Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Hier ook een fikse bui op ons hoofd gekregen op Turnhout kermis. Later thuis een donderbui en de bliksem is erg dichtbij ingeslagen. Nog regen, wat we echt hard nodig hebben. En de weersvoorspellingen zien er voor mij goed uit: nogal wat regen; maar jammer voor de komende Worstenfeesten, want die hebben het liever warm en droog. Nu... daarvan hebben we al teveel gehad.
    Toch zou je met deze herfstprik op de duur heimwee krijgen naar een kleine hittegolf (dus geen van 40° hé)
    Last edited by nete; 15 augustus 2019, 17:44.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Toch zou je met deze herfstprik op de duur heimwee krijgen naar een kleine hittegolf (du geen van 40° hé)
      Ik heb nu eerlijk gezegd genoeg van de zomer gehad. Regen moeten we hebben, want die krijgen we niet genoeg.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik heb nu eerlijk gezegd genoeg van de zomer gehad. Regen moeten we hebben, want die krijgen we niet genoeg.
        Nog een goede maand geduld, dan is het herfst.
        Maar buiten een hittegolf kunnen we de laatste week niet veel van zomer spreken en de laatste tijd is er toch al wat uitgevallen, al is dat meestal wel heel regio gebonden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Nu zijn we ook al onze paar uren ochtendzon kwijt...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            De herfst is anderhalve maand vroeger. [emoji17]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              De zomer was krachtig, maar kort. Omwille van die kracht ging onze catalpa al enkele weken geleden in herfstmodus, al houdt ie voorlopig stand dank zij het beetje regen dat ie nu krijgt.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik heb nu eerlijk gezegd genoeg van de zomer gehad. Regen moeten we hebben, want die krijgen we niet genoeg.
                Wel, hier aan de kust is het nu aan het gieten.... Ge moogt het hebben....

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Die eindeloze regen hangt al serieus mijn keel uit...

                  Precies oktober of november...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Omwille van die kracht ging onze catalpa al enkele weken geleden in herfstmodus, al houdt ie voorlopig stand dank zij het beetje regen dat ie nu krijgt.
                    Hier staat die nog steeds mooi groen hoor, geen afhangende bladeren of takken.
                    Hopelijk geen bijkomende andere reden.
                    Mogelijks heeft het hier ook meer geregend dan bij u want de hevige buien waren steeds zeer lokaal. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Die eindeloze regen hangt al serieus mijn keel uit...

                      Precies oktober of november...
                      Nie zagen, volgend weekend wordt het weer puffen en zweten. En ik die dacht dat we eindelijk van die f*cking zomer af waren...
                      En neen, ik gun niemand 'mooi' zomerweer want niemand gunt mij mijn 'slecht' weer
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        En neen, ik gun niemand 'mooi' zomerweer want niemand gunt mij mijn 'slecht' weer
                        Er zijn anders wel 4 seizoenen, voor ieder wat wils als het in elk seizoen het juiste weer is. [emoji6]
                        Ik wil ook geen 25°C tijdens winter, maar toch wel graag wat draaglijk zomerweer tijdens de zomer. [emoji41]
                        Vandaag toch al wat droger gestart dan de vorige dagen. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Er zijn anders wel 4 seizoenen, voor ieder wat wils als het in elk seizoen het juiste weer is. [emoji6]
                          Ik wil ook geen 25°C tijdens winter, maar toch wel graag wat draaglijk zomerweer tijdens de zomer. [emoji41]
                          Vandaag toch al wat droger gestart dan de vorige dagen. [emoji106]
                          Voor mij mag het zoals vandaag blijven doorgaan tot aan de herfst...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Voor mij mag het zoals vandaag blijven doorgaan tot aan de herfst...
                            Tot eind december is ook goed hoor. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Tot eind december is ook goed hoor. [emoji16]
                              Veel regen overdag hoeft niet echt (liever 's nachts) maar de temperaturen mogen toch gerust ver onder de 10 graden zakken, hoor. Dan kan ik weer ademen
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Veel regen overdag hoeft niet echt (liever 's nachts) maar de temperaturen mogen toch gerust ver onder de 10 graden zakken, hoor. Dan kan ik weer ademen
                                Ademen kan iedereen bij 20°C hoor, er zouden anders nogal veel doden vallen bij het alledaags weer. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X