Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe PC

    Slechts 4GB RAM, zwak Van de kast word ik niet helemaal vrolijk, maar voor de rest een heel leuk systeem

    Vraagje, is 650W voldoende om dit allemaal te trekken?

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe PC

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Slechts 4GB RAM, zwak Van de kast word ik niet helemaal vrolijk, maar voor de rest een heel leuk systeem

      Vraagje, is 650W voldoende om dit allemaal te trekken?
      Zal just lukken
      Die 860 "trekt" max. 95 Watt.
      De 920 tot 125 W dacht ik.

      Maar geen tri channel zoals in zijn eerste post.

      De 920 kon je nog O.C. en met dezelfde stock cooler.

      Vermoed ook dat de grafische kaart niet de stilste is
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe PC

        Over de configuratie wil ik me niet uitspreken, daar ken ik te weinig van.

        Maar ik verschoot nogal toen ik zak dat je een voeding van 650W nodig hebt (en dat dit krap zou zijn...).

        Destijds liep er bij ons op school de grap: Heb je thuis centrale verwarming of een commodore 64? (nadat iemand's voeding het tapijt had laten smelten).

        Zou je in dit machien geen waterkoeling voorzien, of is dit niet meer up to date?
        Ik had een desktop die ik vroeger 2 maal per jaar moest ontstoffen, of die viel na 10-15 minuten uit, zeker als de kids met de Sims bezig waren. De processor ging dan in overtemperatuur, en viel uit om zichzelf te beschermen. Jaren heb ik me geergerd aan het lawaai van dat machien. Het was voor mij één van de argumenten om een iMac te kopen (maar laat dit nu geen Apple-Windows discussie worden hé).
        Ik draai geen 'zware' software, en zou met dit machien helemaal aan overkill doen denk ik.

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe PC

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Over de configuratie wil ik me niet uitspreken, daar ken ik te weinig van.

          Maar ik verschoot nogal toen ik zak dat je een voeding van 650W nodig hebt (en dat dit krap zou zijn...).

          Destijds liep er bij ons op school de grap: Heb je thuis centrale verwarming of een commodore 64? (nadat iemand's voeding het tapijt had laten smelten).

          Zou je in dit machien geen waterkoeling voorzien, of is dit niet meer up to date?
          Ik had een desktop die ik vroeger 2 maal per jaar moest ontstoffen, of die viel na 10-15 minuten uit, zeker als de kids met de Sims bezig waren. De processor ging dan in overtemperatuur, en viel uit om zichzelf te beschermen. Jaren heb ik me geergerd aan het lawaai van dat machien. Het was voor mij één van de argumenten om een iMac te kopen (maar laat dit nu geen Apple-Windows discussie worden hé).
          Ik draai geen 'zware' software, en zou met dit machien helemaal aan overkill doen denk ik.
          Het zijn de spellen die veel van een systeem vragen Tommie1
          En als jouw systeem goed overweg kan met spellen dan mag je zeker zijn dat
          de rest van de software het ook goed zal doen.
          Waarom?
          Ik heb liefst een systeem dat vlot alles aankan.

          Waterkoeling is hier niet nodig. (wel als extraatje en het maakt de pc stiller)

          Wat video-bewerking zal ook wel lukken met deze config maar dat mag echt
          niet te zwaar worden.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe PC

            Videobewerking is niet nodig..
            CS5 en Lightroom worden geinstalleerd op de SSD (wat blijkbaar veeeeeel belangrijker is dan een latje ram) samen met office..

            Die 4GB zijn niet zomaar 4GB, maar heel snel geheugen. Het tripple channel had ik mij een beetje op verkeken, blijkbaar is er maar 2% snelheidswinst tov dit ram (1333 tov 1066)

            De processor heeft zijn eigen hele stille GROTE koeler, dus geen probleem voor warmte!

            En die kaartjes produceren 52dB, evenveel als de oorspronkelijke 5850..
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe PC

              Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
              Videobewerking is niet nodig..
              CS5 en Lightroom worden geinstalleerd op de SSD (wat blijkbaar veeeeeel belangrijker is dan een latje ram) samen met office..

              Die 4GB zijn niet zomaar 4GB, maar heel snel geheugen. Het tripple channel had ik mij een beetje op verkeken, blijkbaar is er maar 2% snelheidswinst tov dit ram (1333 tov 1066)

              De processor heeft zijn eigen hele stille GROTE koeler, dus geen probleem voor warmte!

              En die kaartjes produceren 52dB, evenveel als de oorspronkelijke 5850..
              Ah ok, 't zal wel lukken voor de rest he KazzZ
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe PC

                Ik hoop het
                Canon 5D2 en wat glas

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe PC

                  Fijn masjientje, succes ermee. Hou wel de eerste dagen je temperaturen in de gaten. Bij een slechte airflow zal je mobo temp te hoog zitten.
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe PC

                    Idd, bedankt voor de tip!

                    ivm de wattage:

                    Canon 5D2 en wat glas

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe PC

                      De case is geupdate..
                      nu verandert hij niet meer


                      Canon 5D2 en wat glas

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe PC

                        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        De case is geupdate..
                        nu verandert hij niet meer


                        http://tweakers.net/gallery/287552?w...#tab:wenslijst
                        Kast krijgt goede reviews, intake fan zit voor de hard disks
                        Er zijn filters voorzien Wel opletten dat je de filter van de PSU regelmatig schoon maakt.
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment

                        Working...
                        X