Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    We zullen maar niet teveel klagen over het grijze weer, op sommige plaatsen is het heel wat slechter dan hier: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12...t-voor-sneeuw/
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Zelfs Oekraine wordt van erge kou gespaard, de weergoden kiezen blijkbaar hun kant.

      Laat ons inderdaad niet klagen, de prijs van gas en elektriciteit is trouwens momenteel aan het dalen.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Zelfs Oekraine wordt van erge kou gespaard, de weergoden kiezen blijkbaar hun kant.

        Laat ons inderdaad niet klagen, de prijs van gas en elektriciteit is trouwens momenteel aan het dalen.
        Als optimist gesproken Jan
        Niet vergeten dat het nog altijd pakken duurder staat dan een jaartje geleden !

        Trouwens voor mijn part mag het gaan ophouden met regenen en eens wat koude zonnige dagen komen.
        Koude dagen hebben we wel al gehad maar ver van zonnig
        Vandaag is hier alweer een pak regen gevallen, al sinds maandag, alle weilanden staan onder water of 't scheelt niet veel

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Trouwens voor mijn part mag het gaan ophouden met regenen en eens wat koude zonnige dagen komen.
          Jij wil graag wat extra betalen aan verwarming? [emoji848]
          Droog mag het zeker worden, maar dan liever warm en droog en vooral wat zon. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Jij wil graag wat extra betalen aan verwarming? [emoji848]
            Droog mag het zeker worden, maar dan liever warm en droog en vooral wat zon. [emoji6]
            Tjah dat is uiteraard nog beter, doch in de winter gaat zonnig meestal samen met kouder, zo is het nu eenmaal
            Vandaar ook mijn reply waar je voor de rest niks hoeft achter te zoeken hoor

            Ow en trouwens, al het zonniger wordt betaal ik minder voor mijn verwarming !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Het was hier deze middag buiten 13° en binnen 20°, daarom is de verwarming afgeslagen (thermostaat staat op 19°) en is nu pas terug aangegaan.
              Maar het voelt binnen minder aangenaam bij 20° en regen dan bij 18° en de zon door de ramen.

              @Sieg: ik zou er niet op hopen dat de prijzen van vroeger terug komen, het zou al heel goed zijn dat het huidige niveau kan aanhouden.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Het was hier deze middag buiten 13° en binnen 20°, daarom is de verwarming afgeslagen (thermostaat staat op 19°) en is nu pas terug aangegaan.
                Maar het voelt binnen minder aangenaam bij 20° en regen dan bij 18° en de zon door de ramen.

                @Sieg: ik zou er niet op hopen dat de prijzen van vroeger terug komen, het zou al heel goed zijn dat het huidige niveau kan aanhouden.
                Brrrr 19° in huis ;-)

                Ja dat van die energieprijzen (maar ook alle andere prijzen) klopt, doch men kan alleen maar hopen
                Nu is het gewoon zo dat de rijken nog rijker worden en de middenstand aan het zakken is naar arm, en dit allemaal omdat de energiebedrijven astrologische winsten maken.

                En men moet ook eens gaan stoppen met alles op de oorlog in Oekraïne te steken, dat moet wat mij betreft een superland geweest zijn, want alles werd blijkbaar daar gemaakt of daar geteeld !!

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Even een uurtje gestopt met regenen, nu begint het weer en het ziet er naar uit dat het voor gans de nacht zal zijn.

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Even een uurtje gestopt met regenen, nu begint het weer en het ziet er naar uit dat het voor gans de nacht zal zijn.

                    grts
                    Sieg
                    Hier is het sinds 18h droog, veel wind en 12°.
                    Geen regen voorspeld deze nacht en morgen, zelfs 2 uur zon.

                    Wat verwarming betreft kan ik het niet vatten dat men zich geen kleine vermindering aan comfort wil opleggen, maar wel blijft klagen over hoge rekeningen.
                    De enige manier om de energieprijzen te drukken (en de winsten van de energiemaatschappijen als je dat verkiest) is minder verbruiken.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Hier is het sinds 18h droog, veel wind en 12°.
                      Geen regen voorspeld deze nacht en morgen, zelfs 2 uur zon.

                      Wat verwarming betreft kan ik het niet vatten dat men zich geen kleine vermindering aan comfort wil opleggen, maar wel blijft klagen over hoge rekeningen.
                      De enige manier om de energieprijzen te drukken (en de winsten van de energiemaatschappijen als je dat verkiest) is minder verbruiken.
                      Dan heb je weer geluk dat je in het zonnige deel van het land blijkt te wonen Jan

                      Dat besparen dankzij een beetje comfort inboeten door je verwarming enkele graadjes lager te zetten zoals jij schrijft Jan is erin gepompt door regering en media !
                      Als ik mijn verwarming twee graadjes lager zet dan gaat mijn totaalprijs amper naar beneden.
                      Al de rest zijn taxen, heffingen, btw en extra kosten, hoe je het ook noemen wilt ...
                      En dan mag je uw thermostaat lager zetten, aan die kosten verandert er niks !

                      En ondertussen beginnen de OCMW's voller te lopen met tweeverdieners die hun verwarming niet eens durven aanzetten.
                      Wordt er weer volop verwarmd met hout en kolen, zelfs benzinebrandertjes en op de kop toe barbeques !
                      Er zijn nog nooit zoveel CO vergiftigingen geweest dan afgelopen maanden

                      En toch heb je dan nog altijd van die mensen die de schuld bij de gebruiker leggen en hun in kop in hun ..... steken en zichzelf een schouderklopje geven dat zij alleen de beste zijn !

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 24 december 2022, 02:08.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Wat verwarming betreft kan ik het niet vatten dat men zich geen kleine vermindering aan comfort wil opleggen, maar wel blijft klagen over hoge rekeningen.
                        De enige manier om de energieprijzen te drukken (en de winsten van de energiemaatschappijen als je dat verkiest) is minder verbruiken.
                        Eigenlijk klopt dit niet.
                        Doordat men massaal zonnepanelen gaan plaatsen is, is de aankoop van energie fors verminderd en zijn ze naar allerlei zaken op zoek gegaan om hun inkomsten te garanderen (lees meer betalen voor minder).
                        Als we nu nog extra gaan besparen op gas, dan gaan ze hun inkomsten ook zien verminderen en zullen ze op zoek gaan naar andere manieren om hun inkomsten te garanderen.
                        Dat is nu het smerige achter heel het verhaal, ze willen altijd minstens evenveel inkomsten zien ook al gaat iedereen minder verbruiken.
                        Het liefst zien zij dat iedereen betaalt maar niets verbruikt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Dan heb je weer geluk dat je in het zonnige deel van het land blijkt te wonen Jan

                          Dat besparen dankzij een beetje comfort inboeten door je verwarming enkele graadjes lager te zetten zoals jij schrijft Jan is erin gepompt door regering en media !
                          Als ik mijn verwarming twee graadjes lager zet dan gaat mijn totaalprijs amper naar beneden.
                          Al de rest zijn taxen, heffingen, btw en extra kosten, hoe je het ook noemen wilt ...
                          En dan mag je uw thermostaat lager zetten, aan die kosten verandert er niks !

                          En ondertussen beginnen de OCMW's voller te lopen met tweeverdieners die hun verwarming niet eens durven aanzetten.
                          Wordt er weer volop verwarmd met hout en kolen, zelfs benzinebrandertjes en op de kop toe barbeques !
                          Er zijn nog nooit zoveel CO vergiftigingen geweest dan afgelopen maanden

                          En toch heb je dan nog altijd van die mensen die de schuld bij de gebruiker leggen en hun in kop in hun ..... steken en zichzelf een schouderklopje geven dat zij alleen de beste zijn !

                          grts
                          Sieg
                          Sorry voor het kapen van dit draadje (maar dat gebeurt hier meer, misschien moeten de administrators hier maar een nieuwe topic voor maken):

                          >Thuis staat de thermostaat op 18 graden, ga ik minder in bad en neem ik kortere douches. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat we in een oorlog zitten en iedereen solidair moet zijn.
                          <
                          Pierre Wunsch, directeur Nationale Bank, de Tijd 24/12/2022

                          Wie, zoals jij en ik, niet zoveel verdient dan de directeur van de NB, heeft niet één maar minstens TWEE redenenen om de thermostaat lager te zetten.

                          Jouw bewering over het aandeel van de taksen ed is sinds de stijging van de energiecomponent ook achterhaald, voor elektriciteit is het nu minder dan een kwart en voor gas 15%.
                          Wie veel verbruikte ziet daar inderdaad niet veel van, maar voor wie daar in het verleden de nodige aandacht aan heeft besteed (zoals al 10 of 15 jaar tot in den treure herhaald is) is het significant.
                          In onze gasrekening van 2021 woog de vaste kost erg door (€ 328.76 voor 11506.71 kWh, totaalbedrag € 633.80) nl 52%
                          Bij de laatste afrekening (13 maanden van 1/11/2021 tot 1/12/2022, twee maanden november) was het € 965.53 voor 7882.55 kWh op een totaalbedrag van € 1143.55, nog maar 15% taksen en kosten.
                          Dit door de verlaging van de BTW, de zachte winter en zuinig stoken (de betere isolatie heeft toen nog nauwelijks gespeeld, maar we zijn bv wel de helft van februari op vakantie geweest).
                          Bovendien hebben we € 100 en nog eens € 135 voor gas in november van de overheid gekregen zodat wij nauwelijks meer betaald hebben.
                          Ik laat mij daarvoor graag uitlachen op dit forum .
                          En dan spreek ik niet over het bijna totaal wegvallen van de elektriciteitsfactuur (nog € 69.33 per jaar) door de PV panelen en de batterij die NOOIT rendabel zouden zijn.

                          PS: jouw argument dat ik beter geïnformeerd ben en over iets meer middelen (zowel tijd als geld) beschik houdt zeker steek, maar dat neemt niet weg dat het beter is om hierover zoveel mogelijk te communiceren. Iedereen kan er iets aan doen, met doemverhalen te verspreiden komen we niet verder.

                          Op dat punt ben ik nog steeds verbaasd over de duidelijk overdreven voorschotten die worden gevraagd.
                          Ondanks de publiciteit van hulpmiddelen zoals
                          https://www.energieid.be/
                          zie ik nog regelmatig mensen die hun meters en de tarieven niet in het oog houden.
                          Met een beter zicht hierop zouden ze een weloverwogen keuze kunnen maken hoe warm ze willen stoken en hoeveel ze daarvoor over hebben.

                          Dat het nauwelijks nog mogelijk is de voorschotten zelf aan te passen is totaal onaanvaardbaar, dit is een gijzeling van de gebruiker en versterkt het gevoel dat er toch niets aan te doen is.
                          Last edited by palombian; 24 december 2022, 10:08. Reden: zinswending

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Sorry voor het kapen van dit draadje (maar dat gebeurt hier meer, misschien moeten de administrators hier maar een nieuwe topic voor maken)
                            Dat kon je zelf toch ook? [emoji848]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              >Thuis staat de thermostaat op 18 graden, ga ik minder in bad en neem ik kortere douches. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat we in een oorlog zitten en iedereen solidair moet zijn.
                              <
                              Pierre Wunsch, directeur Nationale Bank, de Tijd 24/12/2022
                              En dat geloof je echt dat hij dat ook zo doet
                              Nu val ik toch wel bijna van mijn stoel dat jij dit soort dingen durft te quoten

                              Die uitspraak duidt maar weer eens op het feit hoe rijken lachen met de gewone bevolking en hun miserie, en dat ligt er heel dik op.

                              Zo heeft er vandaag nog ene een boodschap gedaan waarbij hij bijna predict over de moeilijke tijden qua energie en andere torenhoge prijzen.
                              Dit terwijl ze zelf het jaar nadien al voorzien zijn voor vele miljoenen meer te "krijgen" van ons

                              Maar dat is een politieke kwestie en heeft niks met onze eigen energiekosten en/of het weer te maken ...

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hier volop zon en +8 graden.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X