Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mijn auto staat sinds gisteren weer op winterbanden, maar als er morgenvroeg maar een klein laagje sneeuw ligt dan rij ik toch op de fiets naar het werk, als die laag wat dikker is, dan zal ik met de auto naar het werk rijden.
Er is hier geen sneeuw gevallen vandaag, geen probleem dus om naar het werk te fietsen.
Op het werk begint het nu wel koud te worden in het werkhuis, dit jaar duurt het lang voor ze de verwarming inschakelen, vandaag was het er nog maar 9-10°C.
Ik weet ook dat gas op dit ogenblik heel duur is, maar in de meeste bedrijven staat de verwarming nu toch al wel aan (waarschijnlijk een paar graadjes lager dan vroeger om de rekening niet te hoog te laten oplopen).
Op den bureau is het een heel stuk warmer, en daar is het op een hete zomerdag ook altijd een heel stuk frisser dan in het werkhuis.
Arbeiders moeten werken bij een temperatuur van 9°C tot 35°C (bij ons toch, op sommige plaatsen is dat verschil nog een stuk extremer), terwijl de temperatuur op de bureaus het hele jaar door gewoonlijk ergens rond de 22°C blijft.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Arbeiders moeten werken bij een temperatuur van 9°C tot 35°C (bij ons toch, op sommige plaatsen is dat verschil nog een stuk extremer), terwijl de temperatuur op de bureaus het hele jaar door gewoonlijk ergens rond de 22°C blijft.
Dat laatste is nu maximum 19°C geworden en om stil te zitten aan een PC of in een vergadering is dat voor velen toch niet zo aangenaam.
Hier is het al een ganse dag aan het vriezen en heel duister/bewolkt
Het wordt tijd dat we het zonnetje nog eens gaan te zien krijgen, al meer dan een maand geleden, niet goed voor de zp
Het is heerlijk zonnig geweest vandaag en we hebben veel hernieuwbare energie geoogst
Inderdaad een opmerkelijke zonnedag voor deze tijd van het jaar.
Hier 10 kWh, maar niet genoeg om te verwarmen.
Dat is nauwelijks 1 m3 gas, terwijl er nu toch 6 per dag doorgaan met zuinig stoken.
In elk geval hebben we de Fransen wat geholpen met hun stroomtekort en de Europese gasvoorraden wat minder uitgeput.
Naargelang de weerdienst zou tussen zaterdag en maandag de wind terug naar Z/W draaien en het ophouden met vriezen.
Op dit ogenblik ben ik nog altijd stroom uit de accu aan het gebruiken, die staat nu nog op 11% van de 9,6 bruikbare KWh opslagcapaciteit, nadat ik het eten had klaargemaakt bleef er nog 20% over.
Ik zal dus niet veel stroom uit het net verbruikt hebben vandaag.
Beetje langs de frisse kant de laatste dagen. [emoji848]
Als we met een auto willen vertrekken, dan zal dat het eerste halfuur niet echt lukken vrees ik … één grote ijsblok.
Nu -3,5°C om 20:00.
Comment