Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Hier gaan we weer een gevaarlijk pad op als we daarover beginnen.
    Er zijn zoveel uitzonderingen en verschillen dat geen enkele reactie goed of fout kan zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Je haat sporten maar je zat enkele dagen terug wel om 5u s ochtends op je fiets?
      we hebben maar 1 auto en soms heeft mn vrouw die nodig. En dan word ik gedwongen om te fietsen.
      En een warmer klimaat moet je elders zoeken. Ons klimaat hier mag absoluut niet warmer worden. Blijkbaar nog steeds heel wat mensen die niet weten welke veranderingen dat met zich meebrengt, en zeker voor de komende generaties. Ik vermoed dat je wellicht zelf geen kinderen hebt? Anders zou je er meer over nadenken of bewuster leven.
      nope, geen kinderen. en laat net 1 van de redenen zijn dat ik niet geloof dat we ze een goede toekomst kunnen geven. Mag jij met je fietsje rijden, maar je internetgebruik is minstens zo slecht voor de natuur alsook je plastieken fototoestel, je smartphone (moet je maar eens kijken waar en door wie de onderdelen worden gemaakt). Met geen kinderen op deze wereld zetten leef ik bewuster dan er wel maken en alzo de aarde nog wat zwaarder belasten en hen een hopeloze toekomst te geven.

      edit: omdat geschreven woorden nogal verkeerd kunnen overkomen: dit is niet aanvallend bedoeld. Gewoon mijn mening.
      Last edited by Guest5; 27 juni 2015, 12:27.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Om er nog eens op terug te komen.

        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        Ik haat sporten

        Ik ben ook niet zo sportief ingesteld hoor. En mijn conditie is ook niet top.
        Maar ik 'sport' in dit geval functioneel.

        Ik ken mensen die na hun woon-werkverkeer met de wagen nog naar de fitness rijden om daar te sporten, terwijl ik mijn beweging al heb TIJDENS het woon-werkverkeer, doordat ik deels met de fiets doe. Dat spaart al heel wat tijd en een abonnement op een fitness uit.

        Naast het feit dat mijn gezondheid er hierdoor ook op vooruit gaat, spaar ik ook een rit met de wagen uit.
        Niet dat er geen wagens mogen rijden, we hebben zelf ook een wagen die we gebruiken voor grote zaken, maar als het fysiek kan, wint de mens van de machine.
        Ik ken mensen die voor het minste aan overmatig gebruik doen. Moesten ze met hun auto tot op het perron kunnen rijden, ze zouden het doen om geen 5 meter te voet te moeten doen naar de trein.
        Mijn buurman neemt wel 20 keer per dag de wagen, je ziet die nooit te voet. Zelfs de bakker die op 10 minuten wandelen ligt is te veel, hij moet dan nog voor de deur kunnen parkeren. Hij gaat wellicht ook met zijn wagen naar de wc...


        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

        Had je met de auto geweest, had je meer tijd (en plaats voor gerief) gehad

        Ben ik nog niet zo zeker van. Mensen die hetzelfde traject per auto doen nemen de voor hun snellere steenweg ipv rustiekere binnenbaantjes. Die komen zelfs niet langs de locatie die ik rijd per fiets.
        En die rijden gehaaster. Hoe sneller het voertuig is, hoe gehaaster men plots blijkt te zijn. Hoe vaak zie je niet een auto snel optrekken om er enkele seconden sneller te kunnen zijn?
        Bovendien ga je zo minder bewust en op je gemak van het landschap genieten en er tijd voor nemen om ernaar te kijken.
        Doe je met de wagen eenzelfde traject als te voet of per fiets, dan hou je meer de baan en het verkeer in het oog. Ga je trager dan heb je meer tijd om de toerist uit te hangen. Ik spreek uit ervaring.

        Op mijn fiets kan ik ook gerief meezeulen hoor, er kan zelfs groot statief bij op de bagagedrager.
        Wist je dat er mensen zijn die met reisfietsen van hier tot China reizen, met al hun bagage constant bij hun, maanden onderweg de wereld rond. Plaats voor gerief is dus nooit een issue.
        En hoe trager je reist, hoe meer je ziet, tegenkomt, tijd neemt, mensen ontmoet,... dat is een feit.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Om er nog eens op terug te komen.




          Ik ben ook niet zo sportief ingesteld hoor. En mijn conditie is ook niet top.
          Maar ik 'sport' in dit geval functioneel.

          Ik ken mensen die na hun woon-werkverkeer met de wagen nog naar de fitness rijden om daar te sporten, terwijl ik mijn beweging al heb TIJDENS het woon-werkverkeer, doordat ik deels met de fiets doe. Dat spaart al heel wat tijd en een abonnement op een fitness uit.

          Naast het feit dat mijn gezondheid er hierdoor ook op vooruit gaat, spaar ik ook een rit met de wagen uit.
          tja, het probleem is dat ik dit 'helende' effect nooit heb gevoeld. Ik heb vroeger nog gefitnessed en op een bepaald moment reed ik elke dag 15km met de fiets naar m'n werk (enkele rit, dus maal 2 doen). Nooit heb ik me er fitter door gevoeld. Blijkbaar mis ik een chromosoon. M'n schoonvader is sportman en die snapt het ook niet.
          En op een bepaald moment ben ik tijdens m'n ritje naar het werk nog eens opgeschept door een laagvliegende wagen. Gevolg: afgestorven zenuw in het been, dik litteken, kwellende voet, etc. Sporten gezond? Niet voor mij dus. En om 5u heb ik al genoeg moeite met energie te vinden voor m'n ogen open te krijgen, dus de fiets nemen is helemaal een beproeving.

          Niet dat er geen wagens mogen rijden, we hebben zelf ook een wagen die we gebruiken voor grote zaken, maar als het fysiek kan, wint de mens van de machine.
          Ik ken mensen die voor het minste aan overmatig gebruik doen. Moesten ze met hun auto tot op het perron kunnen rijden, ze zouden het doen om geen 5 meter te voet te moeten doen naar de trein.
          Mijn buurman neemt wel 20 keer per dag de wagen, je ziet die nooit te voet. Zelfs de bakker die op 10 minuten wandelen ligt is te veel, hij moet dan nog voor de deur kunnen parkeren. Hij gaat wellicht ook met zijn wagen naar de wc...
          .
          Ja, dat vind ik er zelf ook over. Voor hier in m'n dorp ga ik ook te voet of neem de fiets.


          .


          Ben ik nog niet zo zeker van. Mensen die hetzelfde traject per auto doen nemen de voor hun snellere steenweg ipv rustiekere binnenbaantjes. Die komen zelfs niet langs de locatie die ik rijd per fiets.
          En die rijden gehaaster. Hoe sneller het voertuig is, hoe gehaaster men plots blijkt te zijn. Hoe vaak zie je niet een auto snel optrekken om er enkele seconden sneller te kunnen zijn?
          Bovendien ga je zo minder bewust en op je gemak van het landschap genieten en er tijd voor nemen om ernaar te kijken.
          Doe je met de wagen eenzelfde traject als te voet of per fiets, dan hou je meer de baan en het verkeer in het oog. Ga je trager dan heb je meer tijd om de toerist uit te hangen. Ik spreek uit ervaring.
          .
          zelf neem ik elke dag m'n fototoestel in de koffer mee en durf dan ook al eens stoppen. En met de fiets moet ik dezelfde route nemen, want er zijn niet echt binnenwegen.
          .

          Op mijn fiets kan ik ook gerief meezeulen hoor, er kan zelfs groot statief bij op de bagagedrager.
          Wist je dat er mensen zijn die met reisfietsen van hier tot China reizen, met al hun bagage constant bij hun, maanden onderweg de wereld rond. Plaats voor gerief is dus nooit een issue.
          En hoe trager je reist, hoe meer je ziet, tegenkomt, tijd neemt, mensen ontmoet,... dat is een feit.
          Ik weet dat het bestaat, maar ik verbaas me er telkens over.
          Ik neem de auto op vakantie, maar stop ook gewoon als ik een mooi plaatsje zie (want rijden doe ik ook niet graag; ik vermoed dat m'n handtekening echt van toepassing is)
          Bovendien zie je op de fiets ook meer zwerfvuil, en daar rijden we dan liever weer snel voorbij

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            nope, geen kinderen. en laat net 1 van de redenen zijn dat ik niet geloof dat we ze een goede toekomst kunnen geven. Mag jij met je fietsje rijden, maar je internetgebruik is minstens zo slecht voor de natuur alsook je plastieken fototoestel, je smartphone (moet je maar eens kijken waar en door wie de onderdelen worden gemaakt). Met geen kinderen op deze wereld zetten leef ik bewuster dan er wel maken en alzo de aarde nog wat zwaarder belasten en hen een hopeloze toekomst te geven.

            edit: omdat geschreven woorden nogal verkeerd kunnen overkomen: dit is niet aanvallend bedoeld. Gewoon mijn mening.
            Zeker eens de film Idiocracy zien. Een interessant zicht op de wereld.

            Daar stelt men een maatschappelijk feit vast dat mensen die -om het snel en cru uit te leggen- minder intellectueel zijn veel kinderen kweken, en mensen die begaafder zijn uiteindelijk voor minder kinderen kiezen.
            In dat stelsel uit die film, (uiteraard door willekeur en met uitzonderingen) wordt de aarde generatie na generatie bevolkt door steeds idiotere mensen. En steeds meer en meer mensen.

            Ik ken nog mensen die niet aan kinderen beginnen om die redenen, en die bewust stilstaan bij de problematiek. En doordat deze mensen hun genen niet doorgeven aan de volgende generaties, zorgen ze evenmin voor een oplossing

            Dit is zeker niets persoonlijk of geen kritiek, het is gewoon een vaststelling dat ik bij heel wat andere mensen ook merk.

            Ik heb nu kinderen, maar probeer ze wel bewust te maken van de leefwereld. Hopelijk kunnen ze mee leven in een betere wereld in de toekomst.
            Al besef ik ook dat ze heel vervuilend zijn, en dat al mijn hobbies ook heel vervuilend zijn. Ik ben geen asceet... Maar op sommige vlakken probeer ik wel vanalles te beperken, en dat is bij iedereen anders.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier gaan we weer een gevaarlijk pad op als we daarover beginnen.
              Er zijn zoveel uitzonderingen en verschillen dat geen enkele reactie goed of fout kan zijn.
              Uiteraard, elke mens en situatie is anders.
              En een gevaarlijk pad? Een interessant gesprek (of discussie) hoeft geen ruzie te zijn.
              Als er op een volwassen manier gepost wordt is er geen probleem, zoals nu.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Uiteraard, elke mens en situatie is anders.
                En een gevaarlijk pad? Een interessant gesprek (of discussie) hoeft geen ruzie te zijn.
                Als er op een volwassen manier gepost wordt is er geen probleem, zoals nu.
                Volledig mee akkoord, maar hier zitten een paar mod's die nogal rap vinden dat 'iets' de maatschappelijke en/of politieke toer op gaat.
                Dan zetten ze er onverbiddelijk een slotje op.
                Misschien dat, door dit te schrijven, ze het slotje wel achterwege laten, gewoon om mijn ongelijk te bewijzen .

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  tja, het probleem is dat ik dit 'helende' effect nooit heb gevoeld. Ik heb vroeger nog gefitnessed en op een bepaald moment reed ik elke dag 15km met de fiets naar m'n werk (enkele rit, dus maal 2 doen). Nooit heb ik me er fitter door gevoeld. Blijkbaar mis ik een chromosoon. M'n schoonvader is sportman en die snapt het ook niet.
                  En op een bepaald moment ben ik tijdens m'n ritje naar het werk nog eens opgeschept door een laagvliegende wagen. Gevolg: afgestorven zenuw in het been, dik litteken, kwellende voet, etc. Sporten gezond? Niet voor mij dus. En om 5u heb ik al genoeg moeite met energie te vinden voor m'n ogen open te krijgen, dus de fiets nemen is helemaal een beproeving.

                  Ja, dat vind ik er zelf ook over.

                  Dat is wel heel jammer. Zeker voor iemand die de moeite neemt.
                  Het helende effect van sport is bij mij precies ook niet altijd van toepassing. Ik probeer altijd grenzen te verleggen en het traject sneller af te leggen, zodat ik ook altijd uitgeput ben achteraf, zodus voel ik me niet echt fitter

                  Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  (want rijden doe ik ook niet graag

                  Dat ken ik, mijn vrouw is thuis de autofan, ikzelf probeer zo vaak mogelijk een excuus te vinden om zelf niet achter het stuur te moeten kruipen, omdat ik claustrofobisch wordt van rijden. Autorijden lijkt voor mij altijd een karwei, terwijl ik er fysiek veel meer energie in steek per fiets, maar dat dan prefereer.
                  Ik laat me langs de andere kant graag vervoeren, daarom ik openbaar vervoer ook zo leuk en handig vind, om ondertussen andere dingen te kunnen doen (dutjes, lezen, muziek luisteren, rondkijken, mensen observeren).
                  En een geluk dat mijn alternatief ethisch te rijmen valt en ik er altijd meer en betere argumenten voor vind. Het motiveert me.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Volledig mee akkoord, maar hier zitten een paar mod's die nogal rap vinden dat 'iets' de maatschappelijke en/of politieke toer op gaat.
                    Dan zetten ze er onverbiddelijk een slotje op.
                    Misschien dat, door dit te schrijven, ze het slotje wel achterwege laten, gewoon om mijn ongelijk te bewijzen .
                    Het is niet alleen maatschappelijk maar ook nog eens 100% off topic.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het is niet alleen maatschappelijk maar ook nog eens 100% off topic.
                      't ging er oorspronkelijk over of het al dan niet te fris was om rond 5u al in t-shirt met de fiets te rijden.
                      Maar goed, we waren aan het uitweiden... en net dààr kom jij off-topic tussenwezen

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het is niet alleen maatschappelijk maar ook nog eens 100% off topic.
                        Daarin heb je volkomen gelijk, maar het is hier wel dagelijkse kost buiten het, laat het me foto-forum noemen, en dat weet je maar al te goed.
                        En nog meer, het 'Het weer weer' topic gaan ze ZEKER NIET sluiten .

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          En nog meer, het 'Het weer weer' topic gaan ze ZEKER NIET sluiten .
                          Als we over het weer blijven praten en niet op de man gaan spelen, de topicstarter, Theokus zaliger indachtig.

                          Een "tussendag" vandaag, nogal veel wind.
                          Als de voorspellingen uitkomen krijgen we een mini hittegolf. Helemaal niet nodig voor mij, maar toch liever dat dan zo'n ellende als vorige maandag.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Als we mogen geloven wat er volgende week op ons afkomt dan zullen er heel wat zijn die hun laatste werkweek of -weken voor de vakantie nog zullen puffen.
                            Die laatste weken voor het verlof zijn sowieso al lastiger dan andere, en nu nog die hitte erbij...
                            Wijzelf zullen maar een weekje binnen blijven in de koelte van de airco .
                            Ons dak is net op tijd voorzien van 17 cm isolatie.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Hier kan je mooi de evolutie zien naar de zomerse week. (als die prognoses kloppen natuurlijk).
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                tis hier heerlijk weer en het wordt steeds beter.
                                volgende week naar België en ze voorspellen een hittegolf...!
                                dat wordt zweten straks bij jullie in België.
                                maar we gaan richting kust dus wellicht iets verkoeling.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X