Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer te warm ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer te warm ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat ge voor fotobewerking een kwalitatieve kaart hebt met een deftige beeldweergave en voldoende geheugen lijkt me zeer aannemelijk.
    Maar de meeste gamers gaan eerder voor een kaart dat supersnel is dan eentje dat superkwalitatief beeld geeft. Twee heel aparte punten maar als ge ze beiden samen wilt ook superduur.

Ik heb zelf een GeForce 8600GT ...............
    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    Klopt niet wat je zegt. Beeldkwaliteit bij een 8600 en een nieuwe kaart zoals de 480 GTX zijn nagenoeg hetzelfde. Ik denk niet dat je de beeldkwaliteit op basis van een grafische kaart kunt meten. Eerder het scherm zal dit bepalen.
    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Klopt wel, tenzij misschien bij stilstaand beeld. Je kan veel meer visuele effecten aanzetten als je (een) snellere kaart(en) hebt. Wat je monitor er achteraf mee doet is een ander paar mouwen. Een pro gamer gaat eerder visuele effecten uitschakelen om meer beelden per seconde te kunnen draaien en een snel scherm nemen, zodat hij net dat tikkeltje voordeel heeft.
    Kwalitatief gezien is elke kaart goed voor fotobewerking. zelf de on-board chiptjes.

Voor games telt de snelheid van de kaart en daar is de rekensnelheid en het grotere geheugen van de kaart het belangrijkste om de gerenderde beelden op het scherm te plaatsen.

iedereen gelijk

Comment

Vroeger zat een groot deel van de beeldkwaliteit van de grafische kaart in de DA-convertor om je VGA aan te sturen, met DVI vervalt dat uiteraard...
      Voor het gewone 2D werk heb je echt geen topkaart nodig. Het prijsverschil tussen die supersnelle 3D-kaarten, en ene die bv. 15% trager is (wat de meeste niet voelen : wat is het verschil tussen 50fps en 43...), is trouwens nog altijd zodanig groot dat je veel beter die "trage" neemt...
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb 2 systemen thuis staan, allebei watergekoeld.
        Waterkoeling gebruik ik al een jaar of 4-5, heb altijd al in het wereldje van overklokkers gezeten, en het motto was altijd "hoe koeler, hoe beter en hoger CPU en GPU gingen".

Als ik het goed zie heb je de koelers van EK Waterblocks op je kaarten steken?
        Heb ook altijd koelers van EK gebruikt, koelen het beste.
        Zelf heb ik een GTX280 met EK blok en in het ander systeem steekt een 5850, eveneens met EK blok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
          Ik heb 2 systemen thuis staan, allebei watergekoeld.
          Waterkoeling gebruik ik al een jaar of 4-5, heb altijd al in het wereldje van overklokkers gezeten, en het motto was altijd "hoe koeler, hoe beter en hoger CPU en GPU gingen".

Als ik het goed zie heb je de koelers van EK Waterblocks op je kaarten steken?
          Heb ook altijd koelers van EK gebruikt, koelen het beste.
          Zelf heb ik een GTX280 met EK blok en in het ander systeem steekt een 5850, eveneens met EK blok.
          Het zijn inderdaad de EK waterblocks die ik gebruik. Leken me gewoon goede koel-elementen. Het overklokken gaat nu ook wat beter. Maar om eerlijk te zijn als je al twee van deze 480-en aan het werk hebt gezien, dan denk je er niet aan om over te klokken. Voor die paar extra frames wil ik geen risico's lopen. Je doet dat wel eens om te benchmarken, maar daar blijft het bij. In vantage was dit 34294 op de GPU alleen in performance settings. ruim voldoende voor "the need for speed shift"

Comment

Het zijn inderdaad de EK waterblocks die ik gebruik. Leken me gewoon goede koel-elementen. Het overklokken gaat nu ook wat beter. Maar om eerlijk te zijn als je al twee van deze 480-en aan het werk hebt gezien, dan denk je er niet aan om over te klokken. Voor die paar extra frames wil ik geen risico's lopen. Je doet dat wel eens om te benchmarken, maar daar blijft het bij. In vantage was dit 34294 op de GPU alleen in performance settings. ruim voldoende voor "the need for speed shift"
            Zijn die dingen eigenlijk moeilijk te monteren? En hoe zit het met lekken of het bijvullen van de vloeistof?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Zijn die dingen eigenlijk moeilijk te monteren? En hoe zit het met lekken of het bijvullen van de vloeistof?
              Het vraagt wat kennis en durf om een kaart van 500 Euro open te doen en er zo'n waterelement op te zetten.

Hier is een engels voorbeeld op zo'n kaart te veranderen

Maar dat valt goed mee als je de handleiding volgt en weet hoe je met koelpasta en koelpads moet omspringen.

Voordat je je systeem onder water zet doe je een lektest. Dit kan je doen door er ongeveer 1 bar luchtdruk op te zetten en dit een paar uur later opnieuw controleer. Als de druk nog dezelfde is, dan heb je geen verlies. Heb je dit wel, dat moet je dit herstellen en de test opnieuw doen.

Normaal lekt zo'n systeem niet. Er staat ook geen inmense druk op het water-circuit
              En de koppelingen moeten goed aangedraaid zijn.

Bijvullen kan je langs de fillport doen. Dit is een toevoer naar het reservoir. Het kan dat je dit moet bijvullen doordar er hier en daar nog wat lucht kan verstopt zitten in een kiertje en later naar boven komt in het reservoir. Maar ik heb nu na een viertal weken nog niet moeten bijvullen.
              Last edited by powerkiller; 6 juli 2010, 18:38.

Comment

ff off topic misschien

het gaat over warme pc's en ik heb hier niet alles gelezen, maar het zit wel in de buurt.

Ik heb de laatste tijd nogal last van mn (Acer) nogal een basic laptop die enorm warm wordt ,soms kan je hem niet meer aanraken ter hoogte van de koelingsuitlaat. Misschien lichtjes overdreven, maar je snapt het wel.
                Dan denk ik dat de ondergrond niet goed is en dat hij de warmte niet goed kwijt kan, maar op bijvoorbeeld glas (tafel) beterd dit niet veel. De ventilator draait nog, je voelt de lucht stromen en ik ruik niks raar, maar toch. is dit normaal bij gewoon gebruik? (picasa, foto's bekijken en aanpassen, internet, ....)
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  Ik heb de laatste tijd nogal last van mn (Acer) nogal een basic laptop die enorm warm wordt ,soms kan je hem niet meer aanraken ter hoogte van de koelingsuitlaat.
                  Blaas er eens met lucht door, stof kan ervoor zorgen dat de luchtdoorstroming verstopt raakt. Je voelt het nog wel, maar doordat de koelvinnen verstopt zijn, werkt dit als isolator en geeft de koelvin geen of weinig warmte af.

Comment

denk dat dit wel eens kan helpen . net gedaan. zachtjes met blaaspistool van de compressor en er kwam wel een wolkje uit. De ventilator draait ook veel stiller. Hij draait nog hoor.
                    Eigenlijk logisch en wetende dat ik op het werk (medisch technieker) ook elk jaar de monitoring systemen moet schoon blazen om de boel proper en lekker fris te houden. Thuis sta je daar zo niet bij stil.

Comment

Je kan ook altijd een laptop underclocken. Lukt meestal in het BIOS. Maar je moet weten wat je doet natuurlijk..

Heb dit zelf eens moeten doen, toen ik een laptop leende met een oude Pentium 4 3ghz, een heet wafelijzer dat constant begon te oververhitten en zichzelf uitschakelde Ook bij gewoon internetten.

De CPU vertraagt naar +/- 2ghz en het beestje liep koeler...

Geen definitieve oplossing natuurlijk - je boet wat in aan rekenkracht - maar het werkt wel in noodgevallen.

Comment

GPU Accelerated Features in Photoshop and Bridge CS5 and CS4 Below is a list of the Photoshop and Bridge CS5 and CS4 features that a GPU accelerates.

New Open GL/GPU features in Adobe Photoshop CS5:

* Scrubby Zoom
                        * HUD color picker
                        * Color sampler ring
                        * Brush dynamic resize and hardness control
                        * Bristle Brush flotilla
                        * Crop with Rule of Thirds grid
                        * Adobe Repousse
                        * 3D overlays, including ground plane, widget, light widget, bounding box for mesh and materials.

OpenGL/GPU features in Adobe Photoshop CS5 and CS4:

* Smooth Display at All Zoom Levels
                        * Animated Zoom Tool
                        * Animated Transitions
                        * Hand Toss Image
                        * Birdseye View
                        * Rotate Canvas
                        * Smooth Display of Non Square Pixel Images
                        * Pixel Grid
                        * Move Color Matching to the GPU
                        * Draw Brush Tip Editing Feedback via GPU
                        * 3D GPU features include:
                        o 3D Acceleration
                        o 3D Axis
                        o 3D Lights Widget
                        o Accelerated 3D Interaction via Direct To Screen
                        o 3D Ground Plane
                        o 3D Selections via a Hi-light Overlay

GPU features in Bridge CS4 are:

* Preview Panel
                        * Full-screen preview
                        * Slideshow
                        * Review Mode
                        veel winst is er dus niet echt door een zware grafische kaart te steken. zelf ben ik nog aan het kijken naar manieren om een ATI 5770 stil te krijgen, koelers van grafische kaarten maken echt een pokkeherrie, en mijn core i7'tje was net zo stil...
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

het is opgelost met dat uitblazen, maar ik denk dat we best on topic blijven, want ik wil niet iemand zn topic gaan kapen met iets doms

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            het is opgelost met dat uitblazen, maar ik denk dat we best on topic blijven, want ik wil niet iemand zn topic gaan kapen met iets doms
                            Het ging over waterkoeling

Comment

Het ging over waterkoeling
                              misschien en domme vraag, wat kost die waterkoeling u?
                              en indien mogelijk maak es een foto van de totale kast
                              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                misschien en domme vraag, wat kost die waterkoeling u?
                                en indien mogelijk maak es een foto van de totale kast
                                Kostprijs voor de waterkoeling onderdelen. Ongeveer 600 €
                                Foto van de hele kast komt later. Maar je kan dit al eens bekijken.

Comment

Working...
                                X