Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Een 22 à 23 ... dat is het aantal druppels dat er vanavond gevallen is.
Voor de eerste keer sinds jaren begint het gras ros te worden van de droogte en warmte.
Meestal iets voor juli / augustus bij de meesten maar niet zo vroeg op het jaar.
Amaai, gietende regen en stevige wind bij 14°, ziet er een herfstdagje uit.
De regen is echt wel nodig, ik hou wel altijd mijn hart vast: als het hier te lande eens begint, wil het soms wekenlang niet meer stoppen.
Of er hier (thuis) veel regen is gevallen, dat weet ik niet, maar het heeft wel geregend, want de reclame in de brievenbus was doorweekt (de klep van de brievenbus waait open als de wind uit een bepaalde richting komt).
Op het werk hebben we een paar hevige buien voorbij zien komen, maar sinds een deel het dak vernieuwd is hebben we daar niet veel last meer van (in het nog niet vernieuwde deel zitten nog een paar kleine lekjes, maar dat stuk wordt ook nog vervangen).
Onderweg naar huis stond de wind gelukkig in de juiste richting, daardoor kon ik met de fiets op de meeste stukken een hogere snelheid halen dan gewoonlijk.
Iedereen die de andere richting uit moest zal het wel een stuk moeilijker hebben gehad om thuis te geraken...
Vannacht een paar keer gedonder gehoord, en vanmorgen opgestaan met grijze lucht en veel regen. Flink afgekoeld ook t.o.v. gisteren: zeker 10°C frisser!
Het was weer een echte zon-dag, warm genoeg alvast.
Tegen de avond plots donkere wolken en 6 à 7 druppels regen, daarna terug helder.
Noordkant, in de schaduw dus, toch even 30,8°C zien verschijnen.
Nu nog steeds 18°C.
Comment