Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe nummerplaat

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    20 euro ? En de houder voor de nummerplaat achteraan ? Er komen nu 7 karakters op ipv 6 dus bredere nummerplaat dus zal de garagist andere houders mogen leveren en die zal dat niet gratis doen, denk ik. Plus je moet een nieuwe plaat vooraan hebben, ook niet gratis dus weer betalen. Zal volgens mij wel eerder rond de 40 euro draaien tegen dat alles in orde is...
    Bij elke auto dat ge koopt, nieuw of tweedehands, zet bijna elke garagist gratis een nummerplaathouder met zijn publiciteit er op.
    Als er nu een nieuw formaat komt, dan zal die er gewoon eentje in dat formaat op zetten. Veranderen moet je niet want als je geen andere auto koopt, dan moet ge ook geen andere plaat halen!
    Enkel wie particulier tweedehands koopt moet er eentje gaan kopen, maar dat moet 9/10 nu ook al.
    Als ik een nieuwe auto koop, dan koop ik ook een nieuwe nummerplaat vooraan omdat die niet vol steenslag zou zitten ... zo zijn er veel die dit doen en dan maakt het ook geen verschil.
    En ja ... wat is nu die 20 of 40 Euro op die 35.000€ dat een gemiddelde wagen nu kost?
    Vroeger waren de platen trouwens ook betalend!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En ja ... wat is nu die 20 of 40 Euro op die 35.000€ dat een gemiddelde wagen nu kost?
      Gemiddeld 35.000 euro ? Amai. Rijke mensen hier. Als jij denkt dat de gemiddelde Belg gemiddeld een gemiddelde prijs van 1.400.000 oude Belgische frankskes neertelt voor een nieuwe auto, dan heb je het flink mis. Zeker als je weet dat een gemiddeld gezin met kinderen tweeverdieners zijn en ze allebei een auto nodig hebben. En dan nog...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Vroeger waren de platen trouwens ook betalend!
        jamaar zo werkt da systeem nie hé man... ik koop een nieuwe wagen omdat het nodig is
        en niet voor de schoon ogen van mijn buren, ik kies er dus zelf voor.
        een nieuwe nummerplaat is in mijn ogen totaal overbodig en dan verplicht worden 20 of 40 € neer te leggen voor iets waarvoor ik zelf niet kies?!
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
          jamaar zo werkt da systeem nie hé man... ik koop een nieuwe wagen omdat het nodig is
          en niet voor de schoon ogen van mijn buren, ik kies er dus zelf voor.
          een nieuwe nummerplaat is in mijn ogen totaal overbodig en dan verplicht worden 20 of 40 € neer te leggen voor iets waarvoor ik zelf niet kies?!
          Die nieuwe nummerplaat is een eenmalige kost bij de volgende aanschaf van een auto, niet bij elke volgende dat ge koopt.
          Ik wil ook geen nieuwe plaat hebben maar dat gaat hem niet om die 20€.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Gemiddeld 35.000 euro ? Amai. Rijke mensen hier. Als jij denkt dat de gemiddelde Belg gemiddeld een gemiddelde prijs van 1.400.000 oude Belgische frankskes neertelt voor een nieuwe auto, dan heb je het flink mis. Zeker als je weet dat een gemiddeld gezin met kinderen tweeverdieners zijn en ze allebei een auto nodig hebben. En dan nog...
            Dat van beiden een wagen nodig hebben is ook een luxe-keuze dat bijna iedereen maakt ... de meesten kunnen ook met één wagen maar dan moeten ze wat meer moeite doen. (Ja, wij ook.)

Maar neem nu nog een wagen van 20.000€ ... ook daar is die 20€ maar een peulschil tegen.
            Gisteren een crèmeke gaan eten ... 1,25€ per bolleke, dat vind ik pas veel geld.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Die nieuwe nummerplaat is een eenmalige kost bij de volgende aanschaf van een auto, niet bij elke volgende dat ge koopt.
              Ik wil ook geen nieuwe plaat hebben maar dat gaat hem niet om die 20€.
              Bij mij dus wel want wordt er al geen geld genoeg uit onze zakken gehaald?
              +500€ aan jaarlijkse wegentaks voor een 21 jaar oude diesel wagen...

En 'k denk dat ik er nog vlot 21 jaar mee ga rijden, kwestie van ze naar die
              verplichte 20€ te laten fluiten.
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

och gottekes
                hebben die sukkerlairs weer vers geld nodig
                gisteren eens een demooke gegeven met het speelgoed en het geld is weer op

manman
                Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

En 'k denk dat ik er nog vlot 21 jaar mee ga rijden, kwestie van ze naar die verplichte 20€ te laten fluiten.
                  Rij dan maar rustig verder met een wagen die de volgende 21 jaar 20€ per tankbeurt extra gaat kosten t.o.v. een recentere wagen die minder verbruikt.
                  Tel 21 jaar aan 12 maand en 4 tankbeurten per maand ... dit kost u gewoon de prijs van een kleine zuinige nieuwe wagen.
                  Nu ja, dan hebt ge geen oldtimer meer natuurlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

20 euro ? En de houder voor de nummerplaat achteraan ? Er komen nu 7 karakters op ipv 6 dus bredere nummerplaat dus zal de garagist andere houders mogen leveren en die zal dat niet gratis doen, denk ik. Plus je moet een nieuwe plaat vooraan hebben, ook niet gratis dus weer betalen. Zal volgens mij wel eerder rond de 40 euro draaien tegen dat alles in orde is...
                    Mijn garagist zorgt zelfs gratis voor de nummerplaat vooraan... Een goeie garagist zoeken hé... En ik ga niet betalen voor de reclame die hij wil maken op mijn auto .
                    Dat dat europees rijbewijs er ging komen is al jaren geweten, dat het terug betalend ging worden helaas ook...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Dat van beiden een wagen nodig hebben is ook een luxe-keuze dat bijna iedereen maakt ... de meesten kunnen ook met één wagen maar dan moeten ze wat meer moeite doen. (Ja, wij ook.)
                      Geen keuze, jammer genoeg. M'n vrouw werkt in het onderwijs, onze kinderen zitten op haar school. Zij neemt ze mee naar school 's morgens. Moest ze dit met het openbaar vervoer moeten doen van waar wij wonen (een boerengat)...

Ik rij een half uurtje naar het werk met de wagen. Moest ik het openbaar vervoer nemen ben ik anderhalf uur (!) onderweg. Op een dag zou dat dus een verschil van twee uur maken. Met alle dingen die na en soms vóór het werk nog allemaal geregeld moeten worden, mogen we 's nachts nog een uurtje of drie slapen...

Maar ok, 't is misschien een luxe-keuze, vroeger ging het ook zonder, maar dan bleven wel de meeste vrouwen gewoon thuis... En sorry, van één inkomen kunnen we niet leven...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Rij dan maar rustig verder met een wagen die de volgende 21 jaar 20€ per tankbeurt extra gaat kosten t.o.v. een recentere wagen die minder verbruikt.
                        Tel 21 jaar aan 12 maand en 4 tankbeurten per maand ... dit kost u gewoon de prijs van een kleine zuinige nieuwe wagen.
                        Nu ja, dan hebt ge geen oldtimer meer natuurlijk.
                        euh... 't is niet dat ik met ene Porsche, Ferrari of andere blitse bolide rij hoor,
                        alhoewel, mijn wagen heeft zeker zoveel bekijks...
                        Nee, tanken doe ik één keer per maand en soms zelfs om de twee maand, en dan zet ik toch zo'n 650 a 700km op de dagteller neer. Een volle tank kost mij welgeteld +- 45€uro en heb een gemiddeld verbruik van
                        7L/100km (volgens de berekeningen op mijn PC).

Dus jaaaaaa... ik ben best apetrots op mijn "toekomstige" zeer zuinige oldtimer!

@ Kaneda; woon-werkverkeer is slechts een halfuurke voor jou? wat zeul jij dagelijks allemaal mee dat je daarvoor een gemotoriseerd vervoermiddel nodig hebt?

Comment

@ Kaneda; woon-werkverkeer is slechts een halfuurke voor jou? wat zeul jij dagelijks allemaal mee dat je daarvoor een gemotoriseerd vervoermiddel nodig hebt?
                          Half uurtje heen, half uurtje terug. Stel je voor dat ik 25 km 's morgens en 25 km 's avonds doe met de fiets elke dag ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Wat zou het makkelijk zijn, ge zorgt dat uw verzekering in orde is, ge koopt een nieuwe (andere) wagen, en weg zijt ge, ALS de nr.platen aan de wagen verbonden zijn, en niet persoonsgebonden zoals hier, en telkens een nieuwe plaat aan een nieuwe auto en ge moet u niks aantrekken van de combinatie (hoewel), en welke kleur. Ook niks aantrekken betreft extra aanschaf van nieuwe platen voor-en achter, en-of houder, is toch in andere landen zo dacht ik?
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Half uurtje heen, half uurtje terug. Stel je voor dat ik 25 km 's morgens en 25 km 's avonds doe met de fiets elke dag ?
                              Tuurlijk; sterven doe je er alvast niet door, het is gezonder voor zowel jezelf (zodat je langer leeft ) als het milieu én je portemonnee...

Comment

Tuurlijk; sterven doe je er alvast niet door, het is gezonder voor zowel jezelf (zodat je langer leeft ) als het milieu én je portemonnee...

Heb jij een gezin, kinderen ? Drukke baan ? Zo ja, dikke duim, proficiat als jullie alles per fiets doen. Ik zou het niet kunnen...
                                Idealistisch ben je wel, realistisch daarentegen...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X