Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Uurwerken . . . en de jouwe??
Collapse
X
-
-
Re: Uurwerken . . . en de jouwe??
Ja, die rode knop doet het 'm wel. Bon, heb nog vanalles in bestelling. Als 't er is post ik het wel.
Comment
-
Als hier ernstige verzamelaars zijn: ik ben mijn collectie aan het uitdunnen wegen te veel.
Ik heb van alles liggen: van LED horloges, STEMVORKHORLOGES, automaten, handopwinders, quarts; megaquartz, multifunctionals, ....
Ook in alle prijsklassen van eenvoudig Chinees ( Niks mis mee - Lenovo is ook Chinees; en Apple ook ) tot het duurdere Zwitserse spul.
Alles in topconditie. Je kan een horloge vrijblijvend komen bekijken, maar eerst mailen want ik heb al dat moois natuurlijk niet thuis liggen. (veiligheid)
Bij interesse kan ik wel wat BD referenties voorleggen.
Foto's stuur ik dan wel via mail want ik wil/kan/mag er hier geen verkoopstopic van maken.”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk berichtHet verzamelen stop niet weeral een nieuw horloge bijgekocht en ditmaal de
Thunderbirds Fighting Steel Pilotenhorloge 43mm
Heeft veel weg van een Breitling maar daar heb ik hem ook voor gekocht.
De wijzerplaat vind ik wel netjes, maar die rode knop....jeezes, da"s er wel ferm over voor mij hoor....”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Comment
-
Ik heb er hier ook nog een paar liggen, en snel wat ( minder goeie ) foto's gemaakt :
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Nieuw gerief - ik garandeer ook dat ze - binnen de mate van hun mogelijkheden - zo precies mogelijk lopen.
Heb ff gefilmd; hopelijk is dat hier zichtbaar:
Het is dit horloge: moet inzake looks én nauwkeurigheid zeker niet onderdoen voor een Rolex !
Last edited by Alfa Centauri; 1 mei 2012, 16:57.”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtBreitling heeft wel zeer weinig 3-6-9 chronografen......
De wijzerplaat vind ik wel netjes, maar die rode knop....jeezes, da"s er wel ferm over voor mij hoor....
Comment
-
Je kan Thunderbirds Fighting Steel Pilotenhorloge ook bestellen met een zwarte knop.
Maar ik heb bewust er één genomen met de rode knop.
Zodat je zeker kan zien dat het geen Breitling is. Anders denken de mensen dat ik met een namaak Breitling rond loop en dit is niet de bedoeling
Rode kop is eigenlijk een afschermkapje. Precies zoals in een vliegtuig.
Je zou die er ook kunnen afhalen.
Mooie collectie FrancisLast edited by Nimbus; 2 mei 2012, 17:21.2 x Nikon Z6 met wat glas
www.janvanginkel.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk berichtJe kan Thunderbirds Fighting Steel Pilotenhorloge ook bestellen met een zwarte knop.
Maar ik heb bewust er één genomen met de rode knop.
Zodat je zeker kan zien dat het geen Breitling is. Anders denken de mensen dat ik met een namaak Breitling rond loop en dit is niet de bedoeling
Rode kop is eigenlijk een afschermkapje. Precies zoals in een vliegtuig.
Je zou die er ook kunnen afhalen.
Mooie collectie Francis
Comment
-
-
Mooi horloge maar wat zit er onder het afschermkapje .
Last edited by Nimbus; 2 mei 2012, 22:58.2 x Nikon Z6 met wat glas
www.janvanginkel.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk berichtDe startknop van de chronometer. Rood Kapje dient als bescherming anders zou je hem per ongeluk kunnen starten die chronometer
Last edited by François02; 3 mei 2012, 15:20.
Comment
-
Van uurwerken ken ik nu eens echt niks. Van de mechaniek bedoel ik.
Voor mijn plechtige communie een Olma gekregen, een automatic die nooit juist gelopen heeft.
Vanaf de unief een Seiko LCD gedragen, een van de eerste na de LED-modellen, waar je om batterijen te sparen iedere keer op een knop moest duwen om te zien hoe laat het was, een verademing, liep juist maar dan begonnen die knopjes slechte contacten te geven om moest ik sneller en sneller om een batterij. Uiteindelijk om de 6 maand tot de Seiko verdeler geen rondseltjes meer indeed om het batterijcompartiment af te dichten.
Dan een paar jaar zo'n plastieken ding gekocht (geen idee welk merk) maar die hield het ook maar een paar jaar uit.
Dan een van de eerste Seiko Kinetics, dat model dat in de National Geographic stond en waar ik verliefd op was. Jaren gedragen tot ik zag dat de autonomie begon af te zwakken en dat het knopje waarmee je de condensatorlaadstaat kon controleren aan dezelfde ziekte begon te lijden als de vroegere knopjes. Nog even gevraagd voor een revisie maar dat kostte meer als destijds nieuw (als ze zeggen dat er een kans is dat ze de generator moeten vervangen ZULLEN ze de generator vervangen.
Sinds een jaar of 5 nu een Citizen ecodrive in titanium WR100. Geen toeters en bellen, een grote en een kleine wijzer en een secondenwijzer. Kom ik maar twee keer per jaar aan en dat is bij wisseling zomertijd-wintertijd.
Draag ik constant, ook bij vuile werken aan motoren en bouw. Laat zich nog niet al te makkelijk krassen ook. Content van.
Nog even gedacht om een nieuwe condensator te kopen voor de kinetic op ebay maar dan moet ik ook die dichting vervangen aan die checkknop en dat zie ik niet zitten.
Bovendien begon de "gouden" bekleding af te gaan en de knop waarmee je het uur instelt bleek een verguld plastieken ding te zijn.
Ik zie graag mooie horloges maar ik kan er geen geld aan geven, ik heb een overeenkomst met mijn vrouw dat wat ik daardoor uitspaar te geven aan Lapponia juwelen voor haar en mijn dochter. Tot mijn grote verbazing worden die elk jaar meer waard. In ruil daarvoor mag ik mijn zin doen met fotoprullen.
Daardoor blijft de inventaris van het familiebezit een beetje in evenwicht
Comment
Comment