Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 000 gepasseerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 35 000 gepasseerd

    Daar zal je 'm hebben!

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Jos, WTF heb ik als HoF-coördinator (?) te maken met dubbelposts?
    Niks. We hadden het over ronkende namen die niet erg hun best doen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Plaats één en ander toch een kléin beetje in perspectief, wil je? In de week die je hier aanhaalde zijn er zo'n 920 nieuwe topics aangemaakt, gemiddeld een kleine 700 nieuwe foto's gepost. Groot nieuws dat jij er 14 forumleden vindt die een dubbelpost presteerden zonder dat deze opgevallen zijn door de mods. Waw...
    Even de juiste cijfers:
    - week 25: 613 topics met daarin 830 foto's
    - week 26: 633 topics met 853 foto's



    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Dit heeft niets meer te maken met kritiek uiten maar wel muggeziften en spijkers op laag water zoeken.
    Voor een hovenier die er geen graten in ziet dat zijn hof door onkruid (lees: rode kruisjes) overwoekerd wordt, zal 1,3% inderdaad een peulenschil zijn.

    Even terug in jouw HoF gaan kijken:
    HoF 2008
    Aantal zichtbare foto's: 393 (76%)
    Aantal niet meer zichtbare foto's: 124 (24%)
    HoF 2009
    Aantal zichtbare foto's: 463 (87,5%)
    Aantal niet meer zichtbare foto's: 66 (12,5%)

    Als je 't mij vraagt, niet bepaald een stichtend voorbeeld voor het voetvolk dat wél bezig is met het proper houden van dit forum.

    Mocht je het vergeten zijn, de vorige cijfers staan hier. De oplossing voor 't probleem staat hier!

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Heb je ook een grafiek met de (dubbel-) posts die de mods wél aangepakt hebben of andere misplaatste toestanden hebben rechtgezet?
    Neen die heb ik niet, maar van die 208 tweevoudige posten is minstens 60% door de mazen van het net geglipt. Aan jou om het tegendeel te bewijzen.

    't Was tijd om het beleid nog eens een schop onder de kont te geven, de schoolvakantie is immers begonnen. Sommige "actieve" moderatoren zullen met verlof gaan op het moment dat de eendagsvliegen en de ettertjes online komen.
    Er zal enig organisatietalent - en een feedreader - nodig zijn om dat in goede banen te leiden.

    Mijn twee centiemen.
    Last edited by Jos Vanhengel; 10 april 2013, 08:12.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #32
      Re: 35 000 gepasseerd

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Even de juiste cijfers:
      - week 25: 613 topics met daarin 830 foto's
      - week 26: 633 topics met 853 foto's
      Jos, als je ál de moderatoren wenst aan te vallen in hun werk, moet je ook over ál de topics spreken en niet enkel over de nieuwe posts in de fotohoek. Dus even de juiste cijfers aub.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

      Voor een hovenier die er geen graten in ziet dat zijn hof door onkruid (lees: rode kruisjes) overwoekerd wordt, zal 1,3% inderdaad een peulenschil zijn.

      Even terug in jouw HoF gaan kijken:
      HoF 2008
      Aantal zichtbare foto's: 393 (76%)
      Aantal niet meer zichtbare foto's: 124 (24%)
      HoF 2009
      Aantal zichtbare foto's: 463 (87,5%)
      Aantal niet meer zichtbare foto's: 66 (12,5%)

      Als je 't mij vraagt, niet bepaald een stichtend voorbeeld voor het voetvolk dat wél bezig is met het proper houden van dit forum.

      Mocht je het vergeten zijn, de vorige cijfers staan hier. De oplossing voor 't probleem staat hier!
      Jos, ik probeer het nog een laatste keer uit te leggen. In het HoF-forum staat de HoF-selectie van de laatste week. Dat zijn exact dezelfde fotolinks als deze in de topics waaruit de HoF-foto werd opgemerkt. Die fotolinks zijn de verantwoordelijkheid van de fotograaf. Na een tweetal weken wordt de foto opgenomen in de HoF-Albums en gehost door BD. In die Albums blijven de foto's zichtbaar. KLIK! als voorbeeld. Zoek geen problemen waar er geen zijn, in andere topics gaan de foto's na verloop van tijd soms ook verloren. Wat niet wegneemt dat dit zéér vervelend kan zijn. (Vooral als er lessen uit te trekken zijn die de topicstarter niet zint... hier! )
      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Neen die heb ik niet, maar van die 208 tweevoudige posten is minstens 60% door de mazen van het net geglipt. Aan jou om het tegendeel te bewijzen.
      De zaken die jij zelf niet kan becijferen zou ik moeten "bewijzen"? Inderdaad .
      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      't Was tijd om het beleid nog eens een schop onder de kont te geven, de schoolvakantie is immers begonnen. Sommige "actieve" moderatoren zullen met verlof gaan op het moment dat de eendagsvliegen en de ettertjes online komen.
      Er zal enig organisatietalent - en een feedreader - nodig zijn om dat in goede banen te leiden.

      Mijn twee centiemen.
      Een feedreader, tenzij ik me vergis, moet dan de pc ook niet 24/24 en 7/7 aanstaan om alle berichten op te vangen?

      Met eendagsvliegen (die gaan vanzelf weg ) en ettertjes (die knijpen we uit ) heb ik persoonlijk minder problemen dan met gefrustreerde forumleden die bij deze temperaturen véél te véél tijd omhanden hebben en telkens opnieuw dezelfde oude koeien uit de gracht halen om hun Grote Gelijk te willen behalen.

      Voor de rest even goeie vrienden, Jos!


      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #33
        Re: 35 000 gepasseerd

        Zoek geen problemen waar er geen zijn, in andere topics gaan de foto's na verloop van tijd soms ook verloren. Wat niet wegneemt dat dit zéér vervelend kan zijn.
        Maar 't is wel extra vervelend in HoF ...
        Je kan inderdaad de foto's terugvinden in HoF-albums, maar hoeveel BD'ers weten dat?
        Mogelijke oplossing: bovenaan de wekelijks HoF vermelden dat foto's in HoF-albums terug te vinden zijn. Ook de "rode kruisjes" ... de meeste dan toch

        "Mijn twee centiemen", 't is maar een voorstel.
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #34
          Re: 35 000 gepasseerd

          is wel een goed idee, onderaan een linkje zetten naar het desbetreffende HOF album! is nog geen 2min werk
          nikon stuff

          Comment


          • #35
            Re: 35 000 gepasseerd

            Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
            Maar 't is wel extra vervelend in HoF ...
            Je kan inderdaad de foto's terugvinden in HoF-albums, maar hoeveel BD'ers weten dat?
            Mogelijke oplossing: bovenaan de wekelijks HoF vermelden dat foto's in HoF-albums terug te vinden zijn. Ook de "rode kruisjes" ... de meeste dan toch

            "Mijn twee centiemen", 't is maar een voorstel.
            De meeste fotografen staan niet zonder enige trots met hun foto in de HoF, je zou dan ook mogen verwachten dat ze toch een kleine moeite doen om die foto zichtbaar te houden. Nu krijg ik ook regelmatig via PM meldingen van de HoF-leveranciers dat hun foto op een nieuwe locatie staat en dan wordt die fotolink vanzelfsprekend aangepast.

            Ik wil die mededeling best nog eens in het topic vermelden maar merk op dat die informatie al sinds jaar en dag in de sticky van het HoF-forum vermeld staat.
            Een sticky, dat zijn die belangrijke mededelingen bovenaan in ieder (sub-) forum, en die niemand leest.

            Willy
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #36
              Re: 35 000 gepasseerd

              @Hombre: zie net dat in HoF een extra verwijzing staat naar HoF-albums
              Wie durft hier nog te beweren dat er niet geluisterd wordt naar opbouwende comm. ???
              Mijn vertrouwen in BD kreeg weer een extra "boost"
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #37
                Re: 35 000 gepasseerd

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Jos, als je ál de moderatoren wenst aan te vallen in hun werk, moet je ook over ál de topics spreken en niet enkel over de nieuwe posts in de fotohoek. Dus even de juiste cijfers aub.
                Ik stel vast, ik bereken én ik reik een oplossing aan. Jij noemt dat een "aanval". Tja ...

                We hebben het hier over de belangrijkste subforums van Belgiumdigtal, de fotoforums, en hoe moeilijk het blijkbaar is om die goed te modereren. Op de subforums buiten de Fotohoek zijn er veel minder topics en bijgevolg minder onregelmatigheden. Die zijn veel makkelijker te onderhouden.
                Die grafiek komt bij gelegenheid wel op het forum. Goed geprobeerd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Een feedreader, tenzij ik me vergis, moet dan de pc ook niet 24/24 en 7/7 aanstaan om alle berichten op te vangen?
                Je vergist je.
                Waarom probeer je 't niet? Mocht je problemen hebben, ik heb hier een bijna complete handleiding met screenshots.

                Reeds in februari vorig jaar heb ik het gebruik van een feedreader voor het modereren bepleit op het medewerkersforum. Slechts een paar moderatoren maken er intussen gebruik van.
                Bij de minste frictie op dit forum, wordt er gewezen op de "kostbare vrije tijd" die de medewerkers aan dit forum besteden. Door een feedreader te gebruiken besparen jullie heel wat tijd.
                Misschien is dát een valabel argument.

                Vind jij het abnormaal dat een mens aan het moderatorencorps gaat twijfelen als hij dit ziet:



                Onderaan in reactie #23 heb ik nochtans een duidelijke hint gegeven.
                Toen stond er één topic fout geparkeerd. Vandaag is er filevorming langs het sticky.

                Allemaal gezien in mijn feedreader.

                Vraag aan Sven of Peter om die knop "Nieuw onderwerp" uit te schakelen. Weer een zorg minder.

                Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                @Hombre: zie net dat in HoF een extra verwijzing staat naar HoF-albums
                Wie durft hier nog te beweren dat er niet geluisterd wordt naar opbouwende comm. ???
                Mijn vertrouwen in BD kreeg weer een extra "boost"
                De één wordt euforisch, de ander vindt het een pleister op een houten been.
                De mensen die de HoF-foto's het liefst bekijken met hun verbinding naar de topics, blijven op hun honger.

                Maar ... ik moet jullie wel meegeven dat jullie beweging in onze patroonheilige gekregen hebben. Zij het miniem. Dat is mij tot op heden nog niet gelukt.
                Last edited by Jos Vanhengel; 10 april 2013, 08:25.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #38
                  Re: 35 000 gepasseerd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Vind jij het abnormaal dat een mens aan het moderatorencorps gaat twijfelen als hij dit ziet:
                  Waarom zou jij aan het moderatorencorps twijfelen? Ik alvast niet! De mogelijkheid mocht er niet geweest zijn om daar postings te maken. Dat is alles.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Vraag aan Sven of Peter om die knop "Nieuw onderwerp" uit te schakelen. Weer een zorg minder.
                  Moet een setup foutje van mezelf geweest zijn, zoveel tijd terug (toen de reorganisatie werd uitgevoerd). Ik bekijk dit een deze eens, en zet dit recht. Gezien het vermoedelijk al meer dan een jaar is, zal het wel niet superdringend wezen.
                  Niet iedereen beschikt in zijn verlof & werkperiodes over even veel vrije tijd.

                  Jos, kun je zulke vaststellingen misschien in de toekomst via de geijkte kanalen doen? Het helpdesk systeem is daar een ideale manier voor! Daar ikzelf dit topic (en andere) niet volg, werd ik er gelukkig wel op gewezen door een goeie ziel.

                  mvg,
                  Peter

                  Comment


                  • #39
                    Re: 35 000 gepasseerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

                    Reeds in februari vorig jaar heb ik het gebruik van een feedreader voor het modereren bepleit op het medewerkersforum. Slechts een paar moderatoren maken er intussen gebruik van.
                    Bij de minste frictie op dit forum, wordt er gewezen op de "kostbare vrije tijd" die de medewerkers aan dit forum besteden. Door een feedreader te gebruiken besparen jullie heel wat tijd.
                    Misschien is dát een valabel argument.
                    Feedreader wordt al geruime tijd gebruikt door moderatoren (Fransiscine is ermee gestart zo een aantal jaren terug reeds).

                    Iedereen is vrij om het te gebruiken of niet, geen verplichting.
                    Feedreader heeft ook nog zo zijn beperkingen (onder andere private forums, enz).

                    [/quote]


                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Vind jij het abnormaal dat een mens aan het moderatorencorps gaat twijfelen als hij dit ziet:



                    Onderaan in reactie #23 heb ik nochtans een duidelijke hint gegeven.
                    Toen stond er één topic fout geparkeerd. Vandaag is er filevorming langs het sticky.

                    Allemaal gezien in mijn feedreader.

                    Vraag aan Sven of Peter om die knop "Nieuw onderwerp" uit te schakelen. Weer een zorg minder.
                    Hmm, die knop mag er normaal niet staan, was onzichtbaar bij de invoering van de nieuwe structuur.
                    Bedankt om het te melden
                    Heb werd doorgegeven en ondertussen is het reeds door Peter aangepast.

                    Als men zo iets tegenkomt mag men steeds een melding doen in de helpdesk, dan wordt het zo snel mogelijk behandeld.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #40
                      Re: 35 000 gepasseerd

                      zie je Jos: je krijgt er ook beweging in

                      Bedankt om het te melden
                      en je kreeg er een bedanking voor. Slaap zacht
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                      Comment


                      • #41
                        Re: 35 000 gepasseerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                        zie je Jos: je krijgt er ook beweging in
                        en je kreeg er een bedanking voor. Slaap zacht
                        Allemaal goed en wel ... maar ik ben nog niet klaar.

                        Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                        Jos, kun je zulke vaststellingen misschien in de toekomst via de geijkte kanalen doen? Het helpdesk systeem is daar een ideale manier voor!
                        Is een moderator dan geen geijkt kanaal?

                        In het begin van dit jaar ben ik opnieuw begonnen met mijn notities. Ik dacht bij mezelf: "als ik toch bezig ben, kan ik net zo goed mijn vriendinnen en vrienden moderators helpen".
                        Door de invoering van het nieuwe reglement was het toen nogal druk in Showcase, vooral met topics waarin meer dan één foto gepost werd.

                        Zoals je weet is er tussen het verzenden van twee "kwalijke berichten" een vertraging ingebouwd. Op sommige momenten moest ik wachten met het versturen van een nieuw bericht tot die tijdslimiet verstreken was.
                        Daar waren ook verschillende topics bij die langs een subforum gepost waren (screenshots beschikbaar op eenvoudig verzoek). Ik heb toen aan de moderator van dienst gevraagd dit te melden aan de administrators.
                        Omdat er niets gebeurde, dacht ik dat het euvel pas verholpen zou kunnen worden bij een volgende upgrade van de forumsoftware.

                        Op een zekere dag kreeg ik de indruk dat ik alleen aan 't modereren was. Ik heb toen met opzet "foute topics" ongemoeid gelaten, met het gevolg dat ze onaangeroerd bleven.
                        Dan maar een nieuwe taktiek verzonnen. Ik begon in de foute topics "kliks" te zetten, met daarin een koppeling naar het forumreglement. Dat liep zó de spuigaten uit, dat andere forumbezoekers het op hun heupen kregen van die klikkende Vanhengel. Ook al kregen ze de pap in de mond, de moderators volgden zelden of nooit. Ten einde raad, ben ik dan maar gestopt met "klikken".

                        Ik ben tot het besef gekomen dat ik de cijfers erg beïnvloed heb. Benieuwd hoe hoog dat percentage zal zijn als Jos er zich niet meer mee bemoeit.

                        Ik hou jullie op de hoogte.

                        Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                        Waarom zou jij aan het moderatorencorps twijfelen? Ik alvast niet! ...
                        Ze zullen van goeden huize moeten komen om mijn twijfels weg te nemen, Peter.

                        Het nieuwste scenario:
                        - een moderator leest dit topic en besluit orde op zaken te stellen
                        - het topic van Lookenica was langs het forum "Mensen en straatfotogafie" gepost
                        - die bewuste moderator bekijkt de foto en vindt dat die eigenlijk in "Stilleven & abstract" thuishoort
                        - die moderator kan blijkbaar niet zo goed lezen, zij/hij slaat mijn waarschuwing in de wind (zie #23 van dit topic) en maakt van een fout geparkeerd topic een dubbelpost!






                        De TS had nochtans zijn best gedaan door tweemaal dezelfde titel te gebruiken.

                        Het topic "Vraagje" van dieter8500 is helemaal spoorloos.

                        Moet er nog zand zijn?
                        Last edited by Jos Vanhengel; 25 maart 2014, 03:50.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #42
                          Re: 35 000 gepasseerd

                          Uit nieuwsgierigheid ook eens gaan kijken bij de topics van Will.

                          En ... ja hoor, weer een "dubbelpost van het huis"!



                          Pfffff ...
                          Last edited by Jos Vanhengel; 4 september 2013, 01:15.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #43
                            Re: 35 000 gepasseerd

                            Hey juppekes

                            @Jos, waarom word je zelf geen moderator

                            Dan zijn hier toch alle problemen opgelost, vermits jij toch zo'n scherp arendsoog hebt

                            Jij haalt er toch alle dubbelposten, te grote foto's, te veel foto's, meer topics per 24u, enz... eruit
                            Bootjes

                            Comment


                            • #44
                              Re: 35 000 gepasseerd

                              Mijn nederige excuses Jos voor deze grove fouten die ik gemaakt heb.

                              Omdat ik blijkbaar toch niets goed doe, en er niets van bak, zal er dan ook mijn conclusies uittrekken en niet meer modereren in de fotohoek.

                              Bedankt om mij dat hier even duidelijk te maken.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #45
                                Re: 35 000 gepasseerd

                                ... maar ik ben nog niet klaar.
                                Af en toe moet je eens "loslaten" Jos.
                                Zonder me te willen verdiepen in wie heeft hier nu gelijk of niet ben ik er van overtuigd dat weing BD'ers wakker liggen van zo'n dubbelposts.
                                Hier op de Chit Chat posten is een beetje "vuurtje stoken" hé ... vandaar dat ze die oproep deden om de geijkte kanalen (helpdesk) te gebruiken. En nogmaals: Nobody is Perfect ...

                                Het nieuwste scenario:
                                - een moderator leest dit topic en besluit orde op zaken te stellen
                                - het topic van Lookenica was langs het forum "Mensen en straatfotogafie" gepost
                                - die bewuste moderator bekijkt de foto en vindt dat die eigenlijk in "Stilleven & abstract" thuishoort
                                - die moderator kan blijkbaar niet zo goed lezen, zij/hij slaat mijn waarschuwing in de wind (zie #23 van dit topic) en maakt van een fout geparkeerd topic een dubbelpost!
                                Eerst geef je een bloemetje , daarna volgt de bloempot

                                Slaap wel .... want tijdens de nacht lukt dat blijkbaar niet

                                @Zunoel: geen overhaaste conclusies trekken a.u.b., de beste moderators staan aan wal Zonder jullie werk achter de schermen geen BD, zo simpel is het!
                                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                                Comment

                                Working...
                                X