Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

    Natuurlijk, U weet het weer beter, niks anders verwacht uiteraard, maar je hebt gelijk hoor ....

    grts
    Sieg
    Zoek jij maar de mensen die moeten werken bij temperaturen rond de 30°C EN DIE DAN OPFLEUREN.
    Wat een onnozele praat verkoop jij toch man. Ben je écht zo of doe je alsof, ik hoop voor jou het laatste.
    Altijd maar dwepen met hoge temperaturen en nooit eens aan andere mensen denken... er zijn er die nog werken hoor, om o.a. aan jou een pensioen te kunnen betalen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

      Zoek jij maar de mensen die moeten werken bij temperaturen rond de 30°C EN DIE DAN OPFLEUREN.
      Wat een onnozele praat verkoop jij toch man. Ben je écht zo of doe je alsof, ik hoop voor jou het laatste.
      Altijd maar dwepen met hoge temperaturen en nooit eens aan andere mensen denken... er zijn er die nog werken hoor, om o.a. aan jou een pensioen te kunnen betalen.
      Ja hoor, wie was het hier die vond dat het meer moest regenen omdat hijzelf net terug was van verlof zonder na te denken over anderen die wel nog in verlof waren.
      Altijd maar klagen over die enkele dagen met warme zomerse temperaturen die we hier hebben op een gans jaar, niet normaal "man"

      En wat je opmerking betreft over werkende mensen, ik heb lang genoeg gewerkt en ook bij +30° zonder te zagen maar gewoon van genieten.
      Veel liever dat dan vriezen en regen want die regen heb je hier bij ons véél meer dan dat het te warm is.

      grts
      Sieg

      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

        Ik heb hier de laatste weken maar weinig mensen gezien die liepen te treuren voor het weer.
        Benieuwd of er veel zullen opfleuren als ze volgende week moeten werken in temperaturen van rond de 30°C, ik denk dat we dan meer lange gezichten zullen zien dan vandaag .
        Je moet dat eens gaan vertellen op één of andere bouwwerf/bouwput, of fabriek.... maak dan wel dat je je loopschoenen aan hebt.
        Misschien ben je de laatste weken te weinig buiten geweest en weinig mensen gezien? LOL
        Ik ken er anders heel weinig die niet geklaagd hebben dat er zo vaak regen kwam en dat er op één of twee avonden na geen terrasjesweer was, veel te koud 's avonds.
        Trouwens niet iedereen moet volgende week al werken, er zijn er ook veel die pas in september hun vakantie nemen.
        En wat de bouw betreft, die mensen passen vaak hun werkuren aan als het weer het niet toelaat normaal te werken.
        Eigenlijk stel ik me de vraag of er nog echt bouwverlof is in de meeste bouwbedrijven.
        Hier in de wijk hebben ze tijdens het bouwverlof bijna overal doorgewerkt, nieuwe daken, isolatie, nieuw terras, verbouwing, bouw, …
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Mijn kleine bijdrage over de slecht weer discussie:
          Je hebt hem vast wel eens gehoord: de gevleugelde uitspraak “Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding”. Hij wordt toegeschreven aan de Noorse ontdekkingsreiziger Roald Amundsen. Net als hij laten Scandinaviërs zich meestal niet door wat kou of nattigheid tegenhouden.​
          Hier kan ik me zeker in vinden, maar ik zou "slechte kledij" vervangen door "niet aangepaste kledij".
          Of te wel, je moet het weer nemen zoals het komt en je kleding aanpassen.
          Ronny

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

            Zoek jij maar de mensen die moeten werken bij temperaturen rond de 30°C EN DIE DAN OPFLEUREN.
            Moest hij nog leven, de overbuur van mijn moeder. Hoe warmer hoe beter voor die man. Dan werkte die de hele dag in de tuin of lag die languit in bloot bovenlijf in de tuin. De hele dag. Zaaaaaalig weer volgens hem. Hij heeft huidkanker gekregen, dan was het gedaan met zo te zonnebaden.

            Op het werk hebben we het 1 jaar gehad dat het binnen 33 °C was als je 's morgens de deur van het kantoor opendeed. Rond een uur of 2 in de namiddag liep dat dan op tot tegen de 40 °C. Echt productief waren we niet. En het was maar kantoorwerk achter de pc. Plat dak boven ons hoofd en 14 meter raam van vloer tot plafond op het zuid zuid-westen.
            Last edited by Spanik; 16 augustus 2023, 20:41.

            Comment


            • Als het klopt dat we vanaf volgende week woensdag weer 33°C halen, dan wordt het weer puffen.
              Al vinden sommige oelewappers dat leuk, maar soit, dat is zo als je geen rekening houdt met de andere mensen.
              Nu hier 21,2°C bij een luchtvochtigheid van 87%.
              Zonne-index 219 en UV-index staat voorlopig op 2. Er was hier trouwens nog niet veel zon te zien vandaag.
              Wind 6,4 km/u met uitschieters tot 7,2 km/u, heel rustig dus.
              Barometerstand 1016,3 hPa

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                Als het klopt dat we vanaf volgende week woensdag weer 33°C halen, dan wordt het weer puffen.
                Al vinden sommige oelewappers dat leuk, maar soit, dat is zo als je geen rekening houdt met de andere mensen.
                Ik dacht dat een rekening gemeenschappelijk werd gehouden. Waarom zou ik, die een hogere temperatuur dan 20°C aangenaam en tof vinden, geen rekening houden met mensen die dan liever 18°C hebben.
                Ik meen hier nergens in de topics een hoogstaand gedrag gevonden te hebben van +25°C liefhebbers die neerbuigend kijken op anderen.
                Maar, rekenschap gaat in alle richtingen, zowel als ontvanger als gever.
                En het is niet omdat sommigen jouw standpunt niet volgen ze oelewappers zijn die met niemand rekening houden.

                Vandaag voorlopig droog, nagenoeg windstil en een luttele 20°C
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

                  Ik dacht dat een rekening gemeenschappelijk werd gehouden. Waarom zou ik, die een hogere temperatuur dan 20°C aangenaam en tof vinden, geen rekening houden met mensen die dan liever 18°C hebben.
                  Ik meen hier nergens in de topics een hoogstaand gedrag gevonden te hebben van +25°C liefhebbers die neerbuigend kijken op anderen.
                  Maar, rekenschap gaat in alle richtingen, zowel als ontvanger als gever.
                  En het is niet omdat sommigen jouw standpunt niet volgen ze oelewappers zijn die met niemand rekening houden.

                  Vandaag voorlopig droog, nagenoeg windstil en een luttele 20°C
                  Ik hoef helemaal geen 18°C of 20°C, voor mij mag het ook 25°C zijn, maar zeker geen 30°C en +.
                  En zij die dwepen met die 30°C en + weten blijkbaar niet wat dat inhoudt voor de gezondheid van de mensen (niet alleen voor hun gezondheid, van die 'zij' dan) en weten blijkbaar ook niet hoe de productiviteit van de werkende mens vermindert door die hoge temperaturen (dat werd hier eerder ook al door iemand aangehaald). Het gaat dus niet over neerbuigend kijken op anderen (in beide richtingen) maar over gezondheid.
                  Hoe zou het komen dat er altijd meer ouderen overlijden bij extreem warme temperaturen ? Maar dat zal wel fake news zijn dat verspreid wordt door de media zeker .​
                  Bij koude/winterse temperaturen heb ik nog nooit gehoord/gelezen over een hoger sterftecijfer bij ouderen...
                  Dus extreem warme temperaturen, laat ons zeggen 30°C en + is voor 99,9 % van de bevolking ongezond.
                  Dat er altijd een paar uitzonderingen zijn, dat zal wel (zie o.a. #16130), maar ze moeten dan ook soms op de blaren zitten... als ze het geluk hebben nog te kunnen zitten en nog niet onder de zoden liggen.

                  PS Ik heb het niet over jou persoonlijk, maar over allen die van die 30°C en + houden.

                  En als we zo een slechte zomer gehad hebben zoals door sommigen beweerd wordt... laten die me dan eens weten waarom ik dit jaar nog nooit zoveel en zo mooie, tomaten, druiven, pepers, paprika's, vijgen...enz heb in de moestuin ? Ik dacht dat dit toch vruchten/fruit zijn die veel zon nodig hebben ?
                  Last edited by Guest49; 17 augustus 2023, 14:14.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    Als het klopt dat we vanaf volgende week woensdag weer 33°C halen, dan wordt het weer puffen.
                    Al vinden sommige oelewappers dat leuk, maar soit, dat is zo als je geen rekening houdt met de andere mensen.
                    Nu hier 21,2°C bij een luchtvochtigheid van 87%.
                    Zonne-index 219 en UV-index staat voorlopig op 2. Er was hier trouwens nog niet veel zon te zien vandaag.
                    Wind 6,4 km/u met uitschieters tot 7,2 km/u, heel rustig dus.
                    Barometerstand 1016,3 hPa


                    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                    Ik hoef helemaal geen 18°C of 20°C, voor mij mag het ook 25°C zijn, maar zeker geen 30°C en +.
                    En zij die dwepen met die 30°C en + weten blijkbaar niet wat dat inhoudt voor de gezondheid van de mensen (niet alleen voor hun gezondheid, van die 'zij' dan) en weten blijkbaar ook niet hoe de productiviteit van de werkende mens vermindert door die hoge temperaturen (dat werd hier eerder ook al door iemand aangehaald). Het gaat dus niet over neerbuigend kijken op anderen (in beide richtingen) maar over gezondheid.
                    Hoe zou het komen dat er altijd meer ouderen overlijden bij extreem warme temperaturen ? Maar dat zal wel fake news zijn dat verspreid wordt door de media zeker .​
                    Bij koude/winterse temperaturen heb ik nog nooit gehoord/gelezen over een hoger sterftecijfer bij ouderen...
                    Dus extreem warme temperaturen, laat ons zeggen 30°C en + is voor 99,9 % van de bevolking ongezond.
                    Dat er altijd een paar uitzonderingen zijn, dat zal wel (zie o.a. #16130), maar ze moeten dan ook soms op de blaren zitten... als ze het geluk hebben nog te kunnen zitten en nog niet onder de zoden liggen.

                    PS Ik heb het niet over jou persoonlijk, maar over allen die van die 30°C en + houden.

                    En als we zo een slechte zomer gehad hebben zoals door sommigen beweerd wordt... laten die me dan eens weten waarom ik dit jaar nog nooit zoveel en zo mooie, tomaten, druiven, pepers, paprika's, vijgen...enz heb in de moestuin ? Ik dacht dat dit toch vruchten/fruit zijn die veel zon nodig hebben ?
                    Beste, ik denk dat U al uw reacties hier eens goed moet nalezen en dan nog eens nadenken over wat je hier nu schrijft.
                    Niemand kijkt hier neerbuigend neer op mensen die niet van warmte houden, wij zeggen gewoon hoe wij en het grootste deel van de bevolking het weer ervaren hebben.
                    Waarom denk je in vredesnaam dat er zo massaal last minutes zijn geboekt naar het warmer zuiden, nee niet uit de duim gezogen.
                    mensen houden nu eenmaal van warm weer en mooi weer als het zomer is, waarom denk je dat er elk jaar zo massaal naar het zuiden op vakantie wordt gegaan ...

                    En er is hier maar één iemand die steeds maar vind dat het wat meer mag regenen omdat zijn eigen vakantie achter de rug is.
                    Noemen wij die persoon daarom bij scheldnamen, neen want dat lijkt me ook niet nodig.

                    Dat er hier meer ouderen overlijden aan de warmte is omdat ze het niet gewend zijn en de hele slechte accommodatie waarin deze mensen moeten verblijven.
                    Ik vermoed dat je ooit toch wel gehoord hebt van klimatisering, eigenlijk zouden alle homes daarmee moeten ingericht zijn, spijtig genoeg is dat alles behalve.

                    Oudere mensen in het zuiden zijn veel gezonder op dezelfde leeftijd dan hier, per toeval hebben deze mensen hun leven gesleten in veel warmere omstandigheden.
                    Ook ginds doen de moestuinen het goed, met het verschil dat men ginder gratis beregent met grondwater/water uit opvangmeren.

                    Dat jouw moestuin het dit jaar zo goed gedaan heeft is niet moeilijk te achterhalen lijkt me, hebben ze trouwens deze week nog vermeld in het nieuws.
                    De reden was temperaturen rond de 20°, geen hitte en veel regen, niks meer of minder
                    En het is niet omdat jij bvb een vijg hier hebt staan dat die hier niet zou kunnen floreren net zoals in het warmer zuiden.
                    Ook palmbomen kunnen hier groeien, dus ik zie het punt niet dat je hier daarover wilt bewijzen.

                    tevens vind ik persoonlijk dat iedereen recht heeft op mooi en warmer weer, want waarom zou iemand die eerder in de zomer op verlof gaat wel goed weer mogen hebben en anderen die op het laatste gaan dat niet mogen hebben, want volgens jou kijk je dan enkel naar de mensen die al aan het werk zijn gegaan, doch zijn er nog veel mensen die nu nog in verlof gaan.

                    Dus jij hebt een mening waarbij je vind dat regen en 20° een ideale zomer is, ik (en anderen) vinden dat een zomer een zomer moet zijn met mooi weer en enkele dagen uitschieters met heet weer.
                    Pas dan heb je ook een echte zomer, weet je trouwens dat vroeger 30° werd benoemd als zomerweer en nu ales tropische temperaturen.
                    Daarbij vind ik ook dat een herfst echt herfst mag zijn en een winter echt winter en liefst met wat sneeuw

                    Dus zoals ik reeds eerder schreef ieder zijn mening maar mensen met andere ideeën "Oelewappers" noemen is totaal onnodig

                    Enjoy de rest van de zomer en ik kijk al uit naar het sint-michielszomertje dat we nog te goed hebben in het najaar, ja want daar kan ik ook van genieten

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht





                      Beste, ik denk dat U al uw reacties hier eens goed moet nalezen en dan nog eens nadenken over wat je hier nu schrijft.
                      Niemand kijkt hier neerbuigend neer op mensen die niet van warmte houden, wij zeggen gewoon hoe wij en het grootste deel van de bevolking het weer ervaren hebben.
                      Waarom denk je in vredesnaam dat er zo massaal last minutes zijn geboekt naar het warmer zuiden, nee niet uit de duim gezogen.
                      mensen houden nu eenmaal van warm weer en mooi weer als het zomer is, waarom denk je dat er elk jaar zo massaal naar het zuiden op vakantie wordt gegaan ...

                      En er is hier maar één iemand die steeds maar vind dat het wat meer mag regenen omdat zijn eigen vakantie achter de rug is.
                      Noemen wij die persoon daarom bij scheldnamen, neen want dat lijkt me ook niet nodig.

                      Dat er hier meer ouderen overlijden aan de warmte is omdat ze het niet gewend zijn en de hele slechte accommodatie waarin deze mensen moeten verblijven.
                      Ik vermoed dat je ooit toch wel gehoord hebt van klimatisering, eigenlijk zouden alle homes daarmee moeten ingericht zijn, spijtig genoeg is dat alles behalve.

                      Oudere mensen in het zuiden zijn veel gezonder op dezelfde leeftijd dan hier, per toeval hebben deze mensen hun leven gesleten in veel warmere omstandigheden.
                      Ook ginds doen de moestuinen het goed, met het verschil dat men ginder gratis beregent met grondwater/water uit opvangmeren.

                      Dat jouw moestuin het dit jaar zo goed gedaan heeft is niet moeilijk te achterhalen lijkt me, hebben ze trouwens deze week nog vermeld in het nieuws.
                      De reden was temperaturen rond de 20°, geen hitte en veel regen, niks meer of minder
                      En het is niet omdat jij bvb een vijg hier hebt staan dat die hier niet zou kunnen floreren net zoals in het warmer zuiden.
                      Ook palmbomen kunnen hier groeien, dus ik zie het punt niet dat je hier daarover wilt bewijzen.

                      tevens vind ik persoonlijk dat iedereen recht heeft op mooi en warmer weer, want waarom zou iemand die eerder in de zomer op verlof gaat wel goed weer mogen hebben en anderen die op het laatste gaan dat niet mogen hebben, want volgens jou kijk je dan enkel naar de mensen die al aan het werk zijn gegaan, doch zijn er nog veel mensen die nu nog in verlof gaan.

                      Dus jij hebt een mening waarbij je vind dat regen en 20° een ideale zomer is, ik (en anderen) vinden dat een zomer een zomer moet zijn met mooi weer en enkele dagen uitschieters met heet weer.
                      Pas dan heb je ook een echte zomer, weet je trouwens dat vroeger 30° werd benoemd als zomerweer en nu ales tropische temperaturen.
                      Daarbij vind ik ook dat een herfst echt herfst mag zijn en een winter echt winter en liefst met wat sneeuw

                      Dus zoals ik reeds eerder schreef ieder zijn mening maar mensen met andere ideeën "Oelewappers" noemen is totaal onnodig

                      Enjoy de rest van de zomer en ik kijk al uit naar het sint-michielszomertje dat we nog te goed hebben in het najaar, ja want daar kan ik ook van genieten

                      grts
                      Sieg
                      Wat een gewauwel en uit-de-duim-zuigerij...

                      - dat er massaal last minutes zijn geboekt komt zeker uit de Sieg-media want alle reisorganisatoren sloegen en slaan met kortingen rond ons oren voor last minutes omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijtraakten.
                      - ik heb nog nooit geschreven dat het meer mag regenen
                      - dat mijn vakantie achter de rug is, weer zo'n uit de lucht gegrepen iets : wij gingen in februari voor twee weken naar het zuiden, in mei twee weken zuidelijk maar niet tot het echte zuiden, in juli twee weken naar het noorden, in september gaan wij twee weken ZW waarts, en in november gaan wij steevast een week naar de Oostkantons..... dus mijn vakantie is over volgens jou ??? Ik zou het spijtig vinden moest mijn vakantie nu reeds over zijn.
                      - dat ze klimatisatie moeten toepassen in rusthuizen... de beste bacterieverspreider die er is
                      - dat mijn vijgenboom nu grote en rijpe vruchten heeft.... alle voorbije jaren dat hij er staat kwamen er vijgen aan maar die rijpten niet, enkel dit jaar worden ze allemaal mooi rijp (door het slechte weer ? ik dacht het niet)
                      - dat er nog VEEL mensen op verlof gaan in september is ook uit je duim gezogen ; wij gaan al jaren in september op vakantie en zien overal bij 'bezienswaardigheden' zo goed als lege parkings, dezelfde waar je er in juli/augustus met moeite een vrij plekje vindt.
                      - wat er vroeger was of geweest is interesseert niemand, we leven in het nu en niet in het verleden

                      - en enjoy de rest van de zomer... wees maar zeker, en ik ga niet zitten janken (zoals sommigen) als het kouder is of wordt en als het eens wat regent ; wanneer we trouwens naar de Oostkantons gaan in november hebben we al jaren omzeggens altijd kou en regen ; laten wij het daarvoor, zeker niet ; wie op reis gaat enkel en alleen om het goede weer is te beklagen, want er zijn zoveel andere zaken dan het weer.

                      Ik geniet van alle weer, met uitzondering van hittedagen.

                      Hier nu reeds 19,2°C bij 99% luchtvochtigheid. Windstil.
                      Potdicht grijze lucht.
                      Barometer 1013,1 hPa licht stijgend

                      PS Gelukkig zijn de hete temperaturen die er zouden komen volgende week al heel wat afgezwakt. Waar ze het oorspronkelijk over 33°C hadden hebben ze het nu over mas 29°C en vanaf woensdag koeler (maar nog altijd meer dan warm genoeg voor de tijd van het jaar) ; zij die aan het werk moeten of zijn zullen er niet rouwig om zijn.
                      Last edited by Guest49; 18 augustus 2023, 12:00.

                      Comment


                      • Toch maar even meegeven, al zal het wellicht weer als fake news worden afgedaan, maar dat zijn we al gewoon.

                        In Frankrijk geldt vanaf vrijdag code oranje voor hitte in negentien departementen

                        Zo heeft de Franse weerdienst Météo-France gewaarschuwd.
                        Donderdag was die code in zeven departementen al van kracht.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                          - dat mijn vakantie achter de rug is, weer zo'n uit de lucht gegrepen iets : wij gingen in februari voor twee weken naar het zuiden, in mei twee weken zuidelijk maar niet tot het echte zuiden, in juli twee weken naar het noorden, in september gaan wij twee weken ZW waarts, en in november gaan wij steevast een week naar de Oostkantons..... dus mijn vakantie is over volgens jou ??? Ik zou het spijtig vinden moest mijn vakantie nu reeds over zijn.
                          Als je het geluk hebt om zoveel met vakantie te kunnen gaan wanneer je zelf wil, dan is dat een luxe.
                          De meeste werkende mensen moeten hun verlof nemen wanneer dat uitkomt met dat van collega's en moet maanden vooraf gepland worden, geen mogelijkheid te profiteren wanneer het weer even ideaal is.
                          Een beetje begrip voor mensen die ook wat goed weer willen tijdens hun vaak beperkt verlof is dan ook niet te veel gevraagd.
                          Een paar weken regen tijdens de 2 of 3 weken verlof dat ze hebben of extreme hittegolf, daar zijn weinig mensen iets mee.
                          Voor de ene is 18°C ideaal, voor de andere 25°C en nog anderen hebben graag 35°C.
                          Als ik de reacties zie op bijvoorbeeld Noodweer Benelux dan zijn er toch wel redelijk wat mensen die graag +35°C hebben, zelf vind ik alles boven de 25°C er al fors over … ieder zijn voorkeur zeker?

                          Hier was het weer veel te warm om buiten nog iets te kunnen doen, het ging tot 30,5°C.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hier was het weer veel te warm om buiten nog iets te kunnen doen, het ging tot 30,5°C.
                            Wat naast de temperatuur even belangrijk, zij niet belangrijker is is de vochtigheidsgraad.
                            In Kinshasa hadden we bij 26°C het vaak enorm moeilijk maar dat is in de tropen en daar hadden we dagen van nagenoeg 100% luchtvochtigheid. Je lichaam kan niet meer transpireren om af te koelen. Het vocht dat langs je lijf loopt is gewoon condens.
                            In Lubumbashi hadden we in het krukdroge seizoen temperaturen die leuk boven de 30°C en meer gingen, maar wegens de bijna 0% luchtvochtigheid is dat heel verdraagbaar. Vlotte luchtige kledij (liefst katoen) en we ravotten in de brousse.
                            In het regenseizoen daarentegen liepen de temperaturen helemaal niet zo hoog op, maar was de hoge luchtvochtigheid een boosdoener

                            Vandaag is het in devoormiddag fris geweest en pas rond ongeveer 14h brak de zon erdoor en dan snel drukkende warmte.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als je het geluk hebt om zoveel met vakantie te kunnen gaan wanneer je zelf wil, dan is dat een luxe.
                              De meeste werkende mensen moeten hun verlof nemen wanneer dat uitkomt met dat van collega's en moet maanden vooraf gepland worden, geen mogelijkheid te profiteren wanneer het weer even ideaal is.
                              Een beetje begrip voor mensen die ook wat goed weer willen tijdens hun vaak beperkt verlof is dan ook niet te veel gevraagd.
                              Een paar weken regen tijdens de 2 of 3 weken verlof dat ze hebben of extreme hittegolf, daar zijn weinig mensen iets mee.
                              Voor de ene is 18°C ideaal, voor de andere 25°C en nog anderen hebben graag 35°C.
                              Als ik de reacties zie op bijvoorbeeld Noodweer Benelux dan zijn er toch wel redelijk wat mensen die graag +35°C hebben, zelf vind ik alles boven de 25°C er al fors over … ieder zijn voorkeur zeker?

                              Hier was het weer veel te warm om buiten nog iets te kunnen doen, het ging tot 30,5°C.
                              Dat heeft niks met luxe te maken, dat heet op pensioen zijn.
                              Ik ben ook werkende mens geweest tot aan mijn pensioen, en ik heb mijn ganse loopbaan bij een bedrijf gewerkt waar wij in juli/augustus vier weken na elkaar verlof hadden. Plannen was er helemaal niet bij, dat bestond niet bij ons. Dus op reis gaan was tijdens het hoogseizoen, want gedurende de rest van het jaar hadden wij geen dag(en) te kiezen. Vertel mij eens waar ze dit op vandaag de dag nog doen ?????

                              Dat werd zo bepaald, kiezen was er niet bij, of toch wel, bij een ander bedrijf gaan werken was een andere mogelijkheid.

                              Als we hééééél veel geluk hadden was er af en toe een jaar waar we één, ja je leest het goed, één dag verlof vrij te kiezen hadden op een gans jaar.
                              Dus een beetje begrip inderdaad, maar dan voor mij voor hetgeen ik gans mijn loopbaan had van verlof en hoe het bepaald werd door de firma.

                              En staar je niet blind op die vier weken verlof, wij werkten tot mijn laatste jaar elke week nog 40 uur, en geen 39, of 38, of 37, of 36 of 35 of nog minder.
                              Dus ja nogmaals een klein beetje begrip voor hetgeen ik vroeger had van verlof.
                              En dat wij nu veel op verlof gaan heeft dus te maken met het feit dat wij er heel hard en lang voor gewerkt hebben, en er nu een beetje van profiteren..... mag het ?

                              Zoals je ziet is rap oordelen niet altijd juist oordelen hé... maar dat zijn we hier wel gewoon.

                              PS Al diegenen die op vandaag 40 uur per week werken, en genoegen nemen met vier weken verlof na elkaar in juli/augustus, zonder vrije verlofdag(en) om te kiezen.... ga maar in een rij staan, alleen vrees ik dat die héééééél kort zal zijn.
                              Last edited by Guest49; 18 augustus 2023, 21:08.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                                Wat een gewauwel en uit-de-duim-zuigerij...

                                - dat er massaal last minutes zijn geboekt komt zeker uit de Sieg-media want alle reisorganisatoren sloegen en slaan met kortingen rond ons oren voor last minutes omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijtraakten.
                                - ik heb nog nooit geschreven dat het meer mag regenen
                                - dat mijn vakantie achter de rug is, weer zo'n uit de lucht gegrepen iets : wij gingen in februari voor twee weken naar het zuiden, in mei twee weken zuidelijk maar niet tot het echte zuiden, in juli twee weken naar het noorden, in september gaan wij twee weken ZW waarts, en in november gaan wij steevast een week naar de Oostkantons..... dus mijn vakantie is over volgens jou ??? Ik zou het spijtig vinden moest mijn vakantie nu reeds over zijn.
                                - dat ze klimatisatie moeten toepassen in rusthuizen... de beste bacterieverspreider die er is
                                - dat mijn vijgenboom nu grote en rijpe vruchten heeft.... alle voorbije jaren dat hij er staat kwamen er vijgen aan maar die rijpten niet, enkel dit jaar worden ze allemaal mooi rijp (door het slechte weer ? ik dacht het niet)
                                - dat er nog VEEL mensen op verlof gaan in september is ook uit je duim gezogen ; wij gaan al jaren in september op vakantie en zien overal bij 'bezienswaardigheden' zo goed als lege parkings, dezelfde waar je er in juli/augustus met moeite een vrij plekje vindt.
                                - wat er vroeger was of geweest is interesseert niemand, we leven in het nu en niet in het verleden

                                - en enjoy de rest van de zomer... wees maar zeker, en ik ga niet zitten janken (zoals sommigen) als het kouder is of wordt en als het eens wat regent ; wanneer we trouwens naar de Oostkantons gaan in november hebben we al jaren omzeggens altijd kou en regen ; laten wij het daarvoor, zeker niet ; wie op reis gaat enkel en alleen om het goede weer is te beklagen, want er zijn zoveel andere zaken dan het weer.

                                Ik geniet van alle weer, met uitzondering van hittedagen.

                                Hier nu reeds 19,2°C bij 99% luchtvochtigheid. Windstil.
                                Potdicht grijze lucht.
                                Barometer 1013,1 hPa licht stijgend

                                PS Gelukkig zijn de hete temperaturen die er zouden komen volgende week al heel wat afgezwakt. Waar ze het oorspronkelijk over 33°C hadden hebben ze het nu over mas 29°C en vanaf woensdag koeler (maar nog altijd meer dan warm genoeg voor de tijd van het jaar) ; zij die aan het werk moeten of zijn zullen er niet rouwig om zijn.
                                tjah, U weet het weer beter, trouwens ik heb het niet over september, er zijn nu ook nog mensen die de laatste twee weken van augustus in verlof zijn.

                                en ook wij genieten van alle weer, doch in de zomer mag het ook zomer zijn

                                maar het is duidelijk, U heeft altijd gelijk, U weet het altijd beter en U bent slimmer dan de rest.
                                veel geluk verder met die gedachtengang

                                U doet me trouwens wat dat betreft sterk denken aan iemand anders hier op het forum.

                                grts
                                sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X