Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop desktop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop desktop

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Das véél geld voor een desktop zonder scherm...
    Het kan uiteraard altijd goedkoper bvb eentje van 400€ -- > Eentje met 2-cores ipv 6, 2Gb ipv 8, 1x 500Gb, on-board-graphics
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Das véél geld voor een desktop zonder scherm...
      TS moet ook begrijpen dat zij alleen zelf moet beslissen.
      Niemand kan dit in haar plaats.
      Maar deze situatie hebben we allemaal ooit meegemaakt.
      Dus ik begrijp haar vraag wel

Het is zeer persoonlijk maar ik heb haar al verwezen naar micdigital
      en naar de resultaten die allemaal leiden naar een zeer goede, degelijke, betrouwbare
      en betaalbare pc. Die case die wordt voorgesteld zou ik niet nemen wegens veel te duur,
      behalve als centen geen probleem zijn.

Goede schermen zijn en blijven duur.
      En goede en degelijk te kalibreren schermen zijn die van Eizo.
      En voor een beetje Eizo ben je 600 euro kwijt.
      Natuurlijk zijn er alternatieven maar ze moeten degelijk en betrouwbaar
      te kalibreren zijn.

Een verkoper in de computer-winkel zou dit in 10 minuten opgelost hebben
      Die verkopen meestal wat zij graag willen he
      En als je dan volslagen leek bent dan moet je puur geluk hebben OF een trouwe
      klant in die winkel zijn.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ydnic Bekijk bericht
        Pffff ...
        Kunnen jullie niet gewoon zeggen dit merk ...type ... en monitor ... is goed voor een beginnende photoshopper ?
        Zoals er hier toch al één iemand een dell (XPS8100) heeft voorgesteld.
        Ik weet het niet ...

Ydnic
        Euch, ik heb iets hoger hier, een link gegeven naar tweakers waar je een 5-tal voorbeelden krijgt, in verschillende categoriën.
        Het hangt er gewoon vanaf wat je juist wil, en hoeveel het mag kosten. Met elk van die PC's kan je perfect photoshop draaien (ook het goedkoopste PC'ke), alleen zal de professional waarschijnlijk, toch iets snellers willen.
        Hetzelfde over dat scherm : je kan je foto's gerust bewerken op een LCD met TN panel, maar een IPS panel zal het echt een pak beter doen...
        Helaas hangt aan alles een prijskaartje. Er bestaan PC's van 500€, je hebt er ook van 5000€ en meer. Die laatste hebben ook hun doelgroep, maar gelukkig heb je die niet nodig voor een Photoshopke.
        Wat je aangeeft is trouwens 100% juist : bij een gewone PC kan je je hardware 100% aanpassen aan je wensen. Nog een geluk dat er maar 2 kaartenleveranciers zijn van processoren en grafische kaarten... Maar ik denk dat ze voor genoeg keuze zorgen .

Ga naar een degelijke computerwinkel, en probeer iemand mee te nemen die iets van computers afweet. Eigenlijk moet die enkel wat luisteren, en jij stelt de vragen. Normaal weet je dan onmiddellijk of die winkel betrouwbaar is of niet... (in ieder geval of je een betrouwbare verkoper hebt of niet).
        Groeten,

Polleke

Comment

Als je niks vindt in je onmiddellijke omgeving, in Gent heb je alleszins 2 PC boeren die ik vertrouw:
          Deze is meestal goedkoper en is mijn huisleverancier, deze is ook betrouwbaar
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...