Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

Heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt, maar dat was een stroom probleem. De usb poorten op mijn oude macbook pro geven niet genoeg stroom via de usb poort om 2,5" schijven enkel met de usb connector aan te sluiten. Ik moest dus twee usb poorten gebruiken voor zo een disk door een speciaal kabeltje in de powerconnector van de usb disk te steken Een andere optie is om via een usb hub te werken. Grote kans dat het een ander probleem is, maar ik wou het toch even meegeven, just in case ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Met ondergetekende dus
      Ik heb steeds onder windows gedraaid en daarom staan mijn oude foto's op mijn Maxtor externe harde schijf. Nu ik - als kersverse Mac gebruiker - die inplug in mijn iMac doet die laatste alsof zijn neus bloedt.
      Nikske herkenning
      Ik snap dat je je disk op een ander manier formateert ifv je OS maar dan er geen contact is
      Ik had gehoopt via één of ander tooltje die files over te zetten via usb maar dit is blijkbaar geen optie
      Iemand een goede raad ? Mijn iMac terug buiten zetten is geen optie

Tjerri
      Tjerri, waar is jouw windows-pc?
      Heb je die nog?
      Dan praten we verder
      ================================================== ================
      Ik doe maandelijks overdracht van USB-stick naar Macbook Pro hier...
      (kilo's aan foto's)
      Gaat ook zelfs draadloos van pc naar Macbook Pro.
      Maar ik versta jouw probleem wel hoor.
      Als die harde schijf het ook niet meer doet onder Windows dan vrees ik iets...

** Ik denk dat je snapt waar ik naar toe wil. Maar het werkt wel he.
      Last edited by theokus; 9 juni 2010, 22:29.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Vermoedelijk draait er eigenlijk een soort van stukje SW op die schijf. En dus is het geen USB-schijf. Maar een USB-server. Je moet dus SW op je Mac zetten die met die server kan praten.

Ik zou zeggen op de site van Maxtor de nodige drivers gaan zoeken.
        vb: http://www.seagate.com/ww/v/index.js...00dd04090aRCRD

Daar staat toch in dat dient om de paswoord beveiliging te doen gebruiken op OSX. Let op ik weet niet of de hier aangehaalde driver die is die jij nodig hebt.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hoe ik dit soort zaken te lijf ga :

Ik heb -naast een boot camp partitie met Vista- ook nog eens een ntfs partitie aangemaakt die dient om gegevens te delen.

In zo'n geval zou ik de file transfert in twee stappen doen, namelijk booten in Windoze, de files van de Maxtor halen en op de gedeelde partitie zetten en vervolgens herbooten in OS X om de files te importeren naar wens.

Daarna zou ik de Maxtor in Windoze volledig herformatteren om van dat paswoord gedoe af te geraken.

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tjerri, waar is jouw windows-pc?
            Heb je die nog?
            Dan praten we verder
            Ik doe maandelijks overdracht van USB-stick naar Macbook Pro hier...
            (kilo's aan foto's)
            Gaat ook zelfs draadloos van pc naar Macbook Pro.
            Maar ik versta jouw probleem wel hoor.
            Als die harde schijf het ook niet meer doet onder Windows dan vrees ik iets...

** Ik denk dat je snapt waar ik naar toe wil. Maar het werkt wel he.
            PC('s) zijn er hier nog hoor
            Overzetten met usb stick ... pffff ... jààààren aan fotomateriaal
            Draadloos ? Hmm, now you're talking maar - euh - ze staan wel op een externe schijf he.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Vermoedelijk draait er eigenlijk een soort van stukje SW op die schijf. En dus is het geen USB-schijf. Maar een USB-server. Je moet dus SW op je Mac zetten die met die server kan praten.

Ik zou zeggen op de site van Maxtor de nodige drivers gaan zoeken.
              vb: http://www.seagate.com/ww/v/index.js...00dd04090aRCRD

Daar staat toch in dat dient om de paswoord beveiliging te doen gebruiken op OSX. Let op ik weet niet of de hier aangehaalde driver die is die jij nodig hebt.
              Mijn vermoeden gaat dezelfde kant op ivm software (zie mijn eerdere post) mbt het paswoord.
              Drivers beginnen downloaden, 'k weet niet of ik door heel die zooi wil gaan alvorens de simpelere oplossingen te proberen.

Tjerri

Comment

Misschien in schijfhulpprogramma eens gaan kijken of je daar de externe schijf ziet.
                En dan misschien op herstellen klikken.
                Maar.........ik weet niet zeker dat je file's er dan nog goed gaan uitzien.
                Ik heb dit ook voorgehad dat hij mijn externe harde schijf niet meer zag wegens foutief verwijderen en zo heb ik mijn probleem verholpen.
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

Comment

Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 12:17. Reden: *********

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    USB op mijn iMac.
                    Software of hardware matig ? Hoe meer ik er over tob hoe meer ik denk dat het de software is die 't em lapt. De maxtor is voorzien van een paswoord en krijg ik alleen te zien onder windows als ik een icoontje aanklik op mijn windows pc.
                    Mijn idee is nu dat dit een stukje software is die verhindert dat de hardware (maxtor) te "zien" is. Op mijn mac komt er dus niks, noppes te voorschijn. Dit is k*t om alles naar mijn mappen in Aperture over te schrijven
                    Nog iemand suggesties ?

Tjerri
                    En 't is een USB schijf? Dan is de schijf gepartitioneerd, met een kleine partitie met die Windows software erop en een tweede "verborgen" partitie met de eigenlijke data, mogelijks ge-encrypteerd.

Enige oplossing: aan een Windows PC hangen en alles overzetten naar een andere schijf.
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      buiten de kwestie misschien : maar :Externe disk draadloos maken
                      Wij maccers kopen dan een time Capsule.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        En 't is een USB schijf? Dan is de schijf gepartitioneerd, met een kleine partitie met die Windows software erop en een tweede "verborgen" partitie met de eigenlijke data, mogelijks geëncrypteerd.

Enige oplossing: aan een Windows PC hangen en alles overzetten naar een andere schijf.
                        Goed zo Dave!
                        't Is ook onder meer daarom, dat ik vroeg of hij nog een Windows pc had
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Tja, als je mac compatibel spul koopt en EXT formatteert etc etc... dan heb je geen probs. Maar TS zit hier nu blijkbaar met een volle NTFS schijf of een Fat32 achter encryptie. Ik denkd at eht (komende van een Windwos pc) het gemakkelijkst is om op Windows terug te vallen: alles overpompen op een FAT32 geformatteerde USB schijf, en die aan de Mac hangen. Daarna de oude schijf herformatteren. Er van uit gaand dat er enkel foto's op staan en geen ISo's van pakweg 4,7 GB.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 10:18. Reden: *******

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Tja, als je mac compatibel spul koopt en EXT formatteert etc etc... dan heb je geen probs. Maar TS zit hier nu blijkbaar met een volle NTFS schijf of een Fat32 achter encryptie. Ik denkd at eht (komende van een Windwos pc) het gemakkelijkst is om op Windows terug te vallen: alles overpompen op een FAT32 geformatteerde USB schijf, en die aan de Mac hangen. Daarna de oude schijf herformatteren. Er van uit gaand dat er enkel foto's op staan en geen ISo's van pakweg 4,7 GB.
                              't Is een Maxtor-schijf. Welke?
                              (Heb hier een reeds oudere Maxtor van 200 giga met usb en met FireWire.)
                              Capaciteit?
                              En idd. het formaat van de bestanden ?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                Ts starter heeft gene time capsule, hij heeft een gewone usb schijf die in windows draaide...dus uwe comment is dus zoooooooooooooo
                                1000 maal sorry maar wat heb je niet allemaal nodig, in dit geval dan wel,
                                om zo'n stom schijf aan 't werk te krijgen

Hang dat ding terug onder Windows.
                                Werkt de boel dan ben je al een stapje verder.
                                Doe zoals Dave voorstelt.
                                Of zet alles beetje bij beetje over via een USB-stickie
                                Zo'n stick is toch geen weggegooid geld he.
                                (30 euro > voor 16 giga)

En laat het topic dan maar verder onderzoeken naar mogelijke oorzaken en
                                mogelijke oplossingen.

(en nog een keertje sorry omdat mijn geduld op is )
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X