Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    mmmm , de sneeuw hier blijft goed liggen..
    ik woon hier in een wijk op een haakse hoek en er zijn er al vier bijna in mijn tuin geschoven, waarvan er één een boom geraakt heeft met de nodige schade aan zijn auto. ( de boom vind ik het ergste, al die kapotte schors en splinters ) en dan zijn er hier met een 4X4 die denken dat ze aan de baan plakken, man ik lach me een breuk ..

    toch plezant , die sneeuw ...

    ha ja , -0,6 met een beetje wind ..
    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dunne sneeuw gaat over hier in vlokken.
    Wereldnieuws, ik weet het
    hier ook nu al 26 graden en een heldere hemel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Het is hier momenteel te warm voor de zonnepanelen om hun max rendement te halen.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Mijn pc draait 24/24 en is qua energieverbruik heel zuinig.
        Zuinig maar overbodig is ook niet milieuvriendelijk.
        Mijn pc draait ook meestal 24/24 maar ik geef dan ook geen commentaar dat iets slecht is voor het milieu.
        De vergelijking met uw pc was maar ter illustratie dat men wel altijd iets kan vinden om commentaar te geven, maar dat had je vermoedelijk wel begrepen.

        En neen, mijn auto heeft geen airco en wil ik ook niet, voor amper 5 van de 365 dagen per jaar dat we eens temperaturen boven de 25°C halen
        hoeft het echt niet.
        Het hoeft ook geen 25°C te zijn opdat het in de wagen veel warmer zou zijn, zelfs op zonnige winterdagen kan je al snel 27°C, 38°C of zelfs 49°C in de wagen hebben.
        Vroeger had inderdaad bijna niemand airco en kwamen ze ook op bestemming aan maar dan hingen ze half door het raam, kwamen ze stinkend naar zweet aan op het werk of waar dan ook, vielen ze in slaap in de wagen of werden ze mottig en konden ze onderweg even langs de kant gaan staan. Nu verbruik je misschien iets meer met airco en kan de uitstoot misschien wat hoger liggen maar daar zijn tot nu toe nog veel minder zieken van gekomen dan van in de hitte in een wagen te zitten. Het kleine meerverbruik kost me alleszins minder dan het verlies dat ik eraan heb door medische kosten omdat ik ziek wordt van de warmte.
        Voor de rest heeft airco ook in de winter wel zijn nut ... het regelt continu de temperatuur op een constante en het helpt de ruiten beter en sneller te ontwasemen.
        Thuis heb ik al evenmin airco; is héél ongezond, net zoals zon héél ongezond zou kunnen zijn...
        Wat ongezond is maakt ieder voor zich wel uit zeker? Ik kan me eigenlijk wel vinden bij de reactie van Kaneda dat hij warm weer niet leuk vind, voor vele mensen is dit helemaal niet aangenaam en worden ze ziek door de warmte. Een airco kan hen helpen het wat draaglijker te maken ... mits rekening te houden van een goede plaatsing en regelmatig onderhoud.
        Tegen warmte kan ik ook helemaal niet, maar het mag daarom wel goed weer zijn (droog en goed om zonder vest eens buiten te komen).
        Ja, wij hebben ook airco in huis en het verschil in levenskwaliteit is groot, vooral in de zomer dan. Bij hogere temperaturen krijg ik het moeilijk om te ademen (allergie en andere zaken), dus iets frisser maken is geen overbodige luxe voor mij.
        De kamers zijn onder het dak en goed geïsoleerd maar als het een week warm is, dan komt die warmte door den duur ook wel binnen.
        In den beginne hadden we ook geen airco maar als het dan een paar weken zomert kan je enkele weken niet goed of zelfs helemaal niet slapen, dit is niet alleen zeer vervelend maar ook ongezond en extreem gevaarlijk.
        Als je een paar dagen een slechte nachtrust hebt en ge moet dan 's morgens onuitgeslapen naar je werk rijden, dan is dat gevaarlijk.
        Misschien niet zo erg als je maar twee minuten moet fietsen tot op je werk maar als je anderhalf uur tot twee uur onderweg bent is dat al een heel ander punt.
        Vandaag met de fiets wezen shoppen, bijna iedere wagen die passeerde in de winkelstraat had zijn airco aan?
        Bijna iedere wagen dat passeerde had zijn airco aan? Slimme mensen dus, eerder fris en gezond achter het stuur kruipen in plaats van zweterig, ongezond en onoplettend.
        Ik stel me eerder de vraag hoe jij kan weten dat die allemaal hun airco aan hadden of hoe je zelfs kan weten dat ze airco hebben?
        Buiten wanneer ze ergens parkeren en je een beetje condenswater onder de auto ziet uitkomen valt daar extern niet veel van op te merken.
        In zuid Frankrijk rijden minder lokale wagens rond met hun airco aan dan bij ons op een dag dat we eens +25°C halen...
        In zuid Frankrijk zijn de mensen ook hogere temperaturen gewoon dan hier, het gevoel van warmte ligt bij die mensen anders dan bij ons.
        Bij -10°C hebben de meeste mensen het bij ons al zeer koud maar als je de vraag zou stellen aan inwoners van ijzige landen waar het tot -40°C geen extreme koude is ... die lachen ons gewoon uit.
        Als het in zuid Frankrijk 35°C wordt, dan is dit voor die mensen een gewone temperatuur, bij ons zitten we dan al 17°C boven onze stand.
        Last edited by VerSeg; 25 juli 2012, 10:19.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          @Verseg :

          @Kirsten_dl : Geniet van je laatste 2 dagen zomerweer...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Dan is het daar normaal siësta, ja. En volledig uit de bol gaan in de file.
            Enfin,... vroeger ... was `s middags alleen de péage open, toen gaandeweg de werkgevers vonden dat de economie teveel stilviel als we geen 25/24 draaiden. Wij: De werknemers hé, niet de airco.
            Maar in 2007 heeft Bertrand, de la Santé, wetenschappelijk laten bevestigen dat de siësta gezond is: Hij was het moe.
            Ongezonde economie? Et Alors?

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Bij ons komt er al af en toe een witte wolk voor de zon.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zuinig maar overbodig is ook niet milieuvriendelijk.
                Mijn pc draait ook meestal 24/24 maar ik geef dan ook geen commentaar dat iets slecht is voor het milieu.
                De vergelijking met uw pc was maar ter illustratie dat men wel altijd iets kan vinden om commentaar te geven, maar dat had je vermoedelijk wel begrepen.
                Had ik wel begrepen hoor en dus zijn we allebei even slecht bezig wat milieubewust omspringen met energie betreft, toch? Ik reageer vaak op in dit draadje maar dat doe jij misschien evenveel in andere draadjes
                waar ik nooit iets te vertellen heb...
                En of ie nu gewoon staat te draaien of ik maak hier of in ander topic een bijdrage, what's the difference?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het hoeft ook geen 25°C te zijn opdat het in de wagen veel warmer zou zijn, zelfs op zonnige winterdagen kan je al snel 27°C, 38°C of zelfs 49°C in de wagen hebben.
                Vroeger had inderdaad bijna niemand airco en kwamen ze ook op bestemming aan maar dan hingen ze half door het raam, kwamen ze stinkend naar zweet aan op het werk of waar dan ook, vielen ze in slaap in de wagen of werden ze mottig en konden ze onderweg even langs de kant gaan staan. Nu verbruik je misschien iets meer met airco en kan de uitstoot misschien wat hoger liggen maar daar zijn tot nu toe nog veel minder zieken van gekomen dan van in de hitte in een wagen te zitten. Het kleine meerverbruik kost me alleszins minder dan het verlies dat ik eraan heb door medische kosten omdat ik ziek wordt van de warmte.
                Voor de rest heeft airco ook in de winter wel zijn nut ... het regelt continu de temperatuur op een constante en het helpt de ruiten beter en sneller te ontwasemen.
                Ik heb jaren op de baan gezeten als koerier, is al regelmatig in een ander topic aan bod gekomen, en nee wij hadden geen airco's in de camionetten (is leasing dus zou veel teveel kosten) en bij zo'n weer als vandaag moest ik dus
                ook een godganse dag de baan op, het was verdraait moeilijk om uw blikske Cola koel te houden hoor. En wij droegen zwarte lange broeken of rokken met zwarte polo's erop dus niet bepaald kledij die je lichaam afkoelt.
                Ik ben er nooit ziek, mottig of onwennig door geworden... Pas wanneer ik terug van de baan kwam en in de refter mijn boterhammen ging opeten of op den bureau zat om papierwerk te doen kreeg ik het steeds flink lastig;
                droge keel, verstopte neusgaten, onwennig, zelfs draaierig. Allemaal door die vervelende en ongezonde airco die stond te draaien. Ik moest er zo snel mogelijk terug uit of ik ging van stokken draaien...


                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat ongezond is maakt ieder voor zich wel uit zeker? Ik kan me eigenlijk wel vinden bij de reactie van Kaneda dat hij warm weer niet leuk vind, voor vele mensen is dit helemaal niet aangenaam en worden ze ziek door de warmte. Een airco kan hen helpen het wat draaglijker te maken ... mits rekening te houden van een goede plaatsing en regelmatig onderhoud.
                Tegen warmte kan ik ook helemaal niet, maar het mag daarom wel goed weer zijn (droog en goed om zonder vest eens buiten te komen).
                Ja, wij hebben ook airco in huis en het verschil in levenskwaliteit is groot, vooral in de zomer dan. Bij hogere temperaturen krijg ik het moeilijk om te ademen (allergie en andere zaken), dus iets frisser maken is geen overbodige luxe voor mij.
                De kamers zijn onder het dak en goed geïsoleerd maar als het een week warm is, dan komt die warmte door den duur ook wel binnen.
                In den beginne hadden we ook geen airco maar als het dan een paar weken zomert kan je enkele weken niet goed of zelfs helemaal niet slapen, dit is niet alleen zeer vervelend maar ook ongezond en extreem gevaarlijk.
                Als je een paar dagen een slechte nachtrust hebt en ge moet dan 's morgens onuitgeslapen naar je werk rijden, dan is dat gevaarlijk.
                Misschien niet zo erg als je maar twee minuten moet fietsen tot op je werk maar als je anderhalf uur tot twee uur onderweg bent is dat al een heel ander punt.
                Mensen zijn ook niks meer gewoon hé Verseg; is het te nat dan zagen ze hele bossen om en bij te warm moet zelfs een heel oerwoud eraan geloven.
                Verder is mijn antwoord als hierboven en wanneer ik dan thuis kwam van een dagje in een snikhete camionette te hebben doorgebracht mocht ik genieten van een snikhete woning.
                Het is een oud huis waar de isolatie quasi nihil is; geen dubbele ramen, geen spouwmuren, geen deftige dakisolatie (ja er liggen leien schaaltjes op mijn dak) en mijn living + grootste raam zijn
                zuidwaarts gericht dus dat betekent dat ik aan die kant een hele dag volle zon te verwerken krijg wat de temperatuur in mijn huis al gauw doet oplopen.
                Laat ons zo maar lekker verdergaan met airco, ventilatoren, etc. zodat de volgende generatie in een cocon zal (moeten) leven omdat ze tegen niets meer resistent zijn...
                Ik zie dat vaak genoeg bij mensen met jonge kinderen; hoe zij hun kinderen behandelen, man ik wordt er spontaan onwel door... maar soit, da's een andere onderwerp.


                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bijna iedere wagen dat passeerde had zijn airco aan? Slimme mensen dus, eerder fris en gezond achter het stuur kruipen in plaats van zweterig, ongezond en onoplettend.
                Ik stel me eerder de vraag hoe jij kan weten dat die allemaal hun airco aan hadden of hoe je zelfs kan weten dat ze airco hebben?
                Buiten wanneer ze ergens parkeren en je een beetje condenswater onder de auto ziet uitkomen valt daar extern niet veel van op te merken.
                In zuid Frankrijk zijn de mensen ook hogere temperaturen gewoon dan hier, het gevoel van warmte ligt bij die mensen anders dan bij ons.
                Bij -10°C hebben de meeste mensen het bij ons al zeer koud maar als je de vraag zou stellen aan inwoners van ijzige landen waar het tot -40°C geen extreme koude is ... die lachen ons gewoon uit.
                Als het in zuid Frankrijk 35°C wordt, dan is dit voor die mensen een gewone temperatuur, bij ons zitten we dan al 17°C boven onze stand.
                Ik wist dat die redenering eraan ging komen maar ik betwijfel of mensen het ginder ook effectief zoveel meer gewend zijn aan de warme temperaturen? Heel veel mensen die ginds wonen zijn allemaal inwijkelingen
                en komen vaak uit andere Franse compartimenten omdat ze het slechte weer waar ze vandaan komen kotsbeu zijn/waren.
                Enfin, je hoort wanneer een auto traag voorbijrijdt heel goed dat er airco draait, onder de motorkap hoor je dan precies een ventilator of stofzuiger draaien en wanneer ze dan in een snikhete zitten met alle raampjes potdicht
                weet ik al hoe laat het is.
                Of het slim kan je mij niet van overtuigen; het verschil tussen warmte/koude is ook heel belastend voor het lichaam en wanneer het verschil te groot is kan dit kwalijke gevolgen hebben.
                Heb ooit ne kameraad weten flauwvallen, hij was op weg naar de Ardèche en had zijn airco op 15°C ingesteld, toen ie ginds uitstapte was het 41°C dus je kan de gevolgen al wel raden zeker?
                Om nog maar te zwijgen over de slimmeriken die in hun cabrio rondrijden met het dak eraf en dan de airco vollen bak op...

                @Kaneda : met volle teugen man, met volle teugen...

                soit, ik ga mij nu languit op mijn veldbed in het zonnetje leggen met een verfrissende Mojito bij de hand...

                actuele toestand; 29°C, windstil en licht bewolkt
                Last edited by kirsten_dl; 25 juli 2012, 16:49.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Heb ooit ne kameraad weten flauwvallen, hij was op weg naar de Ardèche en had zijn airco op 15°C ingesteld
                  Mr. Ice... Serieus, ik hou van koelte maar je airco op 15° zetten is gekkenwerk. Er zijn kosten aan uwe kameraad...

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  @Kaneda : met volle tuigen man, met volle tuigen...

                  soit, ik ga mij nu languit op mijn veldbed in het zonnetje leggen met een verfrissende Mojito bij de hand...
                  teugen... Enfin, warm of niet, tegen ne Mojito zeg ik nooit nee
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    29°C en helder
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Toch even reageren:

                      Ik wist dat die redenering eraan ging komen maar ik betwijfel of mensen het ginder ook effectief zoveel meer gewend zijn aan de warme temperaturen? Heel veel mensen die ginds wonen zijn allemaal inwijkelingen
                      en komen vaak uit andere Franse compartimenten omdat ze het slechte weer waar ze vandaan komen kotsbeu zijn/waren.
                      Vorig jaar 14 dagen in het hinterland van Valencia verbleven. Niks toeristen, enkel inlanders en tijdens de namiddag was alles gesloten, zelfs de apotheken! Siësta alom. In het huisje langs ons verbleven Spanjaarden van Valencia en op het heetste van de dag hoorde of zag je die mensen niet. Die lagen horizontaal en niet in de zon, maar binnen in de koele kamers.

                      Enfin, je hoort wanneer een auto traag voorbijrijdt heel goed dat er airco draait, onder de motorkap hoor je dan precies een ventilator of stofzuiger draaien en wanneer ze dan in een snikhete zitten met alle raampjes potdicht
                      Kan juist zo goed de ventilator van de koeling zijn die je hoort. Tegenwoordig wordt die bij de meeste wagens elektrisch aangedreven en blijft zelfs nadraaien bij uitgeschakelde motor.


                      soit, ik ga mij nu languit op mijn veldbed in het zonnetje leggen met een verfrissende Mojito bij de hand... :cool
                      Geniet er van, het is bijna over. Schol!
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        komen vaak uit andere Franse compartimenten omdat ze het slechte weer waar ze vandaan komen kotsbeu zijn/waren.
                        Het kan inderdaad heet zijn in een Frans compartiment, bijzonder dan in een oude boemeltrein.

                        Frankrijk is in departementen verdeeld.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          29°C en helder.
                          Het is heel rustig buiten
                          Morgen en vrijdag blijft het warm > tegen de 30° aan.
                          't Mag wat minder.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Het kan inderdaad heet zijn in een Frans compartiment, bijzonder dan in een oude boemeltrein.

                            Frankrijk is in departementen verdeeld.
                            Oké, bedankt voor de correctie! En waarin is België verdeeld; in azijnpissers en zuurpruimen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            29°C en helder.
                            Het is heel rustig buiten
                            Morgen en vrijdag blijft het warm > tegen de 30° aan.
                            't Mag wat minder.
                            Het is idd erg opvallend hoe weinig mensen je buitenshuis ziet, zit iedereen dan binnenshuis voor hun tv/pc te jammeren en zuchten omdat het eindelijk eens mooi weer is?
                            Ik snap er niks van hoor; eerst mekkeren dat het herfstweer tot boven zit en dan binnen zitten bij mooi en aangenaam zomerweer?

                            Er mag een zon bij wat mij betreft, morgen steek ik iig de bbq aan.
                            Last edited by kirsten_dl; 25 juli 2012, 19:39. Reden: tekst toegevoegd
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              En waarin is België verdeeld
                              In petits co-cons.
                              Last edited by Poza; 25 juli 2012, 20:01.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Oké, bedankt voor de correctie! En waarin is België verdeeld; in azijnpissers en zuurpruimen?



                                Het is idd erg opvallend hoe weinig mensen je buitenshuis ziet, zit iedereen dan binnenshuis voor hun tv/pc te jammeren en zuchten omdat het eindelijk eens mooi weer is?
                                Ik snap er niks van hoor; eerst mekkeren dat het herfstweer tot boven zit en dan binnen zitten bij mooi en aangenaam zomerweer?

                                Er mag een zon bij wat mij betreft, morgen steek ik iig de bbq aan.
                                Niet iedereen heeft vakantie.

                                Niet iedereen zit constant buiten, in de zon (behalve mensen die buiten moeten werken).
                                Zelfs voor de dieren is het echt niet goed hoor.
                                't Zou niet de eerste keer zijn dat vee een zonneslag heeft.
                                (ademhalingsproblemen, alsof ze aan 't stikken zijn en nauwelijks kunnen slikken)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X