje liep en wilde eens controleren of het type dat de installateur voorgesteld had op de offerte wel een HR ketel was...hij zal ook een Remeha Quinta 35C plaatsen ( met warm water , mijn boilers op electriciteit slikken energie....).
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

      Comment


      • #18
        Re: Verwarming

        Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
        Toevallig , nooit van dat merk gehoord voordien , onze ketel ( van ' 87 ) wordt vervangen binnen hier en twee weken , ik wist dat er hier een postje liep en wilde eens controleren of het type dat de installateur voorgesteld had op de offerte wel een HR ketel was...hij zal ook een Remeha Quinta 35C plaatsen ( met warm water , mijn boilers op electriciteit slikken energie....).
        Remeha bouwt reeds jaren condensatieketel.
        De eerste dat ik zelf heb geinstalleerd was in 1997. Andere merken hadden dan nog geen condensatieketels. Remeha bouwt geen andere ketels meer.
        De Quinta is een zeer betrouwbaar , zuinig en gemakkelijk te onderhouden.
        Plaats een modulerende thermostaat erbij.
        Denk er ook aan om je schouw te laten aanpassen. Hiermee gebeuren de meeste fouten, die pas na maanden of jaren tevoorschijn komen.

        Mvg

        Comment


        • #19
          Re: Verwarming

          Oorspronkelijk geplaatst door Otter Bekijk bericht
          Remeha bouwt reeds jaren condensatieketel.
          De eerste dat ik zelf heb geinstalleerd was in 1997. Andere merken hadden dan nog geen condensatieketels. Remeha bouwt geen andere ketels meer.
          De Quinta is een zeer betrouwbaar , zuinig en gemakkelijk te onderhouden.
          Plaats een modulerende thermostaat erbij.
          Denk er ook aan om je schouw te laten aanpassen. Hiermee gebeuren de meeste fouten, die pas na maanden of jaren tevoorschijn komen.

          Mvg
          Bedankt Otter , die thermostaat was ook gepland en de schouw moet nagekeken worden .THX...
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

          Comment


          • #20
            Re: Verwarming

            Laat onmiddellijk een inox buis in de schouw steken , dan ben je gerust. Hier bij onze nieuwe installatie hebben ze deze buis onmiddellijk mee in het bestek opgenomen.

            Comment


            • #21
              Re: Verwarming

              Of een buis door de muur zoals bij mij.
              Ik heb aan mijn huis een echte rotschouw, er stond eerst een mazoutketel die vertrok dan met twee meter metalen schouwbuis naar een stuk gemetselde schouw tot op het zolder om daar via een eternitbuis in de hoofd schouw terect te komen.
              Elk jaar had ik een hoop problemen met de mazoutketel door die schouw, in 2005 heb ik dan besloten om de ketel af te breken en is er een Bulex verwarming geplaatst tegen de buitenmuur.
              Er zit nu amper een meter buis aan die zowel verse lucht aan zuigt als rook buiten blaast.
              Gedaan met de jaarlijkse pannes gewoonlijk in het weekend en op de koudste momenten.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: Verwarming

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Of een buis door de muur zoals bij mij.
                Ik heb aan mijn huis een echte rotschouw, er stond eerst een mazoutketel die vertrok dan met twee meter metalen schouwbuis naar een stuk gemetselde schouw tot op het zolder om daar via een eternitbuis in de hoofd schouw terect te komen.
                Elk jaar had ik een hoop problemen met de mazoutketel door die schouw, in 2005 heb ik dan besloten om de ketel af te breken en is er een Bulex verwarming geplaatst tegen de buitenmuur.
                Er zit nu amper een meter buis aan die zowel verse lucht aan zuigt als rook buiten blaast.
                Gedaan met de jaarlijkse pannes gewoonlijk in het weekend en op de koudste momenten.
                als er een huis naast het jouwe staat is dat natuurlijk moeilijker...
                Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                Comment

                Working...
                X