Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kookplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kookplaat

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    We hebben deze week hetzelfde probleem. Maar, de plaat werkt nog en de toesten ook, op een ander.
    Waneer we hier thuis de plaat inbouwen, vertikt de voeler nog iets te registreren en werkt niets.
    Bouwen we die in op een andere plaats, werkt de plaat volkomen correct. merk op, die plaat werkt(e) ruim meer dan 10 jaar zonder enig probleem. Geen Siemens, maar een Bosch

    Dat laatste is wel symbolisch, want technisch is Siemens en Bosch identiek. Het uiterlijk scheelt enkel een beetje met de respectievelijke tweelingsbroer van je toestel.

    Zou er ergens een aardingsprobleem zijn met de aansluiting bij jullie thuis. Dat is het eerste waar ik zo direct aan denk...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Kookplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Dat laatste is wel symbolisch, want technisch is Siemens en Bosch identiek. Het uiterlijk scheelt enkel een beetje met de respectievelijke tweelingsbroer van je toestel.

      Zou er ergens een aardingsprobleem zijn met de aansluiting bij jullie thuis. Dat is het eerste waar ik zo direct aan denk...
      Dachten we ook. Na uittesten neen, en we zoeken verder naar de reden.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: Kookplaat

        Inductie!! AEG hier (die met die 4 vierkanten).



        En inderdaad houtskool
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #19
          Re: Kookplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Nog in geen honderd jaar....
          En welke reden?
          Wat gebruikt men in deftige restaurants .....
          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Kookplaat

            Theokus, ik heb altijd gedacht dat een inductiekookplaat ook vitrokeramisch is. Dat "vitrokeramisch" slaat (dacht ik, maar ik kan me vergissen) immers op de glasplaat, niet op de manier van verwarmen.
            Dat gezegd zijnde: wij zijn 2-3 jaar geleden overgeschakeld van een klassieke elektrische kookplaat, met zo vier van die zwarte ringen naar inductie en effectief: een flinke verbetering! Bovendien heel wat veiliger (b.v. voor de kleinkinderen) omdat de kookplaten zelf nauwelijks warm worden, i.v.m. met andere vitrokeramische kookfornuizen, die roodgloeiend komen staan.

            Het poetsen van die glasplaat is niet altijd even makkelijk. Soms 3-4 keer met verschillende produkten eer het er echt weer "als nieuw" uit ziet. Ik wil jouw draad niet kapen, maar poetstips zijn altijd welkom.

            (in tegenstelling tot Palladio: geen enkel probleem met die "touch" knopjes - ons merk is Miele)
            Last edited by LesC; 6 augustus 2010, 12:47.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Kookplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Voor de prijs of wat Theo?
              Ik heb twee flessen staan buiten en ik kom met 1 fles een jaar toe met ons gezin..Wat wil je nog voor 38 euro....
              Neen neen, niet voor de kosten
              Moet geen gas in huis hebben plus ik woon op een appartement...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Kookplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                En welke reden?
                Wat gebruikt men in deftige restaurants .....
                Klopt wat die restaurants betreft
                Ik woon op een appartement en gas kan dus niet hier.
                Alles werkt hier op elektriciteit.
                Ondanks dat wil ik ook geen gas in huis.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Kookplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Theokus, ik heb altijd gedacht dat een inductiekookplaat ook vitrokeramisch is. Dat "vitrokeramisch" slaat (dacht ik, maar ik kan me vergissen) immers op de glasplaat, niet op de manier van verwarmen.
                  Dat gezegd zijnde: wij zijn 2-3 jaar geleden overgeschakeld van een klassieke elektrische kookplaat, met zo vier van die zwarte ringen naar inductie en effectief: een flinke verbetering! Bovendien heel wat veiliger (b.v. voor de kleinkinderen) omdat de kookplaten zelf nauwelijks warm worden, i.v.m. met andere vitrokeramische kookfornuizen, die roodgloeiend komen staan.

                  Het poetsen van die glasplaat is niet altijd even makkelijk. Soms 3-4 keer met verschillende produkten eer het er echt weer "als nieuw" uit ziet. Ik wil jouw draad niet kapen, maar poetstips zijn altijd welkom.

                  (in tegenstelling tot Palladio: geen enkel probleem met die "touch" knopjes - ons merk is Miele)
                  Juist
                  Miele kost het dubbele van andere merken maar dat "deert" me niet
                  Zanussi > +/- 600 euro
                  Miele > +/- 1200 euro

                  Mijn huidige plaat, Zanussi en 21 jaar oud" heeft als buiten-afmeting:
                  > breedte = +/- 58 cm
                  > "hoogte" = +/- 50 cm
                  (is dus een gewone elektrische plaat met vier kookzones en draaiknoppen)

                  Probleempje:
                  - de afmetingen van de nis in het aanrecht.
                  Last edited by theokus; 6 augustus 2010, 13:40.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kookplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Theokus, ik heb altijd gedacht dat een inductiekookplaat ook vitrokeramisch is. Dat "vitrokeramisch" slaat (dacht ik, maar ik kan me vergissen) immers op de glasplaat, niet op de manier van verwarmen.
                    Dat gezegd zijnde: wij zijn 2-3 jaar geleden overgeschakeld van een klassieke elektrische kookplaat, met zo vier van die zwarte ringen naar inductie en effectief: een flinke verbetering! Bovendien heel wat veiliger (b.v. voor de kleinkinderen) omdat de kookplaten zelf nauwelijks warm worden, i.v.m. met andere vitrokeramische kookfornuizen, die roodgloeiend komen staan.

                    Het poetsen van die glasplaat is niet altijd even makkelijk. Soms 3-4 keer met verschillende produkten eer het er echt weer "als nieuw" uit ziet. Ik wil jouw draad niet kapen, maar poetstips zijn altijd welkom.

                    (in tegenstelling tot Palladio: geen enkel probleem met die "touch" knopjes - ons merk is Miele)
                    Je moet voornamelijk oppassen met suikerhoudende gerechten. Als dat "erin trekt" wordt het heel moeilijk. Ik reinig dat nu en dan eens met 1 zo'n speciaal produkt (maar ik kook wel niet veel) en die glasplaat ziet er nog altijd redelijk uit.
                    Zo'n produkt werkt wel beter als de glasplaat nog niet volledig is afgekoeld (ze mag natuurlijk ook niet "roodgloeiend" staan).
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kookplaat

                      Niet twijfelen, inductie nemen
                      Hier Bosch ( eens gekocht in solden, nog geen seconde spijt van)
                      Grt
                      jan

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kookplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                        Niet twijfelen, inductie nemen
                        Hier Bosch ( eens gekocht in solden, nog geen seconde spijt van)
                        Grt
                        jan
                        OK Jan en bedankt!

                        't Zal ook inductie worden.
                        Mijn kookpotten zijn intussen goed 33 jaar oud.... Lagostina dus.
                        Was destijds toch ook een goed merk
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kookplaat

                          ik kook (nog) ni
                          maar heb gas op glas
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kookplaat

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                            ik kook (nog) ni
                            maar heb gas op glas
                            En wat mag dat wel zijn?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kookplaat

                              een glazen plaat zoals vitrokeramisch maar met gasbekkens op
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kookplaat

                                Goeie beslissing, Theo.
                                Ik heb hier electrisch vitrokeramisch met 4 "snelle" zones.
                                De schoondochter heeft nu inductie in de nieuwe keuken, en wat een verschil dat is, veel sneller en makkelijker te regelen. Minder energieverlies ook.

                                Comment

                                Working...
                                X