Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hier nog geen druppel regen gezien. Alles kurk en kurkdroog.
En op de Hoge Veluwe in Nl. kunnen ze er van mee spreken van de droogte, waarmee nog maar eens bewezen is dat extremen nergens goed voor zijn.
Tenzij voor hen die graag hebben dat natuurgebieden afbranden.....maar zo zijn er (hopelijk) niet veel.
Zomaar eventjes 300/350 hectare verwoest op korte tijd, al zou de schade 'nog meevallen' volgens de laatste berichten.
Er wordt voor praktisch elke dag deze week 'kans op een bui/onweer' voorspeld.......ik zal het eerst moeten zien/voelen voor ik dat geloof (mijn naam is nochtans niet Thomas).
Net terug van Blankenberge daar begon het te regenen en op de E17 in waregem viel het er met bakken uit nu thuis ( Dendermonde ) en het is nog droog.Electriciteit is wel uitgevallen een anderhalf uur terug volgens de klokken die terug opgestart zijn .
Net terug van Blankenberge daar begon het te regenen en op de E17 in waregem viel het er met bakken uit nu thuis ( Dendermonde ) en het is nog droog.Electriciteit is wel uitgevallen een anderhalf uur terug volgens de klokken die terug opgestart zijn .
Klopt alleszins voor Waregem, er is inderdaad een deugddoend regentje gevallen, maar met bakken........er is ongeveer 11 liter/m² gevallen.
Een goeie emmer per m², de grond zal dus wel een paar cm diep nat zijn, maar alle beetjes helpen. Ik had net terug mijn serrebak terug dichtgelegd .
Hoorde deze avond op het nieuws dat het een paar dagen goed moet regenen voor het brandgevaar in de natuurgebieden geweken is.
Groetjes
Klopt alleszins voor Waregem, er is inderdaad een deugddoend regentje gevallen, maar met bakken........er is ongeveer 11 liter/m² gevallen.
Een goeie emmer per m², de grond zal dus wel een paar cm diep nat zijn, maar alle beetjes helpen. Ik had net terug mijn serrebak terug dichtgelegd .
Hoorde deze avond op het nieuws dat het een paar dagen goed moet regenen voor het brandgevaar in de natuurgebieden geweken is.
Groetjes
Iedereen reed toch maar 70km/h en zichtbaarheid was soms maar 50m.
Iedereen reed toch maar 70km/h en zichtbaarheid was soms maar 50m.
Ja, dat kan hé François, maar als dat slechts een paar minuutjes duurt zou je verwonderd zijn wat er 'slechts' valt tijdens zo'n stortbui.
Die regen, veel of weinig, zal zeker niet slecht geweest zijn voor de natuur in het algemeen.
Groetjes
Ja, dat kan hé François, maar als dat slechts een paar minuutjes duurt zou je verwonderd zijn wat er 'slechts' valt tijdens zo'n stortbui.
Die regen, veel of weinig, zal zeker niet slecht geweest zijn voor de natuur in het algemeen.
Groetjes
Zal zeker niet slecht geweest zijn.Normaal rijden we niet langs daar als we van Blankenberge komen maar het verkeer zat op de E40 hopeloos vast , 20min omrijden en geen file.
ps Niet aan iedereen vertellen of ze rijden met velen langs daar.
François
Comment