Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC (opstart?)probleem...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: PC (opstart?)probleem...

    Effe opgezocht en pakard belletje met 1111111111 BIEP is goed
    Dus zoals JohnB melde de kabels een controleren, kan inderdaad zijn dat er en draadje los is.
    Het is geen grote kost om een extra hard drive te kopen heb je 2 vliegen in een klap, eentje als er niks mis is als backup en anders een verse
    Je pc start op hoor als de c drive stuk is maar tot hij deze aanspreekt dan gaat de pc meestal flippen
    Dus ik vermoed dat je bios zo is ingesteld dat dat pakart bel gedoe verschijnt zo zie je niet de cheksum van de ram moddulen en de info van je systeem.
    Geeft niet hoor laat maar staan, maar kan je in je bios ????
    Bij je bios bestaat de keus om alles van hard drives of cd roms op auto te zetten doe dat eens.
    Anders doe dit eens.
    Als je pc opendoet zie je op je moederbord een platte batterij zitten van zo een 1.5cm groot,
    wel haal deze er eens uit en wacht 10sec en plaats ze terug.
    Zo word je bios terug naar fabrieksinstellingen geplaatst.
    Kijk eens wat dit teweeg brengt.

    Comment


    • #17
      Re: PC (opstart?)probleem...

      Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
      Effe opgezocht en pakard belletje met 1111111111 BIEP is goed
      Dus zoals JohnB melde de kabels een controleren, kan inderdaad zijn dat er en draadje los is.
      Het is geen grote kost om een extra hard drive te kopen heb je 2 vliegen in een klap, eentje als er niks mis is als backup en anders een verse
      Je pc start op hoor als de c drive stuk is maar tot hij deze aanspreekt dan gaat de pc meestal flippen
      Dus ik vermoed dat je bios zo is ingesteld dat dat pakart bel gedoe verschijnt zo zie je niet de cheksum van de ram moddulen en de info van je systeem.
      Geeft niet hoor laat maar staan, maar kan je in je bios ????
      Bij je bios bestaat de keus om alles van hard drives of cd roms op auto te zetten doe dat eens.
      Anders doe dit eens.
      Als je pc opendoet zie je op je moederbord een platte batterij zitten van zo een 1.5cm groot,
      wel haal deze er eens uit en wacht 10sec en plaats ze terug.
      Zo word je bios terug naar fabrieksinstellingen geplaatst.
      Kijk eens wat dit teweeg brengt.
      Bedankt. Ik ga het eens proberen...
      Kabels zijn het niet. Ik heb al een nieuwe kabel gebruikt.. maar nog hetzelfde.

      Waar vind ik dat ergens in de bios?
      Dat van op auto zetten?
      Maar ja, ik kan in de BIOS.

      bedankt!

      Comment


      • #18
        Re: PC (opstart?)probleem...

        Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        Anders doe dit eens.
        Als je pc opendoet zie je op je moederbord een platte batterij zitten van zo een 1.5cm groot,
        wel haal deze er eens uit en wacht 10sec en plaats ze terug.
        Zo word je bios terug naar fabrieksinstellingen geplaatst.
        Kijk eens wat dit teweeg brengt.
        Gedaan... ook dit heeft niet geholpen.

        Comment


        • #19
          Re: PC (opstart?)probleem...

          Door die batterij te vervangen heb ik wel een opstartherstel kunnen uitvoeren.
          En als oorzaak staat er: Systeemvolume op de schijf is beschadigd...

          Wat wilt dit eigenlijk zeggen?

          Comment


          • #20
            Re: PC (opstart?)probleem...

            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
            Gedaan... ook dit heeft niet geholpen.
            IK heb nog even naar je topicstart gekeken.
            En lees dan ".. PC ... onverwacht opnieuw opgestart ... onverwachte fout ... De installatie van Windows kan niet doorgaan".
            Dat duidt er op dat je toch iets hebt gedaan/proberen te installeren.

            Als ik me niet vergis, kent de Packard Bell een bepaalde toetsvolgorde, waarmee de recovery vanuit de bios wordt gestart.
            Mogelijk dat je die per ongelijk hebt ingedrukt?

            De strepen door je beeld, tja, dan is de eerste gedachte: kabel.
            Daarna: grafische kaart.

            Maar ... dit effect speelt ook op als snoeren van andere apparaten langs de vga-kabel lopen. Ook heb ik datzelfde effect wel gehad met (hele) oude PC's, als de harde schijf opstartte.

            Dus mijn gedachten gaan nu uit naar de harde schijf en/of de computervoeding (als die defect is, of je de grafische kaart hebt vervangen door één met meer geheugen en een zwaardere processor waardoor de kaart meer voeding "trekt", kan je dit effect ook krijgen).

            Om de hardware te kunnen testen, raad ik je - nogmaals - aan de Knoppix CD te donloaden en te branden, en daar dan de Packard Bell mee op te starten. Natuurlijk wel de boot-volgorde in de Bios aanpassen dat eerst vanaf CDrom wordt opgestart, anders probeert de PC continu windows van de harde schijf te starten.
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #21
              Re: PC (opstart?)probleem...

              Zit er in uw PC nog een diskette drive?
              Kwestie van uw pc met een diskette op gang te krijgen.

              Als het een recente PB is zit die er niet meer in maar heb je bij de aankoop een DVD moeten branden, klopt dat?

              Als dit klopt (en je hebt je backup op een andere HDD staan), steek die DVD in de pc en schakel hem uit.
              Schakel de pc terug aan en wacht tot dat hij vraagt of je wilt opstarten vanaf cd-rom, dan moet je op een willekeurige toets van je toetsenbord drukken om de pc te laten opstarten van de cd.

              Lukt dit niet dan heb je een hardware matige fout, en dit kan vanalles zijn.
              Gedaan met natte vinger werk, straks is alles om zeep, ik heb nog nooit weten een pc herstellen op afstand.

              Je kunt nu twee dingen doen, hem binnen doen waar je die gekocht hebt of ingaan op mijn voorstel.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: PC (opstart?)probleem...

                Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                Door die batterij te vervangen heb ik wel een opstartherstel kunnen uitvoeren.
                En als oorzaak staat er: Systeemvolume op de schijf is beschadigd...

                Wat wilt dit eigenlijk zeggen?
                En dit wil niks zeggen?

                Bedankt. ik ga het nog eens proberen wat jullie zeiden allemaal...

                Comment


                • #23
                  Re: PC (opstart?)probleem...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                  En dit wil niks zeggen?

                  Bedankt. ik ga het nog eens proberen wat jullie zeiden allemaal...
                  De harde schijf is dus beschadigd door het uizetten.
                  Windows zet namelijk als je de PC uitzet, allerlei data op de harde schijf, waaronder hoeveel schijfruimte er nog is.

                  Windows herstelt dat zelf, als windows ten minste kan opstarten.
                  En anders moet je je even inlezen. Het is zelf te herstellen, maar je moet wel weten wat je doet.
                  Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: PC (opstart?)probleem...

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                    De harde schijf is dus beschadigd door het uizetten.
                    Windows zet namelijk als je de PC uitzet, allerlei data op de harde schijf, waaronder hoeveel schijfruimte er nog is.

                    Windows herstelt dat zelf, als windows ten minste kan opstarten.
                    En anders moet je je even inlezen. Het is zelf te herstellen, maar je moet wel weten wat je doet.
                    En een nieuwe harde schijf kopen, kan dat ook helpen?
                    Externe is dat ook goed?

                    bedankt!
                    Last edited by Freaky_87; 8 juni 2010, 09:28.

                    Comment


                    • #25
                      Re: PC (opstart?)probleem...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                      En een nieuwe harde schijf kopen, kan dat ook helpen?

                      bedankt!
                      Ja, maar daar heb je je data nog niet mee terug, en evenmin het besturingssysteem/de fabrieksinstellingen van de software.
                      Of heb je een CD bij de PC geleverd gekregen ?
                      Meestal staat alle bijgeleverde software namelijk op een apart deel van de harde schijf, de 2de partitie.

                      Wat je dan het beste kunt doen, is de Live CD van knoppix gebruiken, en daarmee je data benaderen, en op een externe harde schijf zetten (die moet je wel hebben denk ik, en is anders sowieso een zinnige uitgaaf).

                      Daarna, als je dus ook je email hebt bewaard - dat staat op een aparte plek dus even inlezen ! - kun je de opstartdisk van Windows gebruiken, en de C:-partitie formatteren en heel je PC opnieuw opzetten.
                      Als dán blijkt dat dat stuk hard disk onherstelbaar is beschadigd, kun je alsnog de harde schijf vervangen.
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                      Comment


                      • #26
                        Re: PC (opstart?)probleem...

                        Normaal heb je bij de aankoop van je pc al is het jaren geleden een herstel cd of dvd gekregen.
                        Dus kan je terug je systeem in orde brengen zoals hij is geleverd en opgestart voor de eerste keer bij U thuis.
                        Natuurlijk al wat je sinds die tijd geinstaleerd heb ligt er dan wel terug af.


                        Beste oplossing is die van John B volgen die knoppix is gratis en heel goed om bestanden terug te halen.
                        Het kan natuurlijk geen programmas terug halen maar daar heb je meestal een cd of dvd van.


                        Daarom ook dat er steeds word op aangedrongen hier en elders gebruik te maken van een backup drive intern of extern maakt niet uit
                        Zodanig dat je nooit je foto's of documenten verliest in geval van hard drive problemen.
                        Dus koop een externe drive hoeft niet de duurste te zijn en vraag aan die winkel of ze een cd van knoppix hebben .
                        Je moet enkel nog je bios aanpaasen zodat de cd opstart inplaats van de C drive.
                        Knoppix instaleert een klein deel maar met die cd kan je je bestanden ophalen en overbrengen naar een ander opslag apperaat.
                        En met dit kan je al je bestanden die je zeker wil behouden overzetten.
                        Eenmaal daarmee klaar laat de herstel cd of dvd op je pc los
                        En alles word normaal terug in oude staat terug gebracht net of hij nieuw is (al is ie 10 jaar oud )

                        Comment


                        • #27
                          Re: PC (opstart?)probleem...

                          Hoi.

                          Ik had nog eens de recovery DVD eerst geprobeerd voordat ik zo'n externe drive ga aankopen.

                          Maar dus had ik een volledig herstel gedaan... via Packard Bell.
                          En ik kreeg niet de tekst zoals eerder:

                          "Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgestreden. De installatie van Windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren"

                          Maar toen ging hij verder als die tekst en toen kwam erop te staan:
                          "mode not supported" op mijn scherm.
                          En iets daarna kwam er op mijn scherm: "no signal"

                          Kan je hier een uitleg aan geven?

                          Alvast bedankt!

                          Comment


                          • #28
                            Re: PC (opstart?)probleem...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                            Hoi.

                            Ik had nog eens de recovery DVD eerst geprobeerd voordat ik zo'n externe drive ga aankopen.

                            Maar dus had ik een volledig herstel gedaan... via Packard Bell.
                            En ik kreeg niet de tekst zoals eerder:

                            "Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgestreden. De installatie van Windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren"

                            Maar toen ging hij verder als die tekst en toen kwam erop te staan:
                            "mode not supported" op mijn scherm.
                            En iets daarna kwam er op mijn scherm: "no signal"

                            Kan je hier een uitleg aan geven?

                            Alvast bedankt!
                            "mode not supported" dat duidt op de mode (=resolutie plus verversingssnelheid) van het signaal dat de grafische kaart uitstuurt naar het beeldscherm.
                            Dat "no signal" dat er geen signaal komt van de grafische kaart.
                            En het kan dus best zijn dat de installatie zichzelf beëindigd heeft, waardoor je dat zag.

                            Probeer nu eens de PC in safe mode op te starten, om daar dan de (scherm)mode handmatig in te stellen.

                            Je gebruikt waarschijnlijk een TFT-scherm. Die kunnen in de regel een verversing aan van maximaal 75 Hz. Je hebt zeer waarschijnlijk een grafische kaart die een veel hogere snelheid aankan, waarbij het installatieprogramma, of windows na installatie, een veel te hoge snelheid uitsuurt naar het beeldscherm.
                            Oplossing nu: Heb je nog ene oud beeldscherm, zoëen met een TV-buis (crt noemt men dat) ?
                            Hang die er dan eens aan.

                            Ik ben wel bang dat je door die recoveryCD te hebben laten lopen, je gegevens kwijt bent. Daarom dat ik je aanraadde eerst een backup te maken, mbv Knoppix.
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                            Comment

                            Working...
                            X