Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik was al langer van plan om er een wat sportievere fiets bij te kopen, maar ik wou geen echte koersfiets.
Het is een Norta LRC S30 (Deore uitvoering) geworden.
Volgens de webstie van Norta is de aanbevolen verkoopprijs 933 euro, ik heb 711 euro betaald en ze hebben er nog een fietscomputertje opgezet.
Die bolt veel lichter dan de zware Oxford met (7) naafversnellingen, ik heb er om te beginnen een klein toertje mee gedaan (30km) en het verschil is wel heel erg groot. Met de Oxford geraakte ik alleen maar boven de 20km/h als de wind goed zat, nu ben ik niet onder de 26km/h geweest, en ik ben helemaal geen getrainde wielertoerist.
De oude Oxford zal nu gebruikt worden voor de wat kortere ritjes waarbij het risico op diefstal groter is, en als reserve.
Ik weet wel dat ik met zo'n derailleur elke 8.000 km de ketting + tandwielen zal moeten vervangen (om naar het werk te rijden doe ik al meer dan 4.000 km per jaar).
Comment