Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorrijders ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: motorrijders ?

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
    Als ik een schuiver maak, heb ik enkel materiaalschade, maar die in strandkledij kan zijn velleke gaan bijeenzoeken
    Als je (hopelijk) geen paaltje of vangrail tegen komt tenminste. Beschermende kledij is inderdaad belangrijk en doe ik ook altijd aan maar het is ook geen omnium voor uw leven.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als je (hopelijk) geen paaltje of vangrail tegen komt tenminste. Beschermende kledij is inderdaad belangrijk en doe ik ook altijd aan maar het is ook geen omnium voor uw leven.

Idd, daarom dat ik ook "schuiver" schreef ipv aanrijding.

Er is natuurlijk altijd een "als"....

Maar als je in je auto word gegrepen door een tram, helpt je gordel ook niet.
      Om maar een voorbeeld te noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
        Idd, daarom dat ik ook "schuiver" schreef ipv aanrijding.
        Maar spijtig genoeg schuiven er veel tegen een paaltje ... zo een eenzaam paaltje dat net staat waar een motard schuift.
        Wet van Murphy zeker?

Maar als je in je auto word gegrepen door een tram, helpt je gordel ook niet.
        Om maar een voorbeeld te noemen.
        Daarom blijven we ook motard ... ge kunt te voet overreden worden, met uw hoofd op de boordsteen vallen, met uw fiets omver gereden worden of vallen ... niets is veilig als ge er te veel bij stilstaat.
        Genieten van het leven wanneer het kan en zelf wat voorzichtig zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
          Na een 10 tal jaren op een chopper rondgetuft te hebben, ben ik nu overgestapt op een lichte tourmachine.
          Hopelijk beleef ik evenveel plezier aan mijn Deauville dan aan mijn chopperkes.

mvg
          Wel, na met enkele motorrijders gepraat te hebben, ben ik aan het denken om me een Deauville aan te schaffen ipv een chopper
          Het zou veel minder belastend zijn voor je rug bijvoorbeeld. Je kan oneffenheden in de baan immers opvangen met je knieën, wat je bij een chopper niet kan.

Comment

Ben ook motorijder sinds heel vroeg, alles wat een motor had was welkom bij ons op den hof. Eerste motor (Honda XL 125) gekregen op men 12e om samen met pa te gaan "crossen" sindsdien nooit meer zonder gezeten. Van de XL 125 naar de Husqvarna monobike's naar Ducatie 907 Paso, K75, GSX-R 750 en nu al een 4 jaar een Honda VFR 800. De VFR is momenteel ideaal, je kan sportief rijden als het verkeer en weer het toelaat en je kan er gerust wat kilometer mee verslinden met de kofffertjes erop. Als vrouwlief ermee kan leven en er ook wel eens wil opzitten dan zal je hier een nieuwe drug in vinden.
            Ik gebruik men motor dagelijks, woon-werk en alles eigenlijk als ik niet teveel moet meedoen. Enkel als het ijzelt laat ik hem staan, regen... heb je een pak voor, kou heb je een pak voor, juist die ijzel is me iets teveel.

Pro:
            - Bijna geen file probleem
            - Altijd parking
            - Het gevoel

Contra:
            - Als je een kilometervreter bent is het duurder dan een gewone wagen... maar zoveel meer fun
            - Mijn vriendin
            -Kwetsbaar, als je valt hoe klein de snelheid ook je doet je altijd pijn
            -Sommige autorijders die je niet zien of willen zien

Oneffenheden opvangen met je knieen???? Das nu eens zever die ik nog niet heb gehoord. Koop je dan een GS of dergelijke motor, oneffenheden opvangen met je knieen doe je enkel als je je achterwerk van je zadel heft en zowat gaat rechtstaan op je pedalen niet als je neerzit. Heb je schrik voor de belasting op je rug dan moet je idd richting Dauville en soortgelijke tourbuffels kijken, je zitpositie en afvering van de motor spelen hier de grootste rol, dan moet je wel inboeten op wegligging maar zulke motoren zijn niet echt gemaakt om aan hoge snelheden door bochten te scheuren.
            Last edited by Alca; 20 juni 2010, 09:44.
            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
            Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Ik heb jaren met een Deauville gereden, toen nog een 650, nu geloof ik iets zwaarder van motor en da's maar goed ook, die 650 cc was maar op het randje vond ik, zeker met twee, en 't is inderdaad zeker geen snelheidsmachien, maar da's ook niet de bedoeling van deze motor die eerder een kilometervreter is, handig waren toen wel de ingebouwde zijtassen.
              Last edited by Franciskine; 20 juni 2010, 13:40.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                Ik kon me niet meer houden, rapper en rapper, de bochten sneller en platter, ik kòn gewoon niet meer op een normale menselijke manier rijden...
                Bij mij dus ook...
                Die rechterpols controleren viel me niet mee en dat in combinatie met 'koning auto' heeft me doen besluiten dat mijn motor de deur uit ging.
                Heb meermaals een 'billen-dicht-knijp-moment' gehad omdat een wagen mijn gewoonweg niet zag aankomen. (En nee niet als ik volgas aan't geven was maar mij aan de verkeersregels hield).

Ik vond het te gevaarlijk... Ben wel sterk aan't overwegen om een oldtimer aan te schaffen (Vespa)

Comment

Hallo,

Wil je helemaal geen rugpijn en toch veel rijplezier, dan is het overwegen van een motorscooter ook een mogelijkheid.
                  De zitpositie op de Honda SW-T400 is vele malen beter dan op bv de Diversion en veel comfortabeler.
                  Maar, dat is ook een kwestie van smaak en perceptie natuurlijk.
                  En qua prestaties moeten die moderne motorscooters ook niet meer veel inboeten.
                  Ik ben in ieder geval zeer tevreden van de overstap van "moto" naar "motorscooter" en
                  heb nu het ideale woon-werkverkeertransportmiddel en dat aan 3,5 l/100 km ...

En Stax, doen die Vespa!
                  Hier in de buurt van St-Truiden rijden er honderden (ook al in de verhuur ivm Haspengouwroutes en dergelijke)

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                    Ben wel sterk aan't overwegen om een oldtimer aan te schaffen (Vespa)
                    't Vrouwke hier ook ... sinds ik over een motor begonnen ben. Straks heeft ze er nog eerder ééntje dan ik
                    Ze zou geen oldtimer nemen, maar een recente Vespa.

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    De zitpositie op de Honda SW-T400 is vele malen beter dan op bv de Diversion en veel comfortabeler.
                    Hoe zou de zitpositie op een Deauville zijn ? Is die ook niet redelijk comfortabel ?

Comment

De bijnaam van de Deauville=Dullville, rijsensatie 0,0 maar wel confortabel
                      Ben begonnen op 16j met een Honda Dax met een motor van Honda SS50 eronder met 72cc cylinder, dan na 2 jaar een Honda XR 250, het jaar erna een Honda CB350 four.Daarna de ultieme supersport de GSX-R 750.Dan huisje tuintje vrouwke en kinderen, dus 15 jaar met de wagen gereden en nu sinds 3 jaar een Kawasaki Versys
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

Comment

19jaar jong en baasje over een Aprilia RS 250.
                        Heerlijk 2taktje met slechts(?) 70pk maar oh zo heerlijk om mee te rijden!
                        Aan allen die twijfelen, die zijn reeds gebeten door het motovirus en dan is het enkel nog een kwestie van tijd

Comment

Hee , leuk draadje ..

hier ook een motofan,

met 26 jaar een A rijbewijs gehaald...
                          vervolgens :
                          Honda 500 (ouwe)
                          Suzuki GS 550
                          Koffiepot (Yamaha)Weet niet meer hoeveel cc
                          Honda nog wat ..

en de laatste ,ongeveer 15 jaar geleden:

nu even niet meer want vrouwtje wil niet dat ik nog rij....maar ????? wie weet ...ooit !!!!

gr. J@siu !!

Ps. let even niet op de kwaliteit foto, dit is een ingescande foto..
                          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

In een vorig leven nog met dit gereden
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              In een vorig leven nog met dit gereden
                              das een leuke
                              11-300mm
                              jeff heylen

Comment

Dit was mijn eerste, later deze en nog later deze. Nu toer ik op deze tweewieler.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X