Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Sommige ouders zijn te 'lui' om te reageren op hun eigen kinderen en laten ze maar doen en dan kweek je natuurlijk de ideale 'geluidsoverlastbodem' met alle gevolgen vandien !!
    Ik erger me dood aan pretentieuze snotjong die hun eigen ouders uitschelden etc etc etc
    Veel mensen zijn gewoonweg niet gemaakt om kinderen op de wereld te zetten, maar hebben er toch !!!!
    Een kind moet je tijd voor hebben en voor maken en moet je OPVOEDEN.
    Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat je superstreng moet zijn, maar basisdingen zoals respect, je manieren houden als je uit gaat eten,
    beleefd zijn etc etc zijn dingen die ik spijtig genoeg niet altijd meer terugvind in vele kinderen tegenwoordig
    swat......

Glenn
    ook miijn gedacht.
    En wat "spelende kinderen kunnen geen overlast bezorgen" betreft .... hier heb ik ook mijn gedacht.
    Een fatsoenlijke opvoeding geven of ze lawaai en kabaal laten maken; voor sommigen is de keuze vlug gemaakt. Maarja, de opvoeding zal wel op de chreche gegeven worden zeker, dan moeten de ouders zich hier niet moe mee maken. Ze zijn 's avonds toch zo moe van hun werk. Hoe minder ze naar hun jung moeten kijken hoe gemakkelijker.
    Last edited by vinstermik; 10 juli 2010, 08:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik denk ook niet dat een buur zal klagen als kinderen "eens" een spelleke spelen dat wat lawaai maakt, klachten komen er meestal pas als het te vaak gebeurt of er fors overdreven wordt.
      dat DACHT je maar

te toeteren met een vuvuzela, ...
      Er zijn ook nog altijd het maximaal aantal decibels waar je niet over mag en een vuvuzela lijkt me nu niet echt 'de normale speelgang' van kinderen. Ik zou dus perfect begrijpen dat mensen hiertegen reageren.

Er is nog steeds een groot verschil tussen "normaal spelen" en "kabaal maken" ... dat laatste verdraagt niemand!
      Dat eerste jammer genoeg ook niet meer

Een paar jaar geleden had hier een "kind" van zijn ouders een soort pocketbike
      @Fotofolio, ik weet niet hoe het regelement is opgesteld bij jullie, maar ik zou best kunnen begrijpen dat dit niet toegelaten wordt. Voor mij past dit niet in de 'gewone speelgang' van kinderen. Maar als mijn kinderen eens een paar uurtjes na een hete zwoele dag wat plezier maken in een piepklein zwembadje en eens even wat lachen en gibberen, sorry, maar dan vind ik het behoorlijk onverdraagzaam als iemand er de politie bij haalt...

het zijn maar hier en daar dat ge echt zeer luidruchtige kinderen hebt en dan ligt de fout meestal bij de ouders die gewoon te veel toelaten, geen controle over hun kinderen hebben of er gewoon hun voeten aan vegen.
      Ik denk echt niet dat je weet waarover je praat. Ik kon dat vroeger ook niet begrijpen en dacht er ook zo over, tot we er zelf mee geconfronteerd zijn. Nu weet ik wel beter en dat is dat mensen heeeeel onverdraagzaam aan het worden zijn...
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vrees dat we in dit topic al snel aan het afdwalen zijn, voor we het weten belanden we in een maatschappelijke discussie.

TS heeft het over het lawaai dat spelende kinderen veroorzaken in een speelruimte, de verantwoordelijkheid om de overlast te beperken zonder de speelwaarden te ontnemen ligt bij de uitbaters & animatoren.

Wij hebben een springkasteel op ons speelplein, zo eentje met zo'n motor die 80dba produceert. Ons speelplein is toegankelijk vanaf 7u15 's morgens (voor de werkende ouders), de regel is dat het springkasteel pas om 9u. opgeblazen mag worden. Tussen 7u15 en 8u30 is het omgevingsgeluid om en bij de 60dba, maar na 8u30 ontwaakt onze toeristische gemeente en valt het geluid van de motor niet meer op.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Maarja, de opvoeding zal wel op de chreche gegeven worden zeker, dan moeten de ouders zich hier niet moe mee maken. Ze zijn 's avonds toch zo moe van hun werk. Hoe minder ze naar hun jung moeten kijken hoe gemakkelijker.
          Je gaat hier verdorie toch wel heel kort door de bocht hoor. Trek het dan maar helemaal door tot op school, want ook daar spenderen kinderen de grootste tijd van hun kinderleven. Welke opvoeding krijgen ze daar dan feitelijk als ik zie waar sommige jeugd van heden rondhangt en zich mee bezig houdt...

Ik zeg niet dat er geen gezinnen zijn waar het jammer genoeg is zoals jij beschrijft, maar om iedereen over dezelfde kam te scheren... jammer...
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Ik vrees dat we in dit topic al snel aan het afdwalen zijn, voor we het weten belanden we in een maatschappelijke discussie.
            Ik vrees het ook . Blij te lezen dat er hier toch ook wel nog 'verdraagzame' mensen zijn... (van jou had ik niet veel anders verwacht natuurlijk als kinderfotograaf)
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              ..
              Maarja, de opvoeding zal wel op de chreche gegeven worden zeker, dan moeten de ouders zich hier niet moe mee maken. Ze zijn 's avonds toch zo moe van hun werk. Hoe minder ze naar hun jung moeten kijken hoe gemakkelijker.

Ik heb van mijn opleiding mee gekregen dat ik niet te vlug mag (ve)oordelen, vooroordelen noch veralgemenen.

Onze kleine gaat ook dagelijks naar de naschoolse opvang. En als ik dit hier lees zou 'k bijna beginnen denken dat ik een slechte ouder ben.
              Ik zit voor mijn werk soms een eind van huis te werken en betrap me erop dat ik me 's avonds dikwijls haast om thuis te zijn voor dat de kleine gaan slapen is. Zodat ik er zeker nog wat tijd aan kan spenderen.

Ik heb zeker niet de indruk dat de opleiding van het grootste deel van de creche komt, invloed zit er altijd in, daar kun je niet vanonder, maar dat is idem voor de school.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Een beetje maatschappelijk discussieren kan geen kwaad hé...
                Er wordt ( voorlopig ) nog geen ruzie gemaakt, en we zitten al aan pagina 2

Ik woon net aan een speelplein, de afsluiting van mijn tuin is de rand van het voetbalveldje... Ofwel kan ik de gulden middenweg vinden zoals nu, en vriendelijk- doch correct zijn tegen die gasten, ofwel kan ik doen als sommige buren en ze hele dagen lopen uitkafferen als er een bal over de afsluiting vliegt, of als ze iéts te luidruchtig denken dat ze het WK aan het shotten zijn... Het verschil is dat mijn afsluiting en tuin er nog als nieuw uitzien... En dat bij sommige van die aggressievere bewoners rond dat plein hun afsluiting volledig aan frieten geschopt is, omdat ze bij die zelfs de moeite niet gaan doen om te bellen voor hun bal Niet goed te keuren natuurlijk, maar wie haat zaait, gaat haat oogsten... Ongetwijfeld bij spelende jongeren, die nog véél zwart witter zien dan volwassenen.

Overlast ? Voor mij is overlast geen spelende kinderen.. Overlast zijn Johnny's met hun Boomcars bv... Die staan rond te hangen met hun muziek vollen bak.... en...

Vroeger woonde ik in Centrum Gent... Om 5 uur 's morgens "denderde" de eerste tram al voorbij, Elke dag tot een gat in de nacht "schreeuwende" studenten, Elke dag wel een of andere Turkse bruiloft met 50-60 toeterende auto's , elke dag was het een hele dag herrie dat het nie proper was...

't is eigenlijk wel rustig hoor, aan speelpleintjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  Een beetje maatschappelijk discussieren kan geen kwaad hé...
                  Er wordt ( voorlopig ) nog geen ruzie gemaakt, en we zitten al aan pagina 2
                  We zitten ook niet te wachten op een ruzie om een maatschappelijke discussie te sluiten.
                  Kranten die dit als nieuwsitem berichten laten de mogelijkheid om daar te discussiëren over dit maatschappelijk probleem.

Comment

Working...
                  X