Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gehoortest :)
Collapse
X
-
-
-
Re: Gehoortest
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk hoor er helemaal niets van ... maar mijn speakers staan dan ook niet op.'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
Hallo,
Jammer te moeten lezen dat er hier zoveel hegoorschade is ...
Maar goed dat we voor fotografie onze ogen gebruiken
Enne, ik hoor de toon ook (net 55 geworden) ... ondanks een verleden als d-j en als keyboardspeler in een coverband.
Een bedenking: heeft de kwaliteit van de gebruikte luidsprekers geen invloed op de test?
Ik denk niet dat alle luidsprekertjes gaan tot 15kHz ... en dan is de test uiteraard niet betrouwbaar, of ben ik mis?
jajaLast edited by jaja; 9 juli 2010, 14:49.Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Ik ben 58 en hoor het toch ook nog goed hoor, en als je dan weet dat ik van kind af altijd bezig geweest ben met muziek eerst met een lampen versterker van 40W daarna een joekel van 200W en ik mag je verzekeren dat daar meer uitkwam dan een transistor versterker. Vervolgens door heel wat HiFi materiaal.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk hoor dat ook nog goed genoeg, ik twijfel wel aan de volledige correctheid van het testsignaal.Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk hoor dat ook nog goed genoeg, ik twijfel wel aan de volledige correctheid van het testsignaal.
In 1985 toen mijn echtgenote boxjes van 33.000 Hz wilde hebben bij een prutsradiotje, heb ik in Basic een toongeneratortje gebouwd dat op 40.000 Hz begon en langzaam afdaalde naar 10.000 Hz.
Ze moest op de spatiebalk drukken zodra ze iets hoorde. Resultaat: ongeveer 13.000 Hz en voor mij gold hetzelfde. En verloren waarnemingsfrequenties komen nooit meer terug.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Ik hoorde niks.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Ik heb ook tinnitus en hyperacusis sinds oktober vorig jaar. White noise en 2 pieptonen, 1 in elk oor. Het is gelukkig niet zo luid. Ik heb het meest last van hyperacusis en kan nog moeilijk buitenkomen zonder oordopjes. Ben in behandeling bij Dr. De Ridder van UZA met een beetje succes, maar met elke dB piep minder ben ik gelukkig.
Grz,
Loes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtIk begin daar nu ook sterk aan te twijfelen.
.../...
Resultaat: ongeveer 13.000 Hz en voor mij gold hetzelfde. En verloren waarnemingsfrequenties komen nooit meer terug.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk berichtStraks word ik 55 en ik hoor het.
Blijkbaar ben ik de enige niet.
Hoeveel Hz zou die toon zijn?
al een paar jaar de dertig gepaseerd en ik hoor dit nog vrij goed. Je moet wel een goede hoofdtelefoon hebben.
Comment
-
Geen enkel probleem om dit te horen en ben al ruim over de 50.
Ik heb trouwens altijd al een goed gehoor gehad indien het afzonderlijke klanken betreft.
Maar 2 of meer geluiden uit elkaar halen is vaak heel moeilijk.
( bv een conversatie in een luidruchtige ruimte of de tekst van een liedje verstaan.)
Jo(han)Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.
Comment
-
Ik ben blij dat het taboe rond de gehoorschade nu ook op de festivals doorbroken wordt.
Eindelijk wordt er aandacht geschonken aan de te grote hoeveelheid aan lawaai dat daar wordt geproduceerd. Maar euforisch moeten we nog lang niet zijn.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk zal toch mijn gedachte moeten herzien vrees ik ... die toon even door een spectrum analyzer gejaagd en dit is het resultaat :
Maar inderdaad : zo'n testje doe je beter met een goeie koptelefoon (heb het zelf getest met een Sennheiser HD 580). Van PC-luidsprekers zijn er niet veel die 15 kHz juist weergeven...Groeten,
Polleke
Comment
Comment