Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe nummerplaat

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Heb jij een gezin, kinderen ? Drukke baan ? Zo ja, dikke duim, proficiat als jullie alles per fiets doen. Ik zou het niet kunnen...
    Idealistisch ben je wel, realistisch daarentegen...
    No kids en geen gezin, gelukkig maar...
    Zeer drukke baan heb ik wel, heb een wagen hoor maar die staat 90% van de tijd in
    z'n garagebox omdat ik alle verplaatsingen (behalve bij regenweer en verre +100km. afstanden) met de tweewieler (fiets) maak.

    In mijn ideale wereld zou alles...neenee, ben eerder realistisch dan dromer.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe nummerplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
      No kids en geen gezin, gelukkig maar...
      Tja, met een gezin en kinderen, dan zit je pas in de ****, man
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe nummerplaat

        Mensen we hoeven ons er niet druk om te maken aangezien we allemaal zelf hebben gekozen om een auto te hebben ,dus ja "ik vindt het ook belachelijk van die nummerplaat"
        maar zullen we die 20 euro moeten betalen voor die nummerplaat.

        Het is de beslissing van onze apenbestuurders van het land ,die zulke onzinninge dingen in het hoofd halen ,en toch vindt ik de nummerplat met gele achtergrond en zwarte letters en cijfers het mooiste (eigen persoonlijke goesting he ).

        Wij kopen ook om de drie jaar een nieuwe auto (jeep) gewoon omdat je dan ten eerste meer terug krijgt en je bent weeral verlost van die verdomde controle die dan ook nog eens 50 euro kost per jaar .

        Maar ga toch gewoon in het gevolg mijn oude plaat gewoon op mijn nieuwe wagen plakken ,mijn voorplaat krijg ik gratis van mijn garagist ook .

        Nu kunnen ze weer eens goed lachen met deze belgen mop van nummerplaten ,als we in het buitenland op verlof zijn .

        Groetjes

        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe nummerplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Tja, met een gezin en kinderen, dan zit je pas in de ****, man
          Nee 't is vrouw hoor, moet eens dringend mijn username laten wijzigen...

          achja, ieder zijn ding nietwaar?
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe nummerplaat

            Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht

            Wij kopen ook om de drie jaar een nieuwe auto (jeep) gewoon omdat je dan ten eerste meer terug krijgt en je bent weeral verlost van die verdomde controle die dan ook nog eens 50 euro kost per jaar .
            Da's wel een dure vorm van auto rijden (tenzij je heel veel kilometers doet). Je krijgt wel meer terug, maar toch is de ontwaarding van auto's het sterkst de eerste jaren (tot 40% "verlies" na 2 jaar, daar is die 50 EUR een peuleschil tegen...). Het Is niet voor niks dat de 2dehandsmarkt het interessantst is van 2 tot 4 jaar oud.
            Maar we wijken af...

            De originele vraag was eigenlijk : hoe klein mag de nummerplaat vooraan zijn ?
            Last edited by alain db; 22 juli 2010, 23:37.
            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
            And why do we fall, Bruce?

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe nummerplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
              wederom een knap staaltje van "Dit is Belgisch" en communautair gezever...
              begin die hele heisa om telkens niks deftig beu te worden en steeds maar meer moeten betalen voor telkens minder...
              Ja .. en 't is een kompleet debiel gezever over die "belgiscistische" reflex .. haha .. Op reis in het voormalige Oostblok werden we regelmatig aangesproken in het Russisch .. LMAO .. blijkt dat de Russen ook een "rood op wit" nummerplaat hebben, alleen zijn de characters iets "vierkanter" .. voor zover "la Belgique a papa" .. ik stel voor van ze vanaf nu "Madame trut" te noemen? met de extensie "domme" er nog ergens tussen?
              .. en ocharme al die andere buitenlanders met hun "flamigante" nummerplaten .. ook op het eiland Skye rijden er heel wat ..

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe nummerplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                mijn voorplaat krijg ik gratis van mijn garagist ook .
                Daar had ik het even mis. Ik dacht dat de nieuwe nummerplaat sowieso voor iedereen ging ingevoegd worden, of je nu een nieuwe auto koopt of niet.
                En ja, van mijn garagist krijg ik die dan ook gratis.

                Maar veronderstel dat je onlangs een nieuwe wagen gekocht hebt en je beslist om daar veel langer dan 10 jaar mee te rijden maw je rijdt hem 'op'. Denk je echt dat je zolang zal mogen wachten voor een nieuwe nummerplaat ?
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe nummerplaat

                  Dat we voor een nieuwe nummerplaat moeten betalen komt omdat voortaan het maken van nummerplaten wordt uitbesteed, zo liet ik me uit goede bron wijsmaken.
                  Die firma doet dat uiteraard niet gratis. Natuurlijk wil Vadertje Staat ook zijn extraatje en lapt er enkele euro's voor zich bij.

                  Ik vraag me af :
                  - wat er Europees is aan "onze" nieuwe nummerplaat. Enkel de afmetingen en het Europese sterrenlogo?
                  - wat met de speciale nummerplaten zoals de EUR, CD, P, A en E reeksen zal gebeuren? Waarschijnlijk onverandert want verschil met de gewone man moet er zijn.
                  - gaat Madame Non nu alle Nederlandse wagens, Luxemburgse wagens en Belgische moto's terugsturen want die hebben allemaal zwarte karakters op gele ondergrond.
                  - hoeveel mensen er zouden stijgeren mocht geel/zwart het gehaald hebben, een wagenontsierende combinatie vind ik persoonlijk.
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe nummerplaat

                    Ik ben gewoon blij dat het niet zwart op geel is geworden. Want dat is te lelijk voor woorden zo'n gele plaat. Zwart op wit had natuurlijk ideaal (lees: neutraal) geweest maar we kunnen niet alles hebben I guess. Dat donker rood lijkt redelijk dicht bij zwart aan te leunen.

                    Wat ik wel goed vind zijn de nieuwe rijbewijzen. Weet er iemand of je eigenlijk zo'n nieuw rijbewijs kan aanvragen zodat je er sneller eentje hebt? Die ellendige vod die we nu hebben ben ik alleszins meer dan beu, die zijn na een maand versleten en passen eigenlijk nergens in.
                    mijn website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe nummerplaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      hoe flexibel de regels zijn op vlak van afmetingen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we alweer 20€ MOETEN betalen voor iets waarom we niet gevraagd hebben.

                      dat + ze kunnen ons beter flitsen he , puur kassa kassa
                      Photography is a way to see the world in detail.
                      Fotograaf op rust

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe nummerplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        Wat ik wel goed vind zijn de nieuwe rijbewijzen. Weet er iemand of je eigenlijk zo'n nieuw rijbewijs kan aanvragen zodat je er sneller eentje hebt? Die ellendige vod die we nu hebben ben ik alleszins meer dan beu, die zijn na een maand versleten en passen eigenlijk nergens in.
                        oei, da's rap...

                        'k heb het mijne al 20 jaar en 't ziet er nog steeds als nieuw uit
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe nummerplaat

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                          Wij kopen ook om de drie jaar een nieuwe auto (jeep) gewoon omdat je dan ten eerste meer terug krijgt en je bent weeral verlost van die verdomde controle die dan ook nog eens 50 euro kost per jaar .
                          Als uw auto in orde is tijdens de eerste TC op vier jaar, dan moet ge pas de volgende keer op 6 jaar gaan ... dat is twee keer op 6 jaar tijd, voor die prijs kunt ge niet sukkelen en zeker geen nieuwe wagen kopen.

                          Ik zou hem eerder veranderen als ge naar een onderhoud moet ... dat kost véél meer.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe nummerplaat

                            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                            'k heb het mijne al 20 jaar en 't ziet er nog steeds als nieuw uit
                            Oei ... door den duur ziet uw rijbewijs er beter uit dan jezelf.

                            Mijn rijbewijs is ook als nieuw en dat past ook overal in.
                            Past bij de mannen in eender welke portefeuille en voor de vrouwen zal niet snel een handtas te klein zijn om dat in te krijgen ... plaats hebben is iets anders.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                            Die ellendige vod die we nu hebben ben ik alleszins meer dan beu, die zijn na een maand versleten en passen eigenlijk nergens in.
                            Ja ... als ge dat dikwijls laat afpakken en natte stempelkes opzetten gaan die rapper verslijten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe nummerplaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                              "Europa" legt voor alles en nog wat regels op, alles wordt door Europa bepaald en overal zijn er richtlijnen en wetten voor - tot en met de afmetingen van de snippers ajuin in een potje rolmops

                              Maar voor een nummerplaat - de identiteitskaart van een auto - die in het internationale verkeer toch echt belangrijk is, en waar nu wel eens perfect een eenvormige nummerplaat zou kunnen worden ontworpen voor alle lidstaten, daarvoor laten ze het dan aan ieder land over om zelf maar te beslissen.

                              Ik ben bang dat ik de logica ervan niet zie...
                              Vermits europa toch alles bepaald, zou logischer zijn om de nationale politiek volledig af te schaffen (zou zeer kostenbesparend werken). Per land nog enkel een delegatie van een 10-tal exellenties, en voor de rest geen politici meer.
                              (Het geeft hoe langer hoe meer de indruk dat het europees parlement enkel uitgevonden werd om nog meer politici aan een -dikbetaalde- job te helpen.)
                              Waar zit o.a.de logica in de wegmarkering tussen bijvoorbeeld Nederland en Belgie? Dat ze daar eens éénvormigheid in creëren.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe nummerplaat

                                Ik had natuurlijk geen serieus antwoord moeten verwachten

                                Ik vind het alleszins een hopeloos formaat en het past niet goed in mijn portefeuille zonder dat de bovenkant krult. Na bijna 6 jaar is het al mooi gekruld alleszins. Heb er zelfs een plastiekje rond gedaan ter bescherming.

                                Achja.
                                mijn website

                                Comment

                                Working...
                                X