Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De volgende dagen ziet het er niet zo goed uit. Dan zal ik wel wat minder met de fiets buitenkomen. Op 20 juli heb ik een nieuwe fiets gekocht, en daarmee heb ik al 780 km gereden. Ondertussen heb ik met de auto minder dan 100km gebold.
Ik heb een bescheiden weerstation (Elecsa AstroTouch). Op een alu mast heb ik op 6 meter hoogte de sensoren geplaatst:
- Thermometer
- Barometer
- Pluviometer
- Windrichting en windsnelheidsmeter.
De signalen worden draadloos doorgestuurd naar de ontvanger, die op zijn beurt met de PC is gelinkt.
Ziehier een afdrukje van de buitentemperatuur, gemeten vanaf 1 juli tot nu. Rood is de temperatuur, groen het dauwpunt. Zoals je kan zien glijden we af van 37 graden in begin juli tot 16 graden vandaag.
Tja, er zijn mensen voor wie dit een hel is, maar voor mij: lekker weertje, het hoeft niet zo warm te zijn, maar dit toch liever dan dat weekend eind juni met 13 en 14°.
We zijn goed op weg voor de tweede mooie zomer op rij, we moeten er de relatief koude en lange winters dan maar bijnemen hé.
Dit was mijn eerste post in dit topic. (9 juli)
Dat tweede mogen we stilaan vergeten denk ik, nu half augustus de herfst al begonnen is.
Valt wel héél goed die regen ... we zijn twee weken met verlof en gaan niet weg, we hadden gehoopt wat met de motor te kunnen rondtoeren maar voortgaand op het weerbericht zal dat niet voor de volgende 10 dagen zijn.
Tijd om winterbanden te zetten.
Comment