Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen iMac (scherm)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen iMac (scherm)

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Dit mag je alvast schrappen van je pijnpunten.
    Als de resolutie te hoog is, dan zet je je scherm toch gewoon in een andere lagere resolutie. Je kan die zelfs in 640x480 pixels zetten. Maar dat zal wel niet nodig zijn.
    Dat gaat niet met een LCD. Allez, het gaat wel maar dat geeft een onbruikbaar flou beeld.
    mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
      Of een mac pro nu echt zo'n slechte prijs kwaliteitsverhouding heeft weet ik niet. Voor particulieren misschien wel maar voor diegene die de machine kunnen inbrengen in een zaak?
      Voor mij zal het sowieso op de firma zijn. Maar de firma moet dat speelgoed natuurlijk ook wel betalen.

Ik ga voor mijzelf ook eens de vergelijking maken als de nieuwe Mac Pro (en Belgische prijzen) beschikbaar is. En dan de knoop doorhakken hé. Maar als de prijzen van Switch kloppen (2449 voor het basic model) dan wordt het toch wel héél moeilijk om een MP te kopen (je krijgt zelfs maar 3GB RAM ipv 4GB standaard !!??).
      Last edited by Powaqqatsi; 3 augustus 2010, 18:03.
      mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
        Die 27 inchers zijn perfect calibreerbaar hoor. Iets wat mij veel meer zorgen baart is de vergeling die bij vele mensen aanwezig is op hun 27" iMacs.

Dat is iets wat mij een beetje weerhoud van een nieuwe te kopen. Maar een Mac Pro + een Eizo is me veeeeel te duur. Laat staan dat de Mac Pro vreselijk slechte value for money is. Dus moet ik het wel doen met een iMac. Why oh why maakt Apple geen headless iMac? Niet dat ik dat ooit verwacht maar het zou toch wel mooi zijn.

Daarnaast heb ik echt een nieuwe computer nodig dus heb ik niet veel keuze (en Windows zal het zeker niet worden na een leven lang Macs te gebruiken).
        Hoi Po
        't Is daarom dat ik een pc heb EN een Eizo-scherm
        Het is OT maar hoe stop je zo een cd of dvd in de iMac (zijkant).
        Ik heb het namelijk over vingerafdrukken.
        (heb geen ervaring, wil het enkel weten)

Het is niet van levensbelang maar toen ik de iMac voor de eerste keer zag
        dacht ik aan een laptop met ingebouwd scherm, op een voetje
        (wel een leuke vondst)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Hoi Po
          't Is daarom dat ik een pc heb EN een Eizo-scherm
          Het is OT maar hoe stop je zo een cd of dvd in de iMac (zijkant).
          Ik heb het namelijk over vingerafdrukken.
          (heb geen ervaring, wil het enkel weten)

Het is niet van levensbelang maar toen ik de iMac voor de eerste keer zag
          dacht ik aan een laptop met ingebouwd scherm, op een voetje
          (wel een leuke vondst)
          Mja het is een aantrekkelijke optie een PC (financieel dan) maar na heel mijn leven op Macs gewerkt te hebben kan ik gewoonweg niet om met Windows. Ik weet niet wat het is maar dat werkt gewoon altijd "tegen". En dan heb ik het niet over virussen en weet ik veel wat, als je een beetje oplet is windows perfect veilig. Da manier van werken ligt mij gewoon niet.

Voor die CD, euhhh. Gewoon langs de rand nemen en erin duwen. Als de CD eruit komt blijft die halverwege steken zodat je makkelijk hem eruit kan nemen. CDs vallen er niet gewoon uit
          Ik kan niet zeggen dat ik al ooit een vinger er op heb gezet.
          mijn website

Comment

Mja het is een aantrekkelijke optie een PC (financieel dan) maar na heel mijn leven op Macs gewerkt te hebben kan ik gewoonweg niet om met Windows. Ik weet niet wat het is maar dat werkt gewoon altijd "tegen". En dan heb ik het niet over virussen en weet ik veel wat, als je een beetje oplet is windows perfect veilig. Da manier van werken ligt mij gewoon niet.

Voor die CD, euhhh. Gewoon langs de rand nemen en erin duwen. Als de CD eruit komt blijft die halverwege steken zodat je makkelijk hem eruit kan nemen. CDs vallen er niet gewoon uit
            Ik kan niet zeggen dat ik al ooit een vinger er op heb gezet.
            Ah ok. Een cd plaats ik hier met een vinger in het "gaatje", je snapt me wel he.

Haha, vind dat leuk om lezen, dus "dat tegenwerken"
            MAAR ik begrijp dat 100%
            Blijf gewoon bij Mac, punt uit

HEOT (Heel Erg O.T. dus)
            Een vriendin is bezig met haar nieuwe laptop ZONDER muis...
            Ze zei tegen mij": Ik MOET dat kunnen".
            Ik ga ze niet tegenspreken he
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ah ok. Een cd plaats ik hier met een vinger in het "gaatje", je snapt me wel he.
              Yep zo gaat het ook, vinger in het gaatje en dan er half inschuiven. Dan hangt de cd erin, en gewoon een duwtje tegen de zijkant (zoals je tegen het schuifje duwt) en de cd wordt er in gezogen.
              mijn website

Comment

Yep zo gaat het ook, vinger in het gaatje en dan er half inschuiven. Dan hangt de cd erin, en gewoon een duwtje tegen de zijkant (zoals je tegen het schuifje duwt) en de cd wordt er in gezogen.
                Maar na 1,5 jaar zitten roken bij je Mac raakt het CD station langzaamaan vervuild.
                Ik denk dat de luchtkoeling vooral door de CD-sleuf wordt aangezogen.
                En dan moet je of aanspraak maken op de garantie (extended) of voorshands een extern CD-station er aan hangen.
                Ik heb het laatste gedaan en wacht verdere mankementen af voordat ik de garantie ga inroepen voor afloop van de 3-jaars termijn.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Maar na 1,5 jaar zitten roken bij je Mac raakt het CD station langzaamaan vervuild.
                  En dan moet je of aanspraak maken op de garantie (extended) of voorshands een extern CD-station er aan hangen.
                  Ik heb het laatste gedaan en wacht verdere mankementen af voordat ik de garantie ga inroepen voor afloop van de 3-jaars termijn.
                  OK, ik ga hier niet zagen over roken maar het is een serieuze vervuiler
                  Zonder roken is stof onherroepelijk aanwezig maar niet alleen voor een iMac natuurlijk.
                  Regelmatig dan ook maak ik mijn pc's proper: de ventilators in de case en vooral die van de cpu-koeling.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

OK, ik ga hier niet zagen over roken maar het is een serieuze vervuiler
                    Zonder roken is stof onherroepelijk aanwezig maar niet alleen voor een iMac natuurlijk.
                    Regelmatig dan ook maak ik mijn pc's proper: de ventilators in de case en vooral die van de cpu-koeling.
                    Ja, met zo'n onelegante torenflat van een PC-kast kan je er tenminste nog bij. Bij de Mac is dat - voor zover ik weet - niet mogelijk.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      De koelingsgaten zitten onderaan. Niet alleen macs worden vuil hoor. Open maar eens een PC waar naast gerookt is...

Ik rook ook niet
                      mijn website

Comment

Voor mij zal het sowieso op de firma zijn. Maar de firma moet dat speelgoed natuurlijk ook wel betalen.

Ik ga voor mijzelf ook eens de vergelijking maken als de nieuwe Mac Pro (en Belgische prijzen) beschikbaar is. En dan de knoop doorhakken hé. Maar als de prijzen van Switch kloppen (2449 voor het basic model) dan wordt het toch wel héél moeilijk om een MP te kopen (je krijgt zelfs maar 3GB RAM ipv 4GB standaard !!??).
                        Zelfde situatie voor mij (bijberoep)
                        Prijs klopt (in de Apple store nog wel niet te zien maar staat al wel op de site van Apple zelf op de pagina's van de mac pro. Inderdaad maar 3 GB en als je er meer moet insteken moet je meteen al naar 6 GB gaan denk ik. Dus ferme kost en de Applecare is ook een heel pak duurder bij een macpro 300 euro of zoiets en bij een imac 179 euro.

Een mogelijks alternatief is niet te gaan voor een 27" mac maar een 21,5" maar dan wel upgraden met de 3.60GHz Intel Core i5.
                        Hierbij kan ik dan mijn 23" cinema display hangen. Ik heb dan 2 schermen. Een 27" + nog eens een 23" daarnaast lijkt me nogal crazy.
                        Last edited by Ief; 4 augustus 2010, 09:25.
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                          Zelfde situatie voor mij (bijberoep)
                          Prijs klopt (in de Apple store nog wel niet te zien maar staat al wel op de site van Apple zelf op de pagina's van de mac pro. Inderdaad maar 3 GB en als je er meer moet insteken moet je meteen al naar 6 GB gaan denk ik. Dus ferme kost en de Applecare is ook een heel pak duurder bij een macpro 300 euro of zoiets en bij een imac 179 euro.

Een mogelijks alternatief is niet te gaan voor een 27" mac maar een 21,5" maar dan wel upgraden met de 3.60GHz Intel Core i5.
                          Hierbij kan ik dan mijn 23" cinema display hangen. Ik heb dan 2 schermen. Een 27" + nog eens een 23" daarnaast lijkt me nogal crazy.
                          Tsjah : die nieuwe Xeons in de Pro gebruiken ook tripel-channel voor hun DDR3 geheugen. Het is dus best het geheugen per 3 latjes in te pluggen (vandaar dat er standaard 3 GB wordt geleverd). Op de site heb je ook configuraties per 4 latjes, maar dat is eigenlijk eerder af te raden. T'is dus eigenlijk verstandiger om 12 GB te steken, i.p.v. 16...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                          X