Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt mijn foto's?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie gebruikt mijn foto's?

Hoe werkt die tineye eigenlijk?
    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Het is een systeem dat de zoek machines ook toepassen.
    Het idee erachter is dat de meeste opdrachten bij de zoekmachines onthouden worden (als een soort faforiet) bij bv opvragen van afbeeldingen. en daar gaan verscheiden stukjes software handig gebruik van maken..
    daarom kan de test met de foto van mir niet zo direct slagen.
    niet vanaf wanneer ze op iemands server staat, maar pas wanneer haar url opgeslagen is door een zoekmachine, zal ze kunnen gevonden worden.

dat is tenminste mijn idee.

Comment

http://www.fotosimagen.com/

Dit is ook zo eentje.
      En moeten hier eerst geen spiders overgaan voordat die hierin voorkomen?
      Flickr

Comment

Dus als we met zn allen in google mijn link zouden intypen zou het wel lukken?

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          daarom kan de test met de foto van mir niet zo direct slagen.
          niet vanaf wanneer ze op iemands server staat, maar pas wanneer haar url opgeslagen is door een zoekmachine, zal ze kunnen gevonden worden.

dat is tenminste mijn idee.
          Klopt. De 'fingerprint' van de foto moet eerst opgeslagen zijn in de database van tineye.
          Foto's die staan op private pagina's of waar de zoekrobots geen toegang krijgen ontsnappen ook aan tineye.

Comment

Hm dus zal op deze manier nooit tevoorschijn komen.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
              Klopt. De 'fingerprint' van de foto moet eerst opgeslagen zijn in de database van tineye.
              Foto's die staan op private pagina's of waar de zoekrobots geen toegang krijgen ontsnappen ook aan tineye.
              Volgens mij werkt dat tineye spul van geen kanten. k' Heb talrijke foto's op o.a. http://www.tinypic.com/ (toch zeker geen private pagina) staan en hij vindt er geen enkele.
              Wat hij wel doet - als je de precieze url ingeeft - is een fingerprint van die foto tonen. Maar zelf iets vinden???
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Volgens mij werkt dat tineye spul van geen kanten. k' Heb talrijke foto's op o.a. http://www.tinypic.com/ (toch zeker geen private pagina) staan en hij vindt er geen enkele.
                Wat hij wel doet - als je de precieze url ingeeft - is een fingerprint van die foto tonen. Maar zelf iets vinden???
                Misschien heeft niemand interesse in je foto's? Grapje!

Zoals eerder uitgelegd, werkt dit niet perfect en moet de search engine al eens op de site waar een copie zou staan gepasseerd zijn. Heb een aantal testjes gedaan en dat blijkt toch te werken.

Comment

geeft zelfs geen respons van fotos die op bd staan

greets

korandoke
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

Tjah, blijft allemaal raar voor mij..

Daarmee dat ik raar vindt dat die Canadees hier op terecht komt..
                    Canon 5D2 en wat glas

Comment

je moet het betreffende topic eens goed lezen !!!

greets
                      korandoke
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

By the way, er is ook nog robots.txt. Je kan je webserver zo configureren dat search engines bepaalde zaken niet indexeren op je site, of gewoon helemaal geen rekening houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Zoals eerder uitgelegd, werkt dit niet perfect en moet de search engine al eens op de site waar een copie zou staan gepasseerd zijn. Heb een aantal testjes gedaan en dat blijkt toch te werken.
                          Dat ze mijn foto's zouden stelen is in ieder geval de laatste van mijn bekommernissen .

Maar verschillende staan toch al langer dan een jaar op Tinypic, Fotopic.net, Photobucket ... en zijn enkele tientallen keren bekeken. Als ik zo'n foto (identiek hetzelfde bestand als op het web) upload in TinEye geeft die steevast "0 results".
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            je moet het betreffende topic eens goed lezen
                            Mag ik vragen over welk topic het gaat? Ik vind niet direct iets terug en ben al enkele dagen niet meer op BD komen zien.
                            Have fun!
                            EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Ik heb een paar fotos geprobeerd die door google worden gevonden en die op meerdere drukbezochte sites staan. Een ervan kwam daar zelfs als eerste zoekresultaat. Die tinydinges vind echter niks, behalve een paar exwmplaren van het overbekende Afghan Grill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Ik heb een paar fotos geprobeerd die door google worden gevonden en die op meerdere drukbezochte sites staan. Een ervan kwam daar zelfs als eerste zoekresultaat. Die tinydinges vind echter niks, behalve een paar exwmplaren van het overbekende Afghan Grill.
                                Ik vermoed dat het niks met foto's te maken heeft.
                                Bekijk eerst eens een paar achternamen

url verwijderd
                                Last edited by theokus; 26 augustus 2010, 00:31. Reden: url verwijderd
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X