Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke videokaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke videokaart?

    En kijk eens naar de slots van zijn moederbord

    Filip het zijn mijn zaken niet maar waar zijt ge in godsnaam mee bezig
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Welke videokaart?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      En kijk eens naar de slots van zijn moederbord

      Filip het zijn mijn zaken niet maar waar zijt ge in godsnaam mee bezig
      Gewoon beeld krijgen op die pc om te testen of hij verder helemaal in orde is.
      En die kaarten liggen hier toch maar.

      Comment


      • #33
        Re: Welke videokaart?

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        Gewoon beeld krijgen op die pc om te testen of hij verder helemaal in orde is.
        En die kaarten liggen hier toch maar.
        Ah ok.
        Je bent met een andere pc op het internet bezig dan
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Welke videokaart?

          http://www.pictureparking.com/show_p...php?pid=106902
          Dit is de kaart die ik reeds getest heb zonder resultaat.

          Comment


          • #35
            Re: Welke videokaart?

            Dat lijkt me dus eerder die hardware accelerator kaart. Die werd meestal via een loop aangesloten op de normale videokaart.

            Comment


            • #36
              Re: Welke videokaart?

              Bedankt CCC
              Wat ik niet begrijp is dat het signaal dat de videokaart verlaat toch analoog is.
              wat kan die accelerator kaart daar mee doen?

              Comment


              • #37
                Re: Welke videokaart?

                Ik heb het verkeerd. Ik was aan het denken aan deze http://en.wikipedia.org/wiki/3dfx_Interactive.

                Zo een kaart heb ik nooit gehad. Ik weet dus niet exact volgens principe dit werkt.

                Comment


                • #38
                  Re: Welke videokaart?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik heb het verkeerd. Ik was aan het denken aan deze http://en.wikipedia.org/wiki/3dfx_Interactive.

                  Zo een kaart heb ik nooit gehad. Ik weet dus niet exact volgens principe dit werkt.
                  Heb ooit nog zo'n Voodoo 2 kaart gehad (in een ver verleden). Het verschil bij spelletjes als Quake was echt opmerkelijk. In die tijd was dat ding super.
                  De werking was redelijk eenvoudig. In die tijd hadden grafische kaarten nog geen 3D-gedeelte. Dus bij 2D beelden, werkte je op je gewone grafische kaart, voor 3D zorgde de Voodoo 2-kaart voor het beeld (en "zweeg" de 2D kaart).
                  Om die beide zaken dus te kunnen weergeven werd de VGA-aansluiting gewoon doorgelust. Het was dus niet zo dat die accelerator kaart het beeld van de eerste kaart herwerkte (via de VGA-aansluiting).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke videokaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Heb ooit nog zo'n Voodoo 2 kaart gehad (in een ver verleden). Het verschil bij spelletjes als Quake was echt opmerkelijk. In die tijd was dat ding super.
                    De werking was redelijk eenvoudig. In die tijd hadden grafische kaarten nog geen 3D-gedeelte. Dus bij 2D beelden, werkte je op je gewone grafische kaart, voor 3D zorgde de Voodoo 2-kaart voor het beeld (en "zweeg" de 2D kaart).
                    Om die beide zaken dus te kunnen weergeven werd de VGA-aansluiting gewoon doorgelust. Het was dus niet zo dat die accelerator kaart het beeld van de eerste kaart herwerkte (via de VGA-aansluiting).
                    Ik had al zo'n vermoeden Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke videokaart?

                      Kan het zijn dat pc niet opstart zonder werkende videokaart?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke videokaart?

                        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                        Kan het zijn dat pc niet opstart zonder werkende videokaart?
                        Yep : klopt. Normaal moet je dan wel een andere bieptoon krijgen van het BIOS.
                        Bij goed opstarten, hoor je 1 biep (dacht ik). Aan die tonen kan je horen wat er scheelt, maar afhankelijk van het merk van je Bios verschillen die tonen wel...

                        Sommige PC's tonen dat ook met ledjes (zoals mijn oude Dell), maar die zijn wel zeldzaam.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke videokaart?

                          Kan je de kaart van je werkende PC er niet even uit halen en in de andere steken dan weet je het toch ook.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #43
                            Re: Welke videokaart?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Kan je de kaart van je werkende PC er niet even uit halen en in de andere steken dan weet je het toch ook.
                            nee, Sus
                            Mijn werkende is een laptop.
                            En de videokaarten die ik heb liggen zijn van een ander type.
                            Ik zal verplicht zijn een PCI-e card te kopen om hem te testen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Welke videokaart?

                              Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                              nee, Sus
                              Mijn werkende is een laptop.
                              En de videokaarten die ik heb liggen zijn van een ander type.
                              Ik zal verplicht zijn een PCI-e card te kopen om hem te testen.
                              Als het een laptop is zal dat inderdaad niet gaan, ik ben al een beetje verwend doordat ik gewoonlijk wel wat heb liggen of uit een andere PC kan halen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X