Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat betreft toeristen in het zuiden, verschillende mensen die ik ken zijn terug van hun vakantie in zuid Frankrijk en vanuit Spanje
    Niemand maar dan ook totaal niemand zegt dat het ginds te warm was, gewoon vergelijkbaar met andere jaren.
    Vergelijkbaar met een roker die iemand kent die honderd is geworden met twee pakjes sigaretten per dag.

    Bullshit, Sieg, en dat weet jij zelf ook.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

      Vergelijkbaar met een roker die iemand kent die honderd is geworden met twee pakjes sigaretten per dag.

      Bullshit, Sieg, en dat weet jij zelf ook.
      Totaal belachelijke opmerking wederom die nergens op slaat en die zelfs geen steek houdt om mij deels te qouten

      En jij bent ginds wederom geweest waarschijnlijk tijdens de warmste periode ?
      Net zoals het bij jouw nooit regent en altijd de zon schijnt terwijl de rest van België net het tegenovergestelde krijgt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

        En dan kan je het ook anders bekijken uiteraard.
        Jij ziet het positieve maar er zijn ook negative dingen aan dit weer

        - De boeren zijn aan het klagen dat ze aardappelen niet kunnen uitrijden, ten eerste omdat het te nat ligt en ten tweede zijn ze nog te klein omdat ze pas later in het jaar geplant zijn vanwege het te natte en te koude voorjaar. Wat dus gaat resulteren in een prijsverhoging van 30 à 35 procent voor de aardappelen dit jaar

        - De druiventelers hebben problemen met rotting van de druiven vanwege het natte weer

        - De campinguitbaters hebben bijna geen klandizie en verliezen dus heel veel inkomsten

        - Alle openbare evenementen trekken veel minder volk vanwege het natte en koude weer

        - En dan hebben we uiteraard nog de mensen die een gans jaar gewerkt hebben en dan drie weken slecht weer hebben tijdens hun verlof.


        Wat betreft toeristen in het zuiden, verschillende mensen die ik ken zijn terug van hun vakantie in zuid Frankrijk en vanuit Spanje
        Niemand maar dan ook totaal niemand zegt dat het ginds te warm was, gewoon vergelijkbaar met andere jaren.

        Het verschil is wel dat dit jaar de media enorm doordramt over die enkele warme dagen in het zuiden
        Het woordje klimaatverandering is dit jaar al zoveel gebruikt in de media dat het een averechts effect begint te krijgen


        ps. elke uitbater van een gite of vakantiewoning verontschuldigd zich voor het slechte weer als het eens een dagje regent.
        Dat is heel kenmerkend en vooral voor Frankrijk vind ik

        grts
        Sieg
        Ik weet niet waar jij dit allemaal haalt, maar :

        - er verschijnt één landbouwer in het nieuws om te melden dat zijn aardappelen nog niet kunnen gerooid worden... verduiveld goed lobbywerk van de Boerenbond om de aardappelprijs de hoogte in te jagen ; ik beweer het tegendeel, wij halen reeds anderhalve maand onze nieuwe vastkokende aardappelen bij een plaatselijke landbouwer die ze al lang gerooid heeft ; wij betaalden laatst 7 euro voor een zakje van 10 kgr. ; en ja er hangt een beetje stof/aarde aan, sommige mensen hebben liever die gewassen brol uit de supermarkt die drie keer zoveel kost, maar ja, dat is hun goed recht ; ik heb zelf ook aardappelen staan, en die worden pas gerooid in september omdat het een laat ras is (Sarpo Mira) en dat heeft niks met het weer te maken.

        - wij hebben zelf een druivenrank staan van ongeveer 20 meter lengte, waar naar schatting zowat 250 trossen mooie witte druiven aan staan... nog geen rot blad of rotte druif opgemerkt tot nu toe, integendeel, ze zijn nog nooit zo groot geweest, waarschijnlijk door het vele vocht dat ze kregen en krijgen.

        - campinguitbaters : dan kan, dat weet ik niet

        - openbare evenementen : ik zag nochtans dat er toch "een beetje volk" was op tomorrowland

        - mensen die nu verlof hebben : inderdaad, dat schreef ik reeds in bericht 16017, dat die gejost zijn.

        Wat betreft de vakantiegangers in het zuiden, de weerberichten tonen reeds weken welke temperaturen er in het zuiden heersen, en ook de beelden in diverse media spreken voor zich.

        En bovendien :

        - een nicht van mijn vrouw heeft een vakantievila in L'Isle sur la Sorgue waar ze reeds 15 jaar naar toe gaan, nog nooit zo warm geweest zeggen ze ; omdat de villa voor een paar weken verhuurd was aan kennissen zijn ze zelf op hotel geweest naar Joyeuse (Ardèche), daar was het idem ; zij stuurden ons een berichtje op 19 juli om 13u52 van uit Rosières waar het toen 41°C was.

        - een oud collega van mij heeft een woning gebouwd in Les Brousses (niet zo ver van Alès) daar was het om te stikken liet hij weten ; er is geen zwembad bij, en dat had hij al lang laten aanleggen, mocht het niet zijn dat de woning gebouwd is op een rots, en hij reeds een pak geld moest betalen voor het dynamiteren van de rots om de woning te kunnen bouwen ; de ruimte om een volledig zwembad te laten dynamieteren zou niet verantwoord zijn qua prijs, ALS ze nog zouden mogen een zwembad bouwen.

        - de eigenares van een villa in Grossetto-Prugna op Corsica, waar wij nogal eens verblijven belt ons altijd om te vragen of we al dan niet komen in september ; op mijn vraag hoe het weer daar was, kreeg ik het volgende antwoord "On est obligé de vivre dans le noir" maw. ze blijven binnenshuis met alle luiken en deuren dicht omdat het buiten niet te harden is.

        En dat het verontschuldigen voor het slechte weer een Frans kenmerk is moet ik ook ontkennen, laatst hadden wij net hetzelfde voor in het noorden.

        PS Ben je zeker dat die verschillende mensen die uit het zuiden terug kwamen, dat die niet van het zuidelijk halfrond kwamen... want daar is het winter nu. En vriend van mij is daar (Zimbabwe) aan het rondtoeren, en de locals lopen daar met dikke winterjassen en wollen mutsen op hun hoofd, want het is er 'slechts' een dikke 20°C.

        PS Ben je soms een verre verwant van Trump ? Die beweert ook altijd dat wat er in de media verschijnt fake news is, en dat doe jij ook .
        Last edited by Guest49; 2 augustus 2023, 09:01.

        Comment


        • Het wordt tijd dat ik een nieuwe regenjas ga kopen, de dure jas met een Gore-Tex laag die ik de voorbije 5 jaar hebt gebruikt om naar het werk te fietsen is nu helemaal niet meer waterdicht.

          De laatste dagen regent het bijna altijd, maar ik wil voor korte afstanden de auto niet buiten halen als het niet echt nodig is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • De mindere opbrengst van aardappelen is erg waarschijnlijk, maar omdat er nu al schaarste is zullen de prijzen hoger zijn zodat het voor de landbouwer nog meevalt.
            Idem voor peren bv.
            Ook groentekwekers zijn nu blijkbaar blij.
            Ik vroeg de boer hier in de Condroz of het graan niet te zwart aan het worden was en hij bevestigde dat het dan voor de beesten zou zijn. Maar dat vond hij ook niet zo erg omdat hij dan minder voer moet aankopen, bovendien zijn de melkprijzen nu veel beter.
            Het huidige weer ging volgens hem nog tot de 15e duren...
            Last edited by palombian; 2 augustus 2023, 09:43.

            Comment


            • Van wegen het natte weer maar eens naar de bioscoop gegaan en de zaal zat vol: wat heel bijzonder is voor een doordeweeks dag. De nieuwe film ‘Oppenheimer’ wilde ik zien maar deze drie uur durende fragmentarische rolprent viel me tegen met z’n amateuristische special effecten en matige acteerprestaties. De film moest het vooral hebben van de knalharde geluidseffecten die door de zaal heen bulderde. Thuis heb ik de veel betere zeven uur durende BBC serie op DVD over deze nucleair onderzoeker.

              Comment


              • Hier nu afwisselend wolken, zon, buien. Er is toch weeral 8,4 liter/m² gevallen sedert middernacht.
                Nu 21°C en omdat de wind uit het ZZW komt voelt het helemaal niet koud aan.
                Als de media geen 'fake news' verkopen, dan staat er ons nog één en ander te wachten.
                Alhoewel ze meestal die 1722 ten onrechte activeren de laatste tijd.
                Maar beter een paar keer ten onrechte dan één keer niet melden als het dan toch ernstig wordt zeker.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                  Ik weet niet waar jij dit allemaal haalt, maar :

                  - er verschijnt één landbouwer in het nieuws om te melden dat zijn aardappelen nog niet kunnen gerooid worden... verduiveld goed lobbywerk van de Boerenbond om de aardappelprijs de hoogte in te jagen ; ik beweer het tegendeel, wij halen reeds anderhalve maand onze nieuwe vastkokende aardappelen bij een plaatselijke landbouwer die ze al lang gerooid heeft ; wij betaalden laatst 7 euro voor een zakje van 10 kgr. ; en ja er hangt een beetje stof/aarde aan, sommige mensen hebben liever die gewassen brol uit de supermarkt die drie keer zoveel kost, maar ja, dat is hun goed recht ; ik heb zelf ook aardappelen staan, en die worden pas gerooid in september omdat het een laat ras is (Sarpo Mira) en dat heeft niks met het weer te maken.

                  - wij hebben zelf een druivenrank staan van ongeveer 20 meter lengte, waar naar schatting zowat 250 trossen mooie witte druiven aan staan... nog geen rot blad of rotte druif opgemerkt tot nu toe, integendeel, ze zijn nog nooit zo groot geweest, waarschijnlijk door het vele vocht dat ze kregen en krijgen.

                  - campinguitbaters : dan kan, dat weet ik niet

                  - openbare evenementen : ik zag nochtans dat er toch "een beetje volk" was op tomorrowland

                  - mensen die nu verlof hebben : inderdaad, dat schreef ik reeds in bericht 16017, dat die gejost zijn.

                  Wat betreft de vakantiegangers in het zuiden, de weerberichten tonen reeds weken welke temperaturen er in het zuiden heersen, en ook de beelden in diverse media spreken voor zich.

                  En bovendien :

                  - een nicht van mijn vrouw heeft een vakantievila in L'Isle sur la Sorgue waar ze reeds 15 jaar naar toe gaan, nog nooit zo warm geweest zeggen ze ; omdat de villa voor een paar weken verhuurd was aan kennissen zijn ze zelf op hotel geweest naar Joyeuse (Ardèche), daar was het idem ; zij stuurden ons een berichtje op 19 juli om 13u52 van uit Rosières waar het toen 41°C was.

                  - een oud collega van mij heeft een woning gebouwd in Les Brousses (niet zo ver van Alès) daar was het om te stikken liet hij weten ; er is geen zwembad bij, en dat had hij al lang laten aanleggen, mocht het niet zijn dat de woning gebouwd is op een rots, en hij reeds een pak geld moest betalen voor het dynamiteren van de rots om de woning te kunnen bouwen ; de ruimte om een volledig zwembad te laten dynamieteren zou niet verantwoord zijn qua prijs, ALS ze nog zouden mogen een zwembad bouwen.

                  - de eigenares van een villa in Grossetto-Prugna op Corsica, waar wij nogal eens verblijven belt ons altijd om te vragen of we al dan niet komen in september ; op mijn vraag hoe het weer daar was, kreeg ik het volgende antwoord "On est obligé de vivre dans le noir" maw. ze blijven binnenshuis met alle luiken en deuren dicht omdat het buiten niet te harden is.

                  En dat het verontschuldigen voor het slechte weer een Frans kenmerk is moet ik ook ontkennen, laatst hadden wij net hetzelfde voor in het noorden.

                  PS Ben je zeker dat die verschillende mensen die uit het zuiden terug kwamen, dat die niet van het zuidelijk halfrond kwamen... want daar is het winter nu. En vriend van mij is daar (Zimbabwe) aan het rondtoeren, en de locals lopen daar met dikke winterjassen en wollen mutsen op hun hoofd, want het is er 'slechts' een dikke 20°C.

                  PS Ben je soms een verre verwant van Trump ? Die beweert ook altijd dat wat er in de media verschijnt fake news is, en dat doe jij ook .
                  Rare mensen die jij kent, snap niet wat die in het zuiden gaan doen als ze niet tegen de normale warme temperaturen kunnen

                  Als wij naar ons plekje in Zuid-Frankrijk gaan liggen de temperaturen altijd tussen de 37 en 42 graden, heb in die 30 jaar nooit anders geweten.
                  Mensen maken tegenwoordig van alles een drama, als het maar opvalt of in de media komt.

                  En jawel ik heb ervaringen met de Franse uitbaters en verontschuldigen, dan wel de zuiderse Fransen, want hier in het noorden gebeurt dat niet.

                  Wat jouw druifjes betreft, het is niet omdat je één rankje in het droge hebt hangen dat de mensen die er hun geld mee verdienen er niet meer verstand van hebben.

                  En uw patatjes, prijs je gelukkig dat je als gepensioneerde uw eigen (te kleine) patatjes al kunnen rooien hebt
                  Ook daar weer hetzelfde, mensen die er hun brood mee verdienen zullen wel weten wat ze zeggen

                  Openbare evenementen, Tommorowland zal z'n mensen wel binnenhalen, maar kijk ook eens naar de kleintjes die iets inrichten en door het weer alles weer moeten annuleren hebben

                  En als jij afgaat op wat ze in het weerbericht tonen over de zuiderse landen, tjah dan ben jij ook al iemand die bevangen is door de media.
                  Is het je trouwens nooit opgevallen dat de media enkel bij toeristen gaat luisteren wat ze van de warmte vinden ...

                  En ja er zijn veel branden geweest zoals elk jaar, en steeds komt het uit dat de branden zijn aangestoken, zulke mensen hoor op de elektrische stoel thuis

                  En Trump heeft hier niks mee te maken, ik verwijt U ook niet dus waarom jij mij dan wel ....

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    wij halen reeds anderhalve maand onze nieuwe vastkokende aardappelen bij een plaatselijke landbouwer die ze al lang gerooid heeft
                    Half juni is wel heel vroeg op het jaar, maar niet uitgesloten want na 10 à 11 weken kan men al erg jonge maar meestal kleinere aardappelen rooien.
                    Vroege en half vroege aardappelen worden normaal juli/augustus gerooid en de half late en late september/oktober.
                    Niets mis dus als ze nu nog niet gerooid zijn.
                    Hier in de buurt zijn er ook redelijk wat velden met aardappelen en ze staan er ook nog allemaal.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Rare mensen die jij kent, snap niet wat die in het zuiden gaan doen als ze niet tegen de normale warme temperaturen kunnen

                      Als wij naar ons plekje in Zuid-Frankrijk gaan liggen de temperaturen altijd tussen de 37 en 42 graden, heb in die 30 jaar nooit anders geweten.
                      Mensen maken tegenwoordig van alles een drama, als het maar opvalt of in de media komt.

                      En jawel ik heb ervaringen met de Franse uitbaters en verontschuldigen, dan wel de zuiderse Fransen, want hier in het noorden gebeurt dat niet.

                      Wat jouw druifjes betreft, het is niet omdat je één rankje in het droge hebt hangen dat de mensen die er hun geld mee verdienen er niet meer verstand van hebben.

                      En uw patatjes, prijs je gelukkig dat je als gepensioneerde uw eigen (te kleine) patatjes al kunnen rooien hebt
                      Ook daar weer hetzelfde, mensen die er hun brood mee verdienen zullen wel weten wat ze zeggen

                      Openbare evenementen, Tommorowland zal z'n mensen wel binnenhalen, maar kijk ook eens naar de kleintjes die iets inrichten en door het weer alles weer moeten annuleren hebben

                      En als jij afgaat op wat ze in het weerbericht tonen over de zuiderse landen, tjah dan ben jij ook al iemand die bevangen is door de media.
                      Is het je trouwens nooit opgevallen dat de media enkel bij toeristen gaat luisteren wat ze van de warmte vinden ...

                      En ja er zijn veel branden geweest zoals elk jaar, en steeds komt het uit dat de branden zijn aangestoken, zulke mensen hoor op de elektrische stoel thuis

                      En Trump heeft hier niks mee te maken, ik verwijt U ook niet dus waarom jij mij dan wel ....

                      grts
                      Sieg
                      Ik begrijp niet dat jij zowat alles verkeerd leest :

                      - de "rare mensen" (volgens jouw mening) die ik ken hebben daarginds gebouwd/gekocht omdat het daar tijdens de zomer normaal zowat altijd rond de 30°C is, wat zij blijkbaar aangenaam vinden ; dit jaar echter waren het geen NORMALE temperaturen in het zuiden ; denk jij nu echt dat alle media van alle landen overeenkomen om te berichten van de extreme warmte terwijl die er volgens jij niet was ????

                      - mijn druivenrank hangt niet in het droge (ik weet niet waar jij dit leest) maar gewoon in openlucht in alle regen en wind

                      - en mijn patatjes heb ik nog niet gerooid (ik weet opnieuw niet waar jij dit leest), het is de landbouwer waar wij ze kopen die al geruime tijd gerooid heeft

                      - heb jij die landbouwer die nog niet kon rooien op TV horen zeggen welk ras hij geplant had ??? ik alvast niet

                      - ik ben niet bevangen door de media, maar als ze op de VRT, de Franse zenders en de Spaanse zenders die temperatuurkaarten tonen, ben ik toch wel enigszins geneigd te geloven dat ze er geen sport van maken die temperaturen kunstmatig te verhogen in hun berichtgeving.

                      - ik verwijt je trouwens niet, ik stel alleen vast dat jij NIKS geloofd van wat er in de media komt en dat is bij Trump ook zo, dat is alles wat ik geschreven heb.
                      Last edited by Guest49; 2 augustus 2023, 12:35.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Half juni is wel heel vroeg op het jaar, maar niet uitgesloten want na 10 à 11 weken kan men al erg jonge maar meestal kleinere aardappelen rooien.
                        Vroege en half vroege aardappelen worden normaal juli/augustus gerooid en de half late en late september/oktober.
                        Niets mis dus als ze nu nog niet gerooid zijn.
                        Hier in de buurt zijn er ook redelijk wat velden met aardappelen en ze staan er ook nog allemaal.
                        Wat betreft vroege aardappelen lees ik (en ik stel het ook vast)

                        Vroege pootaardappelen worden geplant tussen februari en april en worden gewoonlijk geoogst in juni en juli, vóór de andere rassen.
                        Ze hebben maar 10 weken de tijd nodig om te groeien. Vroege aardappelen zijn klaar voor de oogst van zodra je plant gebloeid heeft en gestopt is met groei​en.​


                        Dus vroege aardappelen kan je bij de landbouwer vinden vanaf juni (en niet juli/augustus), dat is dus al twee maanden geleden.
                        Ik denk dat wij de eerste kochten ergens half juni. En ik denk niet dat deze landbouwer ze gaat invoeren uit Cyprus (waar ze oogsten in maart/april) of zo, om ze hier in zakjes van 5 en 10 kgr te doen .
                        Last edited by Guest49; 2 augustus 2023, 12:38.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                          Wat betreft vroege aardappelen lees ik (en ik stel het ook vast)

                          Vroege pootaardappelen worden geplant tussen februari en april en worden gewoonlijk geoogst in juni en juli, vóór de andere rassen.
                          Ze hebben maar 10 weken de tijd nodig om te groeien. Vroege aardappelen zijn klaar voor de oogst van zodra je plant gebloeid heeft en gestopt is met groei​en.​


                          Dus vroege aardappelen kan je bij de landbouwer vinden vanaf juni (en niet juli/augustus), dat is dus al twee maanden geleden.
                          Ik denk dat wij de eerste kochten ergens half juni. En ik denk niet dat deze landbouwer ze gaat invoeren uit Cyprus (waar ze oogsten in maart/april) of zo, om ze hier in zakjes van 5 en 10 kgr te doen .
                          Je antwoord is eigenlijk hetzelfde als wat ik schreef maar wat anders verwoord.

                          Zoals geschreven is juni mogelijk, maar dan zijn de aardappelen nog redelijk klein en niet lang houdbaar.
                          De verschillende soorten zijn de primeurs (zeer vroege), de vroege, half vroege, half late en late.
                          Uiteraard heeft elk ras ook zowat zijn eigen specificaties en heeft het weer ook een impact.

                          De vroege aardappelen oogsten de boeren meestal rond juli/augustus en september/oktober wat de late betreft.
                          Hoe vroeger ze die oogsten, hoe minder dik en gevoeliger de schil en hoe minder lang ze houdbaar zijn.
                          De reden dat boeren enkel beperkt heel vroeg rooien voor snelle consumptie, de vroege gerooid in juli/augustus zijn een pak groter en veel langer te bewaren.
                          Er is dus helemaal niets mis met het feit dat vroege aardappelen nu nog op het veld staan.
                          Mocht dit niet juist zijn, dan doen de boeren het hier al 50 jaar verkeerd.

                          Aardappelen oogsten doe je met een aardappelrooier. Aardappelrooiers zijn er in allerlei vormen en maten. Het woord oogst is een verbastering van augustus.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Wat de boeren in jouw streek doen, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als je hier in de streek spreekt over 'eerstelingen', dat iedereen weet waar je het over hebt. Ik geef toe, weinig boeren planten die nog omdat de opbrengst per struik niet zo groot is. Zij willen veel kilo's = veel geld. Maar wat betreft de smaak kan er geen enkele andere aardappel aan tippen. Die hoef je zelfs niet te schillen. Hier bij ons worden die in een emmer water gedaan en er wordt duchtig in geroerd met een borstelsteel. De heel jonge schil lost zo van de aardappel en kan worden gekookt zonder écht te schillen.
                            Ze worden hier door particulieren zodanig vroeg geplant dat er veel kans is dat het groen opkomende loof bevriest. Wanneer nachtvorst voorspeld wordt, dan worden ze zodanig aangeaard dat het groene loof weer onder de aarde verdwijnt zodat er geen kans is op schade door die nachtvorst.

                            Die 'eerstelingen' worden inderdaad ook wel primeuraardappelen genoemd, en daarover kan je het volgende lezen :

                            Primeuraardappelen kunnen geoogst worden vanaf midden mei tot begin juni: Eersteling, Première, Frieslander.
                            Vroege rassen kunnen worden geoogst vanaf begin juni tot eind augustus: Gloria, Annabelle, Berber, Vitabella, Lucera.​


                            Er is inderdaad een groot verschil tussen eerstelingen en vroege aardappelen.

                            Daarom eten wij ALTIJD nieuwe aardappelen in de eerste helft van juni. Natuurlijk is het zo dat hoe later je oogst, hoe groter de eersteling ook is, maar als je van eerstelingen houdt dan is het niet voor de grootte of voor de bewaartijd, maar voor de lekkere smaak.
                            En tussen haakjes, ALLE aardappelen bewaren nu goed omdat ze in grote koelopslagplaatsen bewaard worden, vandaar dat die soms blauw/zwarte vlekken kunnen vertonen bij het schillen. Dit komt door het behandelen in die koude (4 - 8°C) toestand. Die vlekken zijn inderdaad net zoals de blauwe vlekken die wij kunnen krijgen als we ons stoten.

                            Hier nu afwisselend bewolkt/zon, bij een temperatuur van 17,4°C en zo goed als windstil.
                            En als er al een beetje wind is, dan komt die zoals de laatste anderhalve maand uit het zuiden, en voelt het helemaal niet koud aan.
                            Sedert middernacht is er 3,5 liter regen gevallen. Gisteren was het totaal 12,8 liter. Buiten de felle wind en een paar buien was het dus behoorlijk droog.
                            Ik weet niet waarvoor de 1722 activeerden voor het ganse land ??
                            Last edited by Guest49; 3 augustus 2023, 09:16.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Rare mensen die jij kent, snap niet wat die in het zuiden gaan doen als ze niet tegen de normale warme temperaturen kunnen

                              Als wij naar ons plekje in Zuid-Frankrijk gaan liggen de temperaturen altijd tussen de 37 en 42 graden, heb in die 30 jaar nooit anders geweten.
                              Mensen maken tegenwoordig van alles een drama, als het maar opvalt of in de media komt.

                              En jawel ik heb ervaringen met de Franse uitbaters en verontschuldigen, dan wel de zuiderse Fransen, want hier in het noorden gebeurt dat niet.

                              Wat jouw druifjes betreft, het is niet omdat je één rankje in het droge hebt hangen dat de mensen die er hun geld mee verdienen er niet meer verstand van hebben.

                              En uw patatjes, prijs je gelukkig dat je als gepensioneerde uw eigen (te kleine) patatjes al kunnen rooien hebt
                              Ook daar weer hetzelfde, mensen die er hun brood mee verdienen zullen wel weten wat ze zeggen

                              Openbare evenementen, Tommorowland zal z'n mensen wel binnenhalen, maar kijk ook eens naar de kleintjes die iets inrichten en door het weer alles weer moeten annuleren hebben

                              En als jij afgaat op wat ze in het weerbericht tonen over de zuiderse landen, tjah dan ben jij ook al iemand die bevangen is door de media.
                              Is het je trouwens nooit opgevallen dat de media enkel bij toeristen gaat luisteren wat ze van de warmte vinden ...

                              En ja er zijn veel branden geweest zoals elk jaar, en steeds komt het uit dat de branden zijn aangestoken, zulke mensen hoor op de elektrische stoel thuis

                              En Trump heeft hier niks mee te maken, ik verwijt U ook niet dus waarom jij mij dan wel ....

                              grts
                              Sieg
                              Sieg, ik ga ook al lang naar het zuiden en tenzij je echt in de vlakte gaat zitten waren de temperaturen vroeger eerder tussen 30 en 35 graden, 37 werd daar ook als te warm ervaren.
                              De 42 waarover je spreekt is enkele keren voorgekomen - oa in 2003 - en toen was dat echt een probleemsituatie met veel overlijdens van oudere en zwakkere mensen.

                              En beweren dat alle branden zijn aangestoken gaat voorbij aan het feit dat de opwarming het risico op brand verhoogt.

                              Je moet je dus niet beledigd voelen wanneer ik je een klimaatontkenner noem .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                                Sieg, ik ga ook al lang naar het zuiden en tenzij je echt in de vlakte gaat zitten waren de temperaturen vroeger eerder tussen 30 en 35 graden, 37 werd daar ook als te warm ervaren.
                                De 42 waarover je spreekt is enkele keren voorgekomen - oa in 2003 - en toen was dat echt een probleemsituatie met veel overlijdens van oudere en zwakkere mensen.

                                En beweren dat alle branden zijn aangestoken gaat voorbij aan het feit dat de opwarming het risico op brand verhoogt.

                                Je moet je dus niet beledigd voelen wanneer ik je een klimaatontkenner noem .
                                Dit was in Frankrijk, Spanje en Italië de situatie rond 10 juli ..... maar waarschijnlijk is dit weer opgeklopt door de media en/of fake news .
                                Raar toch dat al die toeristische landen samenspannen om hun temperatuurgegevens op de drijven en de toeristen weg te houden hé.
                                Of het kunnen ook gegevens en foto's zijn uit 2003, want dat wordt hier ook soms beweerd, bvb. dat er op vandaag foto's gepubliceerd worden van uitgedroogde stuwmeren van toen ze drooggelegd werden voor reiniging .
                                Last edited by Guest49; 3 augustus 2023, 16:23.

                                Comment

                                Working...
                                X