Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik kan ook goed tegen pikant maar als je nooit pikant eet dan heb je wel echt iets aan de hand.
Ik heb ik Hongarije pikant leren eten en nu kan ik er goed tegen.
Die pepers die daar gegeten worden in het filmpje zijn "Jalapeños" of hoe die dingen ook heten en gemarineerd in hun volle ornaat en met pitjes zijn ze niet te eten.
Brood of rijst is dan de enige manier om de brand te blussen.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Melk en in de 2e plaats yoghurt zijn de beste middeltjes. Alcohol helpt ook, minder goed dan melk doch veel beter dan water (dat het gevoel enkel meer verspreidt). Brood & rijst verzachten het leed wat, maar lossen de capsaicine niet op zoals melk & alcohol. Een suikeroplossing zou ook goed werken, maar is minder praktisch (doch in principe altijd te maken).
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik kan ook goed tegen pikant maar als je nooit pikant eet dan heb je wel echt iets aan de hand.
Ik heb ik Hongarije pikant leren eten en nu kan ik er goed tegen.
Die pepers die daar gegeten worden in het filmpje zijn "Jalapeños" of hoe die dingen ook heten en gemarineerd in hun volle ornaat en met pitjes zijn ze niet te eten.
Brood of rijst is dan de enige manier om de brand te blussen.
Nope, 100 keer straffer ...
The dish includes the Naga pepper and its seeds which, on the Scoville scale that measures the piquancy of peppers, has a figure of 855,000 - over 100 times hotter than the jalapeno pepper.
Comment