Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Als het in juli/augustus nog zo een prachtig weer zoals nu, pak ik het vliegtuig naar zonniger oorden.
Ik doen mee zelle, het huidige klimaat werkt mij danig op de zenuwen...
Straks is juni voorbij en hebben we amper een paar dagen mooi weer gehad
dus zal het in het juli en augustus extreem hoog zomer moeten zijn...
Heb sterk mijn twijfels daaromtrent...
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Ik doen mee zelle, het huidige klimaat werkt mij danig op de zenuwen...
Straks is juni voorbij en hebben we amper een paar dagen mooi weer gehad
dus zal het in het juli en augustus extreem hoog zomer moeten zijn...
Heb sterk mijn twijfels daaromtrent...
Is het meestal niet zo dat de echte kou pas komt na de kortste dag en de warmte pas na de langste dag?
Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudtBekijk bericht
Is het meestal niet zo dat de echte kou pas komt na de kortste dag en de warmte pas na de langste dag?
tja... dat zou kunnen maar op het verleden en bijhorende statistieken kan je niet langer afgaan, het weer + de seizoenen staan imho toch helemaal op zijn kop ?
Zoals hierboven al iemand schreef is het huidige weer iets wat wij "normaal" in maart/april moeten hebben.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
tja... dat zou kunnen maar op het verleden en bijhorende statistieken kan je niet langer afgaan, het weer + de seizoenen staan imho toch helemaal op zijn kop ?
Zoals hierboven al iemand schreef is het huidige weer iets wat wij "normaal" in maart/april moeten hebben.
Je kunt juist wel afgaan op het verleden en de bijbehorende statistieken.
De natuur maakt geen sprongen.
Bovendien lijkt het alsof we, met het opwarmen van de aarde in het achterhoofd, allerlei afwijkende weerbeelden menen te zien.
Weerbeelden die statistisch gezien misschien keurig in de maat lopen en dan ook volkomen natuurlijk zijn.
Daarnaast de hunker naar records; de natste maand sinds 19-ooit, de koudste pinkstermorgen sinds 19-ooit, de warmste week sinds..
Misschien versterkt dat ons waanidee nog een beetje.
Comment