Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe mac mini is uit ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe mac mini is uit ...

Ik had met mijn oude Mini (1.83 2GB) geen problemen met HD/BR. En met de nieuwe die hier nu staat heb ik ook geen probleem met afspelen via Plex

Remote werkt ook netjes. In mijn geval de Harmony one. En het scheelt mij een kabel tussen de Mini -> TV en Mini -> reciever. (VGA/optical)

Hier kleine afbeelding (snapshot) van de nieuwe Mini naast de oude.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Je ziet het verschil als je ze naast elkaar ziet, net zoals je verschil ziet tussen een 40" LCD-TV van 900 euro en één van 2000 euro. Vraag is of ik daar dubbel voor wil betalen...

Ik ben overgestapt op DVD toen de nieuwste films gewoon niet meer op VHS te verkrijgen waren. Pas dan heb ik een DVD-speler gekocht.
      Met BluRay zal dit juist hetzelfde zijn. Maar ik denk dat het nog heel lang zal duren vóór DVD de weg van de VHS opgaat. DVD heeft VHS gewoon in een mum van tijd verdrongen. Hoe lang is BR nu al op de markt ?
      Kijk maar eens in Mediamarkt of Saturn : tientallen mensen tussen de DVD-gangen, je kan bijna niet bewegen. Bij de BluRay films staan er meestal een stuk of twee te kijken. Sommige BR-films kosten ook maar rond de 15 euro meer, dus misschien is er meer nodig dan ee prijsdaling...

En wat Apple betreft : ome Steve heeft soms vreemde opvattingen en ideeën, en meestal blijkt hij achteraf gelijk te hebben. Hij gelooft ook niet ten volle in BR. Apple wacht tot BR écht van de grond komt want voorlopig "is 't sop de kolen niet waard". Google maar eens...
      Enfin, misschien maar goed ook, met BR zouden mac's nóg duurder worden...
      Blu ray : eigenlijk mag je maar de tijd rekenen dat de tegenhanger (HD DVD van Toshiba) uit de markt is verdwenen (en dat is maar sinds begin 2008). Wie daarvoor zo'n duur ding kocht had 50% kans om mis te gokken...
      Het aanbod van films begint pas de laatste tijd echt uit te breiden. Helaas is de prijs van de schijfjes (zeker van de oudere films) nog veel te hoog. Een tijdje geleden nog de trilogy van de Lord of the Rings gekocht : op DVD was dat lager dan 20€, op Blu ray rond de 50 : je mag 2 keer raden wat ik gekocht heb). Bij de nieuwe is dat verschil een pak kleiner (een € of 5 : 18€ <-> 23€). Maar nieuwe films koop ik nooit wegens te duur...
      Ook de hardware begint pas nu betaalbaar te worden. Blu ray zal echt wel de norm worden. De kwaliteit van beeld en klank is echt wel beter, maar eigenlijk komt dat maar goed tot z'n recht op een groot scherm, en degelijke klankinstallatie.

Jobs'ke zal nog wel bijdraaien ;-). In mijn laptop'ke zit toch al een Blu ray lezerke...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Jobs'ke zal nog wel bijdraaien ;-). In mijn laptop'ke zit toch al een Blu ray lezerke...
        in mijn Toshiba een HD DVD (fuck daar heb ik nu dus geen zak aan hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ook de hardware begint pas nu betaalbaar te worden. Blu ray zal echt wel de norm worden. De kwaliteit van beeld en klank is echt wel beter, maar eigenlijk komt dat maar goed tot z'n recht op een groot scherm, en degelijke klankinstallatie.
          Doet me een beetje denken aan Superbit-DVD's. Die bieden beter geluid en klank tov een "gewone" DVD, maar dan moet je het wel zonder extra's stellen wegens gebrek aan opslagruimte.
          BR heeft dit probleem niet, maar ik denk dat de meeste mensen (lees : de grote massa) geen DVD kopen voor de extra's. Enkel echte filmfreaks kopen dan dubbel DVD's of special editions (of kopen dezelfde film meerdere malen omdat er verschillende covers of uitvoeringen zijn met andere extra's ). De meesten zijn tevreden met een single disc die over het algemeen supergoedkoop zijn (heb er al redelijk veel recente gekocht voor 3 à 4 euro).
          Superbit DVD's zijn nooit echt een succes geweest, omdat ze te weinig bieden voor de hogere prijs. Een beetje beter beeld en geluid. Maar net zoals met BR moet je dan wel het nodige materieel in huis hebben. De meeste mensen hebben een 32" of kleiner in huis en weinigen hebben een home cinema systeem. Een BR biedt dan niet echt een meerwaarde tov een DVD-speler met 1080p upsampling (het ene merk al wat meer dan het andere bv. Sony of Panasonic DVD-spelers hebben heel goeie upsampling)

Dit zal misschien veranderen op termijn, maar eerder middellange termijn. In de komende 2-3 jaar zie ik de situatie nog niet meteen omslaan...

Enfin, 't ging over de Mini zeker ?
          Btw, zowel de auto als de computer bieden te weinig voor de prijs...
          Last edited by Kaneda; 18 juni 2010, 10:45.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Superbit DVD's zijn nooit echt een succes geweest, omdat ze te weinig bieden voor de hogere prijs. Een beetje beter beeld en geluid.
            Superbit DVD's zijn achterhaald, omdat de productiemethoden om DVD-9's te produceren (die twee lagen bevatten en daardoor twee keer zoveel data opslaan) goedkoper geworden zijn enerzijds, en anderzijds de software om MPEG-2 te encoden voor commerciele DVD's in die mate verbeterd is dat men bijna per seconde beeld de parameters kan aanpassen aan de invoer en men dus met eenzelfde globale bitrate een veel kwalitatiever beeld kan bekomen.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Superbit DVD's zijn achterhaald, omdat de productiemethoden om DVD-9's te produceren (die twee lagen bevatten en daardoor twee keer zoveel data opslaan) goedkoper geworden zijn enerzijds, en anderzijds de software om MPEG-2 te encoden voor commerciele DVD's in die mate verbeterd is dat men bijna per seconde beeld de parameters kan aanpassen aan de invoer en men dus met eenzelfde globale bitrate een veel kwalitatiever beeld kan bekomen.
              Is er iets waar jij niets over weet ?
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Is er iets waar jij niets over weet ?
                Ja natuurlijk.
                pixelpusher

Comment

Ik vind blu-ray wel een gemis. Als je het te duur vindt moet je in ieder geval al geen apple producten kopen

Een beetje spijtig van de prijs, en van de blu-ray. Voor de rest lijkt het me wel een perfecte oplossing om als htpc te gebruiken. Tenzij je misschien de hd nog zou kunnen vervangen door een kleine ssd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Voor de rest lijkt het me wel een perfecte oplossing om als htpc te gebruiken.
                    Zit er een tuner in, dan? Of hoe ga je d'r een insteken? Lijkt me een rommeltje om dat via de USB poortjes te doen.
                    pixelpusher

Comment

Rommeltje? welk rommeltje? (< link)

Comment

Ja, wel, inderdaad, al die USB tuners zijn zo uitstulpingen. Ik kan me voorstellen dat dat er niet mooi uitziet dan.
                        pixelpusher

Comment

Als je de mini een beetje slim neerzet, en gebruik maakt van de bijgeleverde USB verlengskabels, zie je daar niet meer van, dan van een gewone USB kabel. Dat argument is dus totaal niet geldig hoor Dave ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Zit er een tuner in, dan? Of hoe ga je d'r een insteken? Lijkt me een rommeltje om dat via de USB poortjes te doen.
                            True, maar eigenlijk is dat niet echt nodig voor mij en dat dankzij onze digitale tv aanbieders die het je onmogelijk maken om iets in een deftige kwaliteit op te nemen op iets wat niet van hun is. Misschien dat ik ooit eens omschakel naar TV Vlaanderen, maar dan zal ik er nog wel een settop box bijnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              True, maar eigenlijk is dat niet echt nodig voor mij en dat dankzij onze digitale tv aanbieders die het je onmogelijk maken om iets in een deftige kwaliteit op te nemen op iets wat niet van hun is. Misschien dat ik ooit eens omschakel naar TV Vlaanderen, maar dan zal ik er nog wel een settop box bijnemen.
                              En met zo'n settop box kan je dan meer dan 1 programma gelijktijdig opnemen. En die kan je ook nog eens overzetten op eender welke media dat je wil.
                              pixelpusher

Comment

Ik vind de nieuwe ook vrij prijzig tov het oudere model.

Ik heb nu een 2GHz mini met 2gb geheugen en ik gebruik vooral lightroom hierop.
                                Zou ik veel snelheidswinst halen door er een van 2.53GHz met 4gb geheugen te kopen?
                                Of is dat het prijsverschil niet waard (ongeveer 300/350 euro schat/hoop ik als ik de huidige dan verkoop)?

Comment

Working...
                                X