Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hier nu 20.8° en het was vandaag max 21.9°.
Een blauwe hemel met wat wolkjes hier en daar, en een licht briesje.
Zaaaaalig. Veel mensen over de vloer gehad gisteren en vandaag en niemand die klaagt .
Het zou reeds zo blijven, met een paar "uitschieters" tot 25°, tot 12 augustus, en dan zijn we bijna halfoogst en dwz. einde van de hitte.
Dan is enkel nog een mooie nazomer mogelijk met normaal zomerse temperaturen.
We zijn er vanaf voor 2014 mensen. Hier met slechts drie dagen een maximum boven de 30°, en dan nog maar nipt, klagen doe ik niet over de voorbije zomer.
Ik en de natuur zijn de weergoden dankbaar .
We zijn einde juli en er zijn ook nog geen noemenswaardige bosbranden geweest in Zuid-Frankrijk en/of Corsica omdat ze ook op tijd en stond een portie hemelnat kregen.
Alles zal er weer mooi bijliggen op Corscia volgend voorjaar . Maar eerst nog een paar weken naar de Jura/Doubs in september, één van de pispotten van Frankrijk.....I love it !!
Niet alleen voor vandaag, maar voor een tiental dagen.
Steeds tussen de 20 à 25°, en regelmatig een bui. Dus het normale Belgische zomerweertje.
Hier nu 15.7°, beetje wind, blauwe (van dat lelijk lichtblauw) hemel.
Ik zou willen eindigen met een citaat "Standvastig zomerweer is in de Lage Landen uitzonderlijk. Grillig op en af gaan is veel meer de regel" en daar zit véééééél waarheid in.
26°C.
Heb een nieuwe hobby: fruitvliegjes vangen met de stofzuiger.
Ik vermijd dat ze binnen komen (vliegenraam voor elk raam dat open kan, en alle resten van voeding zo snel mogelijk opruimen).
Heel af en toe komt er wel eens en vlieg (of fruitvliegje) mee naar binnen, maar het zijn er niet genoeg om er de stofzuiger voor te gebruiken (een ouderwetse vliegenmepper is voldoende).
De enige fruitvliegjes die ik zie, maar daar zijn ze dan ook 'en masse', zitten in ons compostvat.
Wanneer we het openen houden we best een metertje afstand gedurende een minuutje.
Waarschijnlijk omdat we alle afgevallen appelen/peren van de fruitbomen in stukjes snijden en in het compostvat deponeren.
Nu ja, iedereen moet eten hé .
Uiteindelijk is juli een vrij normale "Belgische" zomermaand geweest, wel redelijk somber in het Gentse, vooral "te danken" aan een week aan een stuk potdicht grijs (en dat is niet normaal).
We moeten toto maart terug om minder zon te hebben (nog eens: in het Gentse).
Hier reeds 20.4°, meer wolken dan blauw, lichte bries en volgens de verwachtingen wordt het grijzer/natter.
Prima dagje voor jou Kandeda, en voor mij ook in feite, want mij is het zowat om het even als er maar geen extreem hoge, niet in ons land thuishorende temperaturen zijn.
Comment