Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oordopjes op Rock Werchter ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    alsof je op zo een concert het perfecte stereo effect kan waarnemen

Zet die speakers gewoon wat stiller zodat oordopjes niet hoeven en plaats wat extra speakers!

mir
    Perfecte stereo is wel mogelijk. Gewoon langs de PA gaan staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Pukkelpop is bijna naast mijn deur.
      Mag ik mijn tentje in uw tuin zetten?
      Vorig jaar deelden ze oortjes uit. Super initiatief! Sommigen beseffen echt niet hoe belangrijk je oren zijn..

Comment

Er worden geen oortjes uitgedeeld op Werchter omdat de pasta waarvan ze de dopjes maken, niet kneedbaar is door de hitte.

Ik vind Werchter helemaal niet luid.

Een paar jaar terug zag ik er NIN en ik vond dat het veel te stil stond. NIN staan bekend om hun herrie, maar in de openlucht zakt het volume nogal rap.

Normaal ga ik niet naar Werchter, eerder naar vrij kleine bands in kleine zalen, maar als er goeie bands komen, ga ik wel 1 dag of zo, zoals morgen.(voor de geweldige Florence)

Ik voel me met mijn 40 er in ieder geval niet te oud voor.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ben de vorige 2 dagen gegaan en ga morgen ook nog eens. Vandaag een familiedagje gehad en zodoende de rust in ons gezin kunnen bewaren (en Pink en Rammstein zeiden met toch ook niet zo veel ) maar morgen toch terug om Them Crooked Vultures en Pearl Jam te zien .

Het hangt volgens mij toch wel vaak van de groep of hun PA af ook: Jack Johnson in de tent was heel goed van geluid, de Specials nadien was ook heel goed maar het geluid stond veel luider.

Ga toch al heel lang naar concerten en festivals maar ik denk dat ik mij toch ooit eens van die speciale oordopjes ga aanschaffen zodat je de muziek nog goed hoort maar al het rondom-lawaai niet. Heeft er hier iemand ervaring mee? Waar kun je die ergens krijgen in België (liefst regio Vlaams-Brabant).

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ik hoor het Guy Mortier nog zeggen halverwege de jaren 80; bij ons komt hardrock nooit op het podium...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Rammstein is dan ook geen hardrock, maar Tanzmetal of Industrial Metal.

Vandaag niet veel bands gezien.

Ik kwam enkel voor Florence + the Machine, die heel goed waren zoals verwacht.

Pink was niet zo slecht als gevreesd, maar ik heb maar 2 songs aanhoord.

Rammstein heb ik al 5x gezien, dus ik had niet veel zin om tot 1 u te blijven en om 3 u in mijn nest te steken.

t Was niet bloedheet en ze hebben het droog gehouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik vind Werchter helemaal niet luid.

Een paar jaar terug zag ik er NIN en ik vond dat het veel te stil stond. NIN staan bekend om hun herrie, maar in de openlucht zakt het volume nogal rap.
                Ja als je niet goed (meer) hoort zet je de radio, tv sterio of mp3 of is het al 4 speler ook harder als je kan.

Comment

Ik luister enkel naar muziek in de auto of op de pc, nooit met een hoofdtelefoon.

Ik vind dat je zware bands als NIN, Swans enz moet kunnen voelen.

In openlucht zakt het volume expontentieel met de afstand, in tegenstelling tot indoors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik luister enkel naar muziek in de auto of op de pc, nooit met een hoofdtelefoon.

Ik vind dat je zware bands als NIN, Swans enz moet kunnen voelen.

In openlucht zakt het volume expontentieel met de afstand, in tegenstelling tot indoors.
                    Indoor..... Hoeveel muziekliefhebbers denk je dat al gehoorschade hebben opgelopen bij indoorconcerten en moeten hun installatie hierdoor harder zetten ?
                    't Zal alleen de buurman zijn die dit overkomt waarschijnlijk...

Comment

Ach iedereen wil er iets aan verdienen
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                        Ach iedereen wil er iets aan verdienen
                        Je hebt gelijk ofwel de oordopjesfabrikant ofwel de dokter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          Indoor..... Hoeveel muziekliefhebbers denk je dat al gehoorschade hebben opgelopen bij indoorconcerten en moeten hun installatie hierdoor harder zetten ?
                          't Zal alleen de buurman zijn die dit overkomt waarschijnlijk...
                          Na een optreden van Swans in een klein zaaltje in 1995 had ik een week fluitende oren.

Sindsdien is me dit niet meer overkomen.

Tegenwoordig ga ik wel meer naar rustigere akoestische muziek, dat zal de leeftijd zijn zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                            Ga toch al heel lang naar concerten en festivals maar ik denk dat ik mij toch ooit eens van die speciale oordopjes ga aanschaffen zodat je de muziek nog goed hoort maar al het rondom-lawaai niet. Heeft er hier iemand ervaring mee? Waar kun je die ergens krijgen in België (liefst regio Vlaams-Brabant).
                            Ik heb oordopjes die ongeveer 20dB dempen maar het geluid niet vervormen. Achtergrondgeluiden filteren ze er bij mijn weten niet uit, dus misschien toch niet wat je zoekt? Het gaat om de Variphone ER-20, te koop voor zo'n €25 bij Piens (kan ook online).
                            about.me/stijnv

Comment

Working...
                            X