Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

en toch .....kan ik het soms wel begrijpen hoor...
    een jaar geleden hebben wij heel even in kapellen gewoond , bedoeling was er te blijven wonen maar....elke bezoeker die wij kregen vroeg zich gelijk af hoe we het in godsnaam volhielden daar, de buren hadden 2 kindjes , peuters nog en geloof me van het moment dat het niet regende waren die buiten en deden echt niks anders dan krijsen en gillen maar dan keihard en constant uren en uren aan een stuk, daarbovenop kwamen er geregeld van die gillers spelen en deden ook goed mee, nooit konden wij gebruik maken van de tuin, dat was echt ni te doen zelfs slapen ging bijna niet want midden in de nacht begonnen die opeens weer te gillen en te krijsen.....
    heb dit voorzichtig eens aangekaart bij die ouders want dacht eerst dat die kinderen misschien iets mankeerde of zo , maar nee hoor, die ouders vonden dat gewoon normaal, spelende kindjes maken nu eenmaal lawaai he, ik heb even nog wa rond geinformeerd en men rade mij aan gewoon te verhuizen want aan zoiets is niks te doen...

maar owee dat de hond eens nekeer blaft amai, hou die hond eens stil , dan krijg je dat, ....
    en idd mensen willen alle luxe , dit ten koste van hun kinderen die ze tenslotte zelf gewild hebben....

ik ben ook maar de enige kostwinner en heb ook een auto (wel gene nieuwe) en fotografeer ook , maar niet met het duurste , een eenvoudig simpel toestelleke en een paar lenskes daar doe ik het mee, en op reis gaan is heel bescheiden ...
    en ja de buren langs beide kanten hebben een veel duurdere auto dan ik en dat zal mij worst wezen want zou ik hem niet nodig hebben voor mijn werk zwierde ik hem buiten en reed met de fiets!

en nee ik ben niet tegen kinderen want heb er zelf 5 rondlopen .....zo ook 4 honden, en wat meer is waar wij nu wonen (nog niet zo lang) heeft het zelfs weken geduurd eer de buren doorhadden dat wij meer dan 1 hond hadden....zo ook onze kinderen moeten zich gedragen, en niet lopen gillen en tieren dat de buren er zot van worden want ook wijzelf vinden dat niet kunnen....
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik erger mij ook aan mijn buren, die gratis kinderoppas spelen voor hun kleinkinderen.

Vooral als ik met de nacht sta en ze het nodig vinden om om 8 u Plop-dvd's te zien, te springen en heel t straat wakker te maken.

De werkmens heeft geen verlof in t schoolverlof.

Toen ik klein was, mocht ik voor 18 u geen tv zien.

Maar ja, tegenwoordig zijn kinderen 'goden'. Als je er iets van zegt, ben je onverdraagzaam.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Waar ik mij tenandere wél aan erger is het feit dat, als ik mijn kinderen ga afzetten in de opvang.. Dat van méér dan de helft, minstens 1 ouder in die gezinnen aan Den Dop zit...

En dàn... ben ik bereid het woord "dumpen" te aanvaarden ...

Comment

Vinden jullie het normaal dat "spelen" gepaard MOET gaan met schreeuwen? Want wanneer je vindt dat dit niet samen moet gaan ben je "onverdraagzaam" volgens sommigen

Noem me onverdraagzaam indien iemand dit positief beantwoorden, het zal me worst wezen. Allen vraag ik dan dat diegene die vindt dat "spelen = lawaai maken" eens goed begint na te denken.

't Is natuurlijk gemakkelijker de anderen als onverdraagzaam te bestempelen.

Comment

Wel over deze situatie kunnen we zelf niet oordelen toch. We kennen de opvang niet, en ook niet degene die klaagt. We maken er onze bedenkingen bij en laten ons eens goed gaan wat de commentaar betreft. Steeds weer laten we er ons in vangen.

Kinderen moeten vrij kunnen spelen maar het mag niet de spijgaten uitlopen toch ?
            Kruisende en gillende kinderen dat kan niet. Roepende en luidpratende kinderen dat is iets anders.
            Er moet gezag = opvoeding zijn en er moet een pauze zijn waar er rust is. Anders zullen de kinderen zelf nooit rust vinden en altijd maar gejaagd zijn en dergelijke dingen meer.

Ieder ouder weet dat drukke kinderen ooit een moment van rust nodig hebben.
            al is het maar om eens rustig iets te eten en huiswerk te maken.

Laat ze daarom niet rondlopen op een speelplaats uren aan een stuk zonder omziens. Zoals dat nu in de vakantie wel eens gebeurd op sommige opvang. Zorg voor afwisseling. Ik kan henri zijn vergelijking een beetje volgen op dit gebied. Ouders zetten hun kind met goede bedoelingen in een opvang omdat ze moeten, maar de vraag is hoe de opvang hier mee omspringt.

Wat me ook wel opvalt is dat er dergelijke klachten meer en meer gebeurd omdat de mensen de weg naar de rechtbank gevonden hebben. Vroeger waren de mensen gemoedelijker en konden ze iets verdragen. De meeste hadden de oorlog meegemaakt en konden hierdoor zeer goed relativeren. De generatie later, waar ik toe behoor, kunnen zich dat niet voorstellen om te leven op water en brood. Tijden zijn gelukkig veranderd en luxe goederen zoals chocolade en koffie zijn niet meer uit onze cultuur weg te denken. De nieuwe generatie vind het maar al te normaal dat er een nintendo en playstation in huis is. Omdat dat de nieuwe westerse cultuur is. We kunnen ons dit ook makelijke permiteren omdat we met twee gaan werken, of omdat er grootouders zijn die zuinig geleeft hebben en hierdoor een centje opzij hebben gezet.

Maar nu ben ik aan het afdwalen niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              Waar ik mij tenandere wél aan erger is het feit dat, als ik mijn kinderen ga afzetten in de opvang.. Dat van méér dan de helft, minstens 1 ouder in die gezinnen aan Den Dop zit...

En dàn... ben ik bereid het woord "dumpen" te aanvaarden ...
              Voor klachten kan je terecht bij Linda die op de gemeente werkt Tommmm
              Op die doppers kon je eventueel een gele ster plakken en ze verhuizen
              naar de Sint-Hermescrypte.

PS. Het gaat hier nog leuk worden

(sorry aan iedereen)
              Last edited by theokus; 9 juli 2010, 23:57.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik erger mij ook aan mijn buren, die gratis kinderoppas spelen voor hun kleinkinderen.

Vooral als ik met de nacht sta en ze het nodig vinden om om 8 u Plop-dvd's te zien, te springen en heel t straat wakker te maken.

De werkmens heeft geen verlof in t schoolverlof.

Toen ik klein was, mocht ik voor 18 u geen tv zien.

Maar ja, tegenwoordig zijn kinderen 'goden'. Als je er iets van zegt, ben je onverdraagzaam.
                Laat me raden, in die tijd bestonden er nog geen video/dvd spelers, en voor 18 u kwam er nog niets op tv

ik vind sommige reacties werkelijk lachwekkend hier
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                  Laat me raden, in die tijd bestonden er nog geen video/dvd spelers, en voor 18 u kwam er nog niets op tv

ik vind sommige reacties werkelijk lachwekkend hier
                  Neen zeker
                  Nonkel Bob, Lassy, The Texas Rangers enz. enz.
                  Onze buurman een douanier, had als enig een zwart-wit-tv in onze straat.
                  En daar zaten we dan, op de vloer met zo'n 10-tal gastjes.

Geen dvd, geen video.
                  Nauwelijks mensen met zelfs een platendraaier
                  Last edited by theokus; 9 juli 2010, 23:59.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wij hebben in onze gemeente een politieverordening in het Algemeen Politie Reglement dat "spelende kinderen" géén geluidsoverlast kunnen veroorzaken
                    (Waarvan ik aan de basis van het voorstel, dossier en notules lig )

Gelukkig kunnen spelende kinderen in De Haan nog plezier en lawaai maken zoveel ze willen! Roepen, tieren, gillen, lachen, ... het is een luxe voor kinderen deze dagen. En ja hoor ... ook in mijn buurt mogen ze dit doen - zelfs als ik op een rustige vrije dag op mijn terras wil genieten!

Goe Gespeeld!
                    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Wij hebben in onze gemeente een politieverordening in het Algemeen Politie Reglement dat "spelende kinderen" géén geluidsoverlast kunnen veroorzaken
                      (Waarvan ik aan de basis van het voorstel, dossier en notules lig )

Goe Gespeeld!
                      hmmm jij bent er eentje die er duidelijk niet mee geconfronteerd word anders zou je vast wel anders piepen , ....
                      wat als je de nacht hebt en de ganse dag krijsende kinderen als buren hebt? oordopjes ? gewoon maar wakker blijven dan? ja zeker want kinderen KUNNEN geen geluidsoverlast veroorzaken toch....?
                      wat als je eens ziek ben? als je vrouw ziek is, of je kind? gaan reclameren?
                      zal niet gaan he, kinderen KUNNEN geen geluidsoverlast bezorgen.....
                      meestal worden regeltjes mee gemaakt door mensen die er zelf geen hinder van hebben natuurlijk (zie maar naar de regering)
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Lawaai is voor velen een grote ergernis en vooral als het jezelf overkomt.
                        Het is simpel te zeggen dat sommige mensen weinig verdragen maar dan zou je eerst eens in hun plaats moeten staan en heb beleven zoals zij dit doen ... misschien praat je dan wel heel anders.
                        Ik kan best begrijpen dat wanneer iemand 250.000€ (of veel meer) betaalt voor een rustig gelegen woning in een verkaveling dat het niet plezant is dat er daarnaast iemand plots een crèche/kinderopvang begint!

Als kind heb ik mij van mijn ouders altijd koest moeten houden, ik moest erop letten buren niet te storen en dus geen kabaal te maken of het was gedaan met spelen.
                        Het is als kind zeker te doen om u te amuseren zonder de ganse dag te moeten roepen en tieren. Ge kunt lachen, eens op uw vrienden roepen maar niet beginnen schreeuwen, tieren of met allerhande kabaalmakende speeltjes bezig zijn.
                        Ge moet maar zo ne kleine naast u hebben dat zijn pleziertje gevonden heeft in een vuvuzela. Zoiets moet ge als ouder toch ook snappen dat het niet kan!

Ik denk ook niet dat een buur zal klagen als kinderen "eens" een spelleke spelen dat wat lawaai maakt, klachten komen er meestal pas als het te vaak gebeurt of er fors overdreven wordt.

Dat politiereglementen inhouden dat spelende kinderen geen geluidshinder kunnen maken ... eens zien welke burgemeester of agent het lang zal uithouden als er zo ne kleine van de buren de ganse dag zit te kelen, te toeteren met een vuvuzela, ...
                        Er is nog steeds een groot verschil tussen "normaal spelen" en "kabaal maken" ... dat laatste verdraagt niemand!

Een paar jaar geleden had hier een "kind" van zijn ouders een soort pocketbike gekregen om de ganse dag (bij voorkeur zondag) in de tuin en zelfs door de wijk rond te crossen ... zoiets maakt een kabaal om gek van te worden!
                        Ben je dan onverdraagzaam omdat ge tegen het kabaal van dat kind zijn speelgoed niet kunt? Of zijn het de ouders van dat kind dat het niet echt een correcte opvoeding geven?

Algemeen bekeken heb je van de meeste kinderen bijna nooit last, het zijn maar hier en daar dat ge echt zeer luidruchtige kinderen hebt en dan ligt de fout meestal bij de ouders die gewoon te veel toelaten, geen controle over hun kinderen hebben of er gewoon hun voeten aan vegen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Lawaai is voor velen een grote ergernis en vooral als het jezelf overkomt.
                          Het is simpel te zeggen dat sommige mensen weinig verdragen maar dan zou je eerst eens in hun plaats moeten staan en heb beleven zoals zij dit doen ... misschien praat je dan wel heel anders.
                          Ik kan best begrijpen dat wanneer iemand 250.000€ (of veel meer) betaalt voor een rustig gelegen woning in een verkaveling dat het niet plezant is dat er daarnaast iemand plots een crèche/kinderopvang begint!

Als kind heb ik mij van mijn ouders altijd koest moeten houden, ik moest erop letten buren niet te storen en dus geen kabaal te maken of het was gedaan met spelen.
                          Het is als kind zeker te doen om u te amuseren zonder de ganse dag te moeten roepen en tieren. Ge kunt lachen, eens op uw vrienden roepen maar niet beginnen schreeuwen, tieren of met allerhande kabaalmakende speeltjes bezig zijn.
                          Ge moet maar zo ne kleine naast u hebben dat zijn pleziertje gevonden heeft in een vuvuzela. Zoiets moet ge als ouder toch ook snappen dat het niet kan!

Ik denk ook niet dat een buur zal klagen als kinderen "eens" een spelleke spelen dat wat lawaai maakt, klachten komen er meestal pas als het te vaak gebeurt of er fors overdreven wordt.

Dat politiereglementen inhouden dat spelende kinderen geen geluidshinder kunnen maken ... eens zien welke burgemeester of agent het lang zal uithouden als er zo ne kleine van de buren de ganse dag zit te kelen, te toeteren met een vuvuzela, ...
                          Er is nog steeds een groot verschil tussen "normaal spelen" en "kabaal maken" ... dat laatste verdraagt niemand!

Een paar jaar geleden had hier een "kind" van zijn ouders een soort pocketbike gekregen om de ganse dag (bij voorkeur zondag) in de tuin en zelfs door de wijk rond te crossen ... zoiets maakt een kabaal om gek van te worden!
                          Ben je dan onverdraagzaam omdat ge tegen het kabaal van dat kind zijn speelgoed niet kunt? Of zijn het de ouders van dat kind dat het niet echt een correcte opvoeding geven?

Algemeen bekeken heb je van de meeste kinderen bijna nooit last, het zijn maar hier en daar dat ge echt zeer luidruchtige kinderen hebt en dan ligt de fout meestal bij de ouders die gewoon te veel toelaten, geen controle over hun kinderen hebben of er gewoon hun voeten aan vegen.
                          Zo is het
                          (meestal toch)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Mensen moeten eens een onderscheid maken tussen een school en een crèche.
                            School = beperkte lawaai
                            crèche = is continu lawaai
                            continu lawaai = overlast.
                            mijn ouders gingen ook beide werken en bij grootouders moesten wij ook niet gaan en toch zijn we nooit naar een crèche geweest, bestond da toen wel al 30 à 40 jaar geleden, der is nu al een tekort.
                            Spelen op straat ... met een bende vrienden was toen hip.
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                              Mensen moeten eens een onderscheid maken tussen een school en een crèche.
                              School = beperkte lawaai
                              crèche = is continu lawaai
                              continu lawaai = overlast.
                              mijn ouders gingen ook beide werken en bij grootouders moesten wij ook niet gaan en toch zijn we nooit naar een crèche geweest, bestond da toen wel al 30 à 40 jaar geleden, der is nu al een tekort.
                              Spelen op straat ... met een bende vrienden was toen hip.
                              Sorry maar ik laat men kinderen niet op straat spelen !
                              De redenen hiervoor zijn overvloediger aanwezig dan vroeger.

Mijn kinderen zijn minimaal naar de creche geweest omdat het niet altijd anders kon.
                              (met minimaal bedoel ik misschien 2halve dagjes in de hele week)
                              Dat zo'n opvang geluidsoverlast meebrengt kan ik best begrijpen, maar zoals reeds aangehaald moeten vele gezinnen met 2ouders gaan werken.
                              En JA vroeger was da anders en JA vroeger hadden ze ook allemaal 7kinderen en JA toen moeste wel thuisblijven want ge had er idd 7 !!! en JA toen was er ook nog nauwelijks vrouwelijke emancipatie en jobs ...........
                              Maar als ik rond mij kijk dan maken mijn kinderen ( en dit is geen subjectieve kijk!) weinig lawaai tov andere, soms degoutant-achtige lawaai makende kleine gastjes.......
                              Nmm zit opvoeding er hier toch ook voor veel tussen.
                              Sommige ouders zijn te 'lui' om te reageren op hun eigen kinderen en laten ze maar doen en dan kweek je natuurlijk de ideale 'geluidsoverlastbodem' met alle gevolgen vandien !!
                              Ik erger me dood aan pretentieuze snotjong die hun eigen ouders uitschelden etc etc etc
                              Veel mensen zijn gewoonweg niet gemaakt om kinderen op de wereld te zetten, maar hebben er toch !!!!
                              Een kind moet je tijd voor hebben en voor maken en moet je OPVOEDEN.
                              Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat je superstreng moet zijn, maar basisdingen zoals respect, je manieren houden als je uit gaat eten,
                              beleefd zijn etc etc zijn dingen die ik spijtig genoeg niet altijd meer terugvind in vele kinderen tegenwoordig

swat......

Glenn
                              Last edited by Mordred; 10 juli 2010, 06:49.
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                hmmm jij bent er eentje die er duidelijk niet mee geconfronteerd word anders zou je vast wel anders piepen , ....
                                Ik ben er eentje die hier al 13jaar verantwoordelijk is voor het speelbeleid, die er dagelijks voor zorgt dat spelen mag zonder teveel overlast voor de mensen die rond de werking wonen.

Sinds een 6-tal jaar sta ik ook in voor het buurtgericht jeugdwerk met de daarbij komende "problemen" in en rond onze diverse buurtspeelpleintjes. Ik weet dus als géén ander wat er heerst en leeft in de wijken.

We hebben in het verleden veel klachten gekregen, vooral van gepensioneerde koppels die met hun verdiende centjes een appartement of villa aan zee gekocht hebben. Deze mensen kochten een stekje in onze gemeente om rustig te genieten van hun "ouden dag", niet om in de buurt van een speelplein te wonen. Bijgevolg moesten opeens alle buurtspeelpleintjes door de klachten verdwijnen.

Gelukkig is het gemeentebestuur jong van geest en hebben we "carte-blanche" verkregen om via diverse projecten en veel tijd in iedere buurt een leefbaar plan uit te werken, met als resultaat ... tot op vandaag hebben we géén klachten meer!

Nog een klein detail:
                                - kinderen die een ganse dag met een vuvuzela toeteren,
                                - een ganse dag met een pocketbike crossen,
                                - hun radio te luid zetten,

... deze vorm van overlast valt binnen de Vlarem II - geluidsnormen, dus Vlaams niveau wat bovenlokaal is. Dit is GEEN geluid die eigen is aan spelende kinderen en kan dus wel geluidsoverlast veroorzaken.

De regel "spelende kinderen" & "geen geluidsoverlast" slaat duidelijk op de geluiden die kinderen zelf maken.
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X