Aan Ann,
Ik hoop dat de spiegel 's ochtends naar je glimlacht als je je blonde haren borstelt. Dat
je daarna met een teder zoentje op het voorhoofd je kindje wekt. Maar waarom Ann,
meisje van bij ons, ons eigen As, dat bij ons zo in de smaak viel en voor wie er zoveel
bewondering was.
Onze eigen BD ambassadrice in het verre Canada.
Waarom? Omringen die Canadezen je wel met warmte genoeg, of was de hunkering zo
groot? Maar naar wat?
Voor een schouderklopje van Schoonspikke, een kort maar krachtig; prachtig, van Bouk
misschien, een applausje van Tullep of Rooman, een warm en welgemeend proficiat van
Vicky, of mijn eigen gemompel waar maar nooit geen einde aan lijkt te komen?
Ach Ann, oordelen of veroordelen is niet aan mij, maar de vraag op mijn lippen brandt
zich een gat naar mijn hart. Waarom?
Ik hoop dat de spiegel 's ochtends naar je glimlacht als je je blonde haren borstelt. Dat
je daarna met een teder zoentje op het voorhoofd je kindje wekt. Maar waarom Ann,
meisje van bij ons, ons eigen As, dat bij ons zo in de smaak viel en voor wie er zoveel
bewondering was.
Onze eigen BD ambassadrice in het verre Canada.
Waarom? Omringen die Canadezen je wel met warmte genoeg, of was de hunkering zo
groot? Maar naar wat?
Voor een schouderklopje van Schoonspikke, een kort maar krachtig; prachtig, van Bouk
misschien, een applausje van Tullep of Rooman, een warm en welgemeend proficiat van
Vicky, of mijn eigen gemompel waar maar nooit geen einde aan lijkt te komen?
Ach Ann, oordelen of veroordelen is niet aan mij, maar de vraag op mijn lippen brandt
zich een gat naar mijn hart. Waarom?
Comment