Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

    let op aan alle bestelwagenrijders , mijn Iveco Daily ( gekocht om hun professionele uitstraling) heeft ook last hiermee , eerste klep vervangen in garantieperiode na 16 maand , nu weer 15 maand later identiek probleem , factuur van 390€ ( enkel de prijs van de klep , daar nog wat werkuren bij ) teruggestuurd naar dealer , zit nu te wachten op antwoord van invoerder.
    Is reeds mijn derde Iveco , de eerste echter waar ik deze problemen mee heb , ga eens zien of ze dit ook even professioneel oplossen
    mvg Dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

    Comment


    • #17
      Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

      Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
      let op aan alle bestelwagenrijders , mijn Iveco Daily ( gekocht om hun professionele uitstraling) heeft ook last hiermee , eerste klep vervangen in garantieperiode na 16 maand , nu weer 15 maand later identiek probleem , factuur van 390€ ( enkel de prijs van de klep , daar nog wat werkuren bij ) teruggestuurd naar dealer , zit nu te wachten op antwoord van invoerder.
      Is reeds mijn derde Iveco , de eerste echter waar ik deze problemen mee heb , ga eens zien of ze dit ook even professioneel oplossen
      mvg Dewiene
      Ik heb mijn klep laten kuisen bij een niet merkgebonden garage voor veel minder hoor.

      Comment


      • #18
        Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

        hey , ik was iedere keer bij de vervanging aanwezig en ben zelf van het soort dat 2 keer nadenkt eer te vervangen , beide keren heb ik de opmerking gemaakt dat de klep er niet beschadigd uitziet , misschien kan gereinigd worden , of ze nog steeds defect zou zijn na reiniging ? telkens vertelden de mecs mij dat dit niet helpt ( komt uiteindelijk voort uit aansturing/regeling klep die zou verstoord zijn door de aanlading en grotere weerstand )
        Op mijn vraag of dit eigen was aan de Euro 4 & 5 norm motoren werd alleen maar bevestigend geantwoord , mijn volgende vraag was bij de vervanging van de klep in garantie of ik na ongeveer dezelfde periode me weer aan dit defect kon verwachten en het antwoord was ja , alleen wordt dit dan niet in garantie gedaan.
        Reden voor mij om deze maal de factuur te protesteren en een briefje erbij te stoppen dat dit volgens mij een coinstructiefout is ( of onvoldoende doorontwikkeld motormanagement ) en dat ik graag gehad had dat deze storing niet teveel meer voorkomt , ik zou graag ook met deze een tiental jaar blijven rijden zonder veel problemen (deed ik met de andere ook , 375.000km & 285.000 km).
        Garantie op nieuw voertuig was 2 jaar , garantie op wisselstukken is 1 jaar , vandaar hun faktuur.
        ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan bij Iveco ( hoe meer de naam valt , hoe bezorgder om het imago hoop ik)
        mvg Dewiene
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

        Comment


        • #19
          Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

          als dit geen constructiefout zou zijn , en de klep is niet te beschermen tegen deze aanlading moeten ze er naar mijns inziens een "slijtdeel" van maken zoals remmen , filters , ed dan kan je bij aanschaf deze onderhoudskosten mee opnemen in het kostenplaatje.
          Allemaal het gevolg van een hoop politieke nitwits die godganse dagen zeveren over een "groener" europa , net zoals bij de gloeilampen , etc . dan kunnen ze hun vanuit hun ivoren toren uitgevonden regeltjes opleggen zonder echte fatsoenlijke inspraak van techneuten . alleen het ge lobby van extra omzetten te creeeren haalt het bij die kerels.
          Het jammere van de zaak is dat dit uit jouw en mijn portemonnee komt , allereerst de kosten om deze circus aan de gang te houden en een tweede maal als jij mijn rekening krijgt als ik een werkje voor je moet uitvoeren ( of dacht je dat de kosten van al deze akkefietjes uit mijn zak betaald worden??)
          mvg "hij is weer aan het zagen " Dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

          Comment


          • #20
            Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

            Dingen als EGR en katalizator, roetfilter staan er enkel op om aan de milieu normen te voldoen het zijn dingen die stuk voor stuk vermogen wegnemen.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #21
              Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

              Ik heb een Peugeot 307 Break 1.4 HDi , en deze begon te roken als een BBQ .
              Naar de garage gegaan , en de EGR Klep zou vast hangen .
              Je kunt hier een kit voor krijgen , bestaande uit een additief voor in de tank , en een spuitbus om via het luchtkanaal rechtstreeks op de klep te spuiten.
              Dit gedaan , en geen effect , want het probleem was een serieuze scheur in de hoes van de turbo.Deze gewoon vervangen in nog geen 5 minuten en gewoon regelmatig een additief toevoegen als je gaat tanken .
              Groeten ,
              VDS Digit@l
              Rohnny
              Groeten , VDSDigit@l

              Comment


              • #22
                Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                Een 307 is gevoelig voor de EGR klep en ook het scheuren van de turboslang komt veel voor, maar ook andere merken hebben er last van.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #23
                  Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                  Ik heb hier een Renault Clio met een EGR probleem.
                  Ik heb over 20000 km de stekker los gedaan en loopt nu als de brandweer.
                  Zelfs geen lampje dat aan floept.
                  En nu komt het..... hij verbruikt een 1/2 liter minder op 100km

                  Bij sommige VW motors kan je een plaatje monteren tussen de EGR klep
                  Google maar even

                  Johan

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                    Eén ding mis ik in gans deze discussie...nml. de kwaliteit van de getankte diesel ...speelt een ENORME rol in 't proper houden v/d dieselpartikelfilter en mede hiermee ook de EGR-klep.
                    En belangrijker nog misschien is de gebruikte olie...olie met een C2-C3 kwalificatie is een must..als je goede motorolie...full synthethische 5W30 low saps olie gebruikt zal die bijna geen asvorming vormen in de roetfilter en zal de motor telkens als die op bedrijfstemperatuur is, je roetfilter proper branden...bij slechtere olie zal er meer asvorming zijn in de filter ...en die as kan niet verbrandt worden en beetje bij beetje raakt je roetfilter verstopt, automatisch slipt dan ook de EGR-klep dicht met deze smurrie. Je kan die as vergelijken met een kolenkachel van vroeger (de kolen verbrandde maar de as die achterbleef moest telkens weggegooid worden) ...hoe betere kwaliteit mazout en motorolie hoe minder asdeeltjes die achterblijven hoe cleaner je roetfilter blijft, hoe vlugger je uitlaatdampen kunnen ontsnappen hoe beter het rendement v/d motor...hoe properder je EGR-klep zal blijven.

                    Uit winstbejag, gebruiken vele garagisten heel goedkope olie, maar wordt deze duur aangerekent aan de klant enerzijds, anderzijds krijgt de klant de problemen met roetfilter en EGR -klep er gratis bovenop.

                    Ook makro tanken etc...draagt bij tot problemen met moderne euro 5 norm dieselmotoren.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                      hoe betere kwaliteit mazout ...
                      Hoe weet jij welke diesel goed of slecht is ???? Of denk jij dat goedkope diesel gelijk staat aan slechte kwaliteit. Ik weet van goed ingelichte bron dat zogenaamde topmerken en goedkope merken hun spul halen uit dezelfde raffinaderij
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                        Hoe weet jij welke diesel goed of slecht is ???? Of denk jij dat goedkope diesel gelijk staat aan slechte kwaliteit. Ik weet van goed ingelichte bron dat zogenaamde topmerken en goedkope merken hun spul halen uit dezelfde raffinaderij
                        je neemt me de woorden uit de mond! . Een familielid werkt toevallig in een van deze grote raffinaderijen....
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                          Hoe weet jij welke diesel goed of slecht is ???? Of denk jij dat goedkope diesel gelijk staat aan slechte kwaliteit. Ik weet van goed ingelichte bron dat zogenaamde topmerken en goedkope merken hun spul halen uit dezelfde raffinaderij
                          Heel wat eigenschappen van brandstoffen worden bepaald door de additieven die toegevoegd worden. Ik dacht dat deze merkgebonden waren (dat is toch waarmee die diverse merken adverteren).
                          Dat goedkope en duurdere brandstoffen uit dezelfde raffinaderijen komen zegt dus nog niet alles...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                            Inderdaad de toegevoegde additieven maken welke eigenschappen een bepaald produkt heeft, maar ook de constante opvolging en controle op hun produkten, maakt dat merkprodukten een brandstof op de markt zetten die doorlopend over dezelfde eigenschappen/kwaliteiten beschikt...wat dan weeral niet gezegt kan worden van de merkloze brandstof aanbieders die de restjes opkopen. Hetzelfde heb je ook in de bierbranche...maar dat is dan weeral een ander verhaal.
                            Last edited by dubbel; 17 augustus 2010, 04:31.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                              Additieven zijn marketing-gelul. Uit verschillende test is al gebleken dat die amper de brandstof verbeteren. Maar ja, er zijn altijd mensen die in fabeltjes geloven. Ik tank al mijn ganse leven bij een goedkope pomp in de buurt. Nog nooit problemen gehad met de EGR-klep Eigenlijk nog nooit problemen gehad die brandstof-gerelateerd zijn.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                                800 Euro voor wervelkleppen???? Zijn die van goud gemaakt?
                                Luister hé..Ik ben bij Opel geweest en dat is wat ik er te horen kreeg...Ik ben geen garagist hé?
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X