Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
[QUOTE=kirsten_dl;3834146]Als 't in de zomer vier weken +25°C is lopen er nog meer depressievelingen rond dan nu...
Hoe kan je nu uw humeur of stemming laten bepalen door een weertype?
Mijn vrouw die MS patient is heeft wel degelijk last van een gebrek aan vitamine D. Ikzelf kan beter tegen de koude dan tegen de warmte , veel regen is voor mij ook niet plezant maar het moet nu eenmaal regenen .
...
Mijn vrouw die MS patient is heeft wel degelijk last van een gebrek aan vitamine D...
Opvallend dat je dat zegt. Voor het eerst, voor zolang ik weet, gaf mijn laatste bloedonderzoek ook een tekort aan vit.D aan. Als je dan gaat google-n, blijkt half NL daaraan te lijden.
Wat zijn haar specifieke klachten ivm D-tekort, als ik zo vrij mag zijn dat te mogen vragen?
Jammer: kan ik imho moeilijk mee eens zijn
Waarom?
De echte smaak is naar de vaantjes: je proeft zogezegd de koude drank maar niet wat je drinkt.
Over de meeste bieren denkt ik net hetzelfde
Jammer: kan ik imho moeilijk mee eens zijn
Waarom?
De echte smaak is naar de vaantjes: je proeft zogezegd de koude drank maar niet wat je drinkt.
Over de meeste bieren denkt ik net hetzelfde
Een waarheid als een koe. Koude maakt de smaken en aroma's kapot en is in gebruik gekomen om de slechte smaak van minderwaardige jenevers te verbergen.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Ik heb inderdaad al verschillende Limburgse jenevers geproefd; niet dat ik me direct een naam herinner (ik drink om te vergeten, maar vergeet niet om te drinken ), maar wat ik me herinner is dat de meeste wat meer kleur hebben en wat meer smaak (zoeter, kruidiger, wat dan ook) terwijl ik eer van een jenever (in het Engels: gin, want jenever kent men daar niet) het zuivere, kleurloze en smaaklozer verwacht, meer in de zin van pure alcohol. Ja: het alcoholpercentage van de Belgische Limburgse jenevers ligt ook lager dan van de Hollandse jonge, niet?
(Maar we raken hier wel off topic)
Opvallend dat je dat zegt. Voor het eerst, voor zolang ik weet, gaf mijn laatste bloedonderzoek ook een tekort aan vit.D aan. Als je dan gaat google-n, blijkt half NL daaraan te lijden.
Wat zijn haar specifieke klachten ivm D-tekort, als ik zo vrij mag zijn dat te mogen vragen?
Zij is vlugger vermoeid en heeft meer spierpijnen en krijgt daarvoor vitamine D in pillen in de winterperiode.
Dank om dit te vertellen, François. Dat lees ik ook als ik google naar "vit.C tekort", al kan ikzelf niet onmiddellijk iets in die zin rapporteren. Wat vlugger vermoeid eventueel, maar intussen 63 en "in het bezit van" vier levendige kleindochters die allemaal paaseieren willen rapen.
Ik heb inderdaad al verschillende Limburgse jenevers geproefd; niet dat ik me direct een naam herinner (ik drink om te vergeten, maar vergeet niet om te drinken ), maar wat ik me herinner is dat de meeste wat meer kleur hebben en wat meer smaak (zoeter, kruidiger, wat dan ook) terwijl ik eer van een jenever (in het Engels: gin, want jenever kent men daar niet) het zuivere, kleurloze en smaaklozer verwacht, meer in de zin van pure alcohol. Ja: het alcoholpercentage van de Belgische Limburgse jenevers ligt ook lager dan van de Hollandse jonge, niet?
(Maar we raken hier wel off topic)
Nou ja, als jij 40° weinig vindt.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Dank om dit te vertellen, François. Dat lees ik ook als ik google naar "vit.C tekort", al kan ikzelf niet onmiddellijk iets in die zin rapporteren. Wat vlugger vermoeid eventueel, maar intussen 63 en "in het bezit van" vier levendige kleindochters die allemaal paaseieren willen rapen.
Heel veel MS patienten krijgen dit tegenwoordig voorgeschreven omdat ze er zich beter door voelen.( In Gent toch )
Comment