Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Brugge straalt als nog niet eerder dit jaar. Met zo'n 10 graden is het best lekker. Dus blijf
ik binnen achter mijn pc zitten. Ik wacht op slecht weer. Om op te kunnen mopperen. Om
te klagen. Wat zou het leven zijn zonder gejammer?
Of zonder dat je iemand hebt die je de schuld kunt geven van al je onheil?
Brugge 6 graden. Zo, dat is er weer uit. Wat is er nu mooier dan over klimatologische
omstandigheden palaveren en er ondertussen nooit iets mee te doen?
Zeven graden en bewolkt in Brugge. Moeten we daarvoor een uur overslaan?
(Ik heb al mijn klokken een uur verder gezet. Niet dat er nog één maar van gaat. Maar ik
dacht bij mezelf, doe dat maar. Dat is nog het enige wat je voor hen kan doen. Zo gaan ze
nog een beetje mee met hun tijd.)
@Mir: ik heb hetzelfde weerstation. Alleen is de mijne een Elecsa ipv Watson. Maar ze komen uit dezelfde fabriek.
Mijn sensoren staan op een 6 meter hoge alu-mast. Systeem werkt behoorlijk, met uitzondering van die dag dat de anemometer wast vastgevroren
De pluviometer kon imho beter.
Het is nu nog wat frisjes. Eén graad in Brugge. En iemand op de fiets die naar me roept
dat het best nog wel koud is. Een hand om zijn rechteroor om zijn woorden kracht bij te
zetten terwijl zijn achterlicht om de draai verdwijnt, en alles weer stil wordt. Zo stil als
het alleen heel vroeg of heel laat kan zijn.
Maar alweer belooft het een mooie lentedag te worden. Zo'n dag dat je je toestel neemt
en lustig de straat op trekt. Ook al maak je geen enkele foto. Je zou er kunnen maken.
Heel veel zelfs.
Dit is een fijne, troostrijke gedachte. De lente die als een liefje met je naar de stad gaat.
Of de natuur in. Of wie weet, naar zee... alsof je even niet alleen bent.
Zou de Schepper bij Zichzelf gedacht hebben: en nu vind ik het weer uit. Dan hebben de
mensen alvast iets om over te praten?
Die gepensioneerden. Die postbodes. Die buurvrouwen. Die treinreizigers. Enzovoort.
Als Alwetende moet Hij dan toch geweten hebben dat daar allerlei rare kwasten, die zich-
zelf weerman of weervrouw noemen, op af zouden komen... dat had Hij ons kunnen be-
sparen. Met al Zijn Goedertierenheid.
Ondertussen is het in het grootste deel van West-Vlaanderen een graad of 8 en bewolkt.
Een lucht alsof ze wilt zeggen: verwacht maar niet te veel van me, vandaag.
Zou de Schepper bij Zichzelf gedacht hebben: en nu vind ik het weer uit. Dan hebben de
mensen alvast iets om over te praten?
Die gepensioneerden. Die postbodes. Die buurvrouwen. Die treinreizigers. Enzovoort.
Als Alwetende moet Hij dan toch geweten hebben dat daar allerlei rare kwasten, die zich-
zelf weerman of weervrouw noemen, op af zouden komen... dat had Hij ons kunnen be-
sparen. Met al Zijn Goedertierenheid.
Ondertussen is het in het grootste deel van West-Vlaanderen een graad of 8 en bewolkt.
Een lucht alsof ze wilt zeggen: verwacht maar niet te veel van me, vandaag.
God de Vader, Theo. De Heer. God, de Schepper. En Zijn Zoon, den Opschepper. Ik be-
doel wie gaat er nu water in wijn veranderen en meer van dat soort fratsen, terwijl die
Romeinen alles onder de voet lopen. Problemen genoeg, lijkt me. Maar neen, Mijnheer
gaat op zijn dooie gemak over het water wandelen. Broden vermenigvuldigen. En oren
terug aannaaien. Goeie genade. Alsof er toen geen bezetting was, slavernij, rampen.
Ach, laat ik maar zwijgen en gauw vergiffenis vragen.
In Brugge is het momenteel al 11 graden. Tijd om een dunnere donsdeken op te leggen.
En, wie weet, straks een ijsje te eten. Of een gesuikerde pompelmoes. Of een Griekse
salade.
En morgen, zegt Hij, morgen wordt het nog beter...
God de Vader, Theo. De Heer. God, de Schepper. En Zijn Zoon, den Opschepper. Ik be-
doel wie gaat er nu water in wijn veranderen en meer van dat soort fratsen, terwijl die
Romeinen alles onder de voet lopen. Problemen genoeg, lijkt me. Maar neen, Mijnheer
gaat op zijn dooie gemak over het water wandelen. Broden vermenigvuldigen. En oren
terug aannaaien. Goeie genade. Alsof er toen geen bezetting was, slavernij, rampen.
Ach, laat ik maar zwijgen en gauw vergiffenis vragen.
In Brugge is het momenteel al 11 graden. Tijd om een dunnere donsdeken op te leggen.
En, wie weet, straks een ijsje te eten. Of een gesuikerde pompelmoes. Of een Griekse
salade.
En morgen, zegt Hij, morgen wordt het nog beter...
Weet ge dat levensverhaal van Hem gewoon het leven is van Julius Caesar?
(geen aprilmop he)
Comment