Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Frank Deboosere zei vrijdag dat de pollen vanaf zaterdagmorgen uit de lucht zouden zijn door de vele regenbuien die eraan zouden komen. Zaterdag is het hier de hele dag droog en redelijk zonnig geweest en vandaag is er 1 korte bui geweest en was er zelfs véél zon. De pollen zitten dus nog altijd in de lucht.
Morgen - maandag - dinsdag en woensdag zou het volgens alle weerberichten regelmatig regenen. Ik ben benieuwd...
Kortom: gruwelijk voor eind april. Puur winterweer.
Op bezoek geweest bij vrienden in Dworp en eventjes bibberend onder de papaplu naar de bloemetjes gaan kijken in het Hallerbos.
Die hadden precies meer goesting om terug in de grond te kruipen.
Frank Deboosere zei vrijdag dat de pollen vanaf zaterdagmorgen uit de lucht zouden zijn door de vele regenbuien die eraan zouden komen. Zaterdag is het hier de hele dag droog en redelijk zonnig geweest en vandaag is er 1 korte bui geweest en was er zelfs véél zon. De pollen zitten dus nog altijd in de lucht.
Morgen - maandag - dinsdag en woensdag zou het volgens alle weerberichten regelmatig regenen. Ik ben benieuwd...
Het regent veel te weinig, vooral in duurtijd gemeten, om die ellendige berkenpollen uit de lucht te wassen.
Zaterdag eventjes buiten aan het werk geweest, want de pollen zouden inderdaad uit de lucht zijn (had men toch gemeld)..... maar ik heb het al twee dagen vlaggen, tranende ogen en verstopte neus.
Eén troost, nog een paar weken en de berken zijn uitgebloeid, dan kunnen we weer buitenkomen Skoda .
Bij mij duurt de last van pollen toch tot half juni, tenzij het overvloedig regent voor een paar dagen aan een stuk, maar dat is dus niet het geval deze lente. Dat is nog wel een tijdje en meestal is het daarna, wanneer ik geen last heb van pollen, té warm om normaal te kunnen wandelen buiten. Dan is het vaak overmatig zweten en weinig lucht krijgen door de hitte. Zie o.a. vorig jaar.
Comment