Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
The maximum allowed length of a Cat.-6 cable is 100 meters (330 ft) when used for 10/100/1000BASE-T. This consists of 90 meters (300 ft) of solid "horizontal" cabling between the patch panel and the wall jack, plus 10 meters (33 ft) of stranded patch cable between each jack and the attached device. Since stranded cable has higher attenuation than solid cable, exceeding 10 metres of patch cabling will reduce the permissible length of horizontal cable.
Dan zal dat toch wel een slechte draad geweest zijn.
De verkoopshype rond draadloos, die komen natuurlijk vertellen dat wireless beter is.
Das niet echt letterlijk bedoeld maar echt veel verschil zie ik er toch niet in hoor, natuurlijk dat draadloos het wel zal afleggen tegenover een kabel maar je hebt wel het voordeel dat je overal kan gaan zitten he.
Zijn dan de verschillen miniem dan is dat meegenomen, het voordeel van geen kabels meer te moeten leggen is ook niet te onderschatten.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
maar je hebt wel het voordeel dat je overal kan gaan zitten he.
Ik kan ook overal gaan zitten met een draad van 100m
Inderdaad is het een voordeel om zo weinig mogelijk kabels te hebben maar persoonlijk vind ik een goed netwerk belangrijker dan wat kabels.
Vind dat wireless toch teveel storingsgevoelig is en voor veel mensen te gevaarlijk. Je moet maar eens rondrijden met een wireless laptop en kijken op hoeveel plekken je gratis kan surfen
Inderdaad is het een voordeel om zo weinig mogelijk kabels te hebben maar persoonlijk vind ik een goed netwerk belangrijker dan wat kabels.
Vind dat wireless toch teveel storingsgevoelig is en voor veel mensen te gevaarlijk. Je moet maar eens rondrijden met een wireless laptop en kijken op hoeveel plekken je gratis kan surfen
Mvg
Steven
Ik hoef zelfs geen wireles om te gaan zitten waar ik wil.
Voor de rest volg ik jou volledig.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Mvg
Steven
Ik heb eigenlijk nog geen last gehad van storingen met mijn D-link 635 en beveiligen moet je uiteraard zelf doen.
Als mijn vrouw gaat winkelen (kledingswinkels) dan blijf ik dikwijls in de auto zitten en speel dan wat met mijn GSM, je verschiet jezelf een kriek zowat overal zijn onbeveiligde netwerken te vinden.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
The maximum allowed length of a Cat.-6 cable is 100 meters (330 ft) when used for 10/100/1000BASE-T. This consists of 90 meters (300 ft) of solid "horizontal" cabling between the patch panel and the wall jack, plus 10 meters (33 ft) of stranded patch cable between each jack and the attached device. Since stranded cable has higher attenuation than solid cable, exceeding 10 metres of patch cabling will reduce the permissible length of horizontal cable.
Das niet echt letterlijk bedoeld maar echt veel verschil zie ik er toch niet in hoor, natuurlijk dat draadloos het wel zal afleggen tegenover een kabel maar je hebt wel het voordeel dat je overal kan gaan zitten he.
Zijn dan de verschillen miniem dan is dat meegenomen, het voordeel van geen kabels meer te moeten leggen is ook niet te onderschatten.
Hier kan ik je volgen met enige nuance: wireless wanneer het toegevoegde waarde geeft, maar een desktop in de buurt van de router wireless gaan aansluiten ????
Ik heb me een draadloze kaart gekocht voor mijn desktop voor ik hier met de renovatie begon om boven op internet te kunnen in afwachting tot ik nieuwe bekabeling had.
Ik heb namelijk al mijn Telenet kastjes uit de living naar de garage over gebracht en moest dan ook al mijn bekabeling opnieuw aan brengen.
Waar hij nu staat sluit ik hem wel met een kabel aan natuurlijk.
Overigens heb ik ook al een nieuwe bestemming gevonden voor die kaart.
Bij mij hangt er niets meer met draad aan de router, en alles loopt gesmeerd.
Schrijven naar de Timecapsule gaat aan 7MB/sec.
Internet download tot 2,2MByte/s.
6 computers en niemand die klaagt over snelheid, zelfs met Telenet Comfortnet XL.
Moest nog even terugdenken aan het eerste inbelinternet. Ik heb het toen nog gewaagd om 14 MB (Windows update) te downloaden via de telefoon. Meer dan een uur kon je dan wachten, want al wat je voor de rest deed vertraagde de boel toch maar.
Tja, in vergelijking daarmee zijn we nu stevig verwend.
een cat 5e is verzekerd van 100mbit als de totale lengte korter is dan 100m
Een cat 6 kan echter verder dan die 100m voor 100mbit
Waar zit het verschil ? een cat 6 kan ook 1000mbit aan maar dan mag de lengte niet langer zijn dan 90 meter om nog attesten te krijgen en dan moeten er niet te veel"bochten" in zitten.(dat laatste zal voor u niet belangrijk zijn)
Klopt mijn eerste stelling dus ? in theorie niet maar in praktijk krijg je gewoon geen 1000mbit over een cat6.
Wil je dat wel dan moet je overgaan naar cat6a.
Het nut van cat 6 (welke vorm ook) zie ik volledig niet in in een thuisinstallatie
Zorg dat uw router alle data goed aankan, dat is veel belangrijker.Als je richting cat6 gaat moet je er voor zorgen dat alles die performantie aankan of anders heeft het geheel geen nut
www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future
een cat 5e is verzekerd van 100mbit als de totale lengte korter is dan 100m
Een cat 6 kan echter verder dan die 100m voor 100mbit
Waar zit het verschil ? een cat 6 kan ook 1000mbit aan maar dan mag de lengte niet langer zijn dan 90 meter om nog attesten te krijgen en dan moeten er niet te veel"bochten" in zitten.(dat laatste zal voor u niet belangrijk zijn)
Klopt mijn eerste stelling dus ? in theorie niet maar in praktijk krijg je gewoon geen 1000mbit over een cat6.
Wil je dat wel dan moet je overgaan naar cat6a.
Het nut van cat 6 (welke vorm ook) zie ik volledig niet in in een thuisinstallatie
Zorg dat uw router alle data goed aankan, dat is veel belangrijker.Als je richting cat6 gaat moet je er voor zorgen dat alles die performantie aankan of anders heeft het geheel geen nut
Comment