Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorrijders ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: motorrijders ?

    enkele jaren geleden gestopt wegens een te zware pols, maar het begint fameus te kriebelen met dit weer.
    geschiedenis:
    op mijn 18e kocht ik een:honda cb 250 (reed ik niet graag mee), na 2 weken terug verkocht en een suzuki gn 250 gekocht, waarvan na 6 maand de klep afbrak en in de cilinder viel: motor kapot en te veel kosten om dit te vervangen. daarnaa een honda rebel 250 gekocht, en hiermee nog gereden tot mijn 20e. toen mocht ik wettelijk met een moto rijden van meer dan 25kw en ik heb mij toen een suzuki gsxr 750 gekocht. maar na 2 jaar wegens een te zware pols weer verkocht.
    nu 3 jaar later kriebelt de microbe terug, en ik zou ofwel een monobike ofwel een chopper willen. maar door al dat kuiswerk schrikt de chopper wat af.
    wel heb ik het geluk om af en toe eens een toertje te mogen doen met mijn ma haar chopper. een drag star 600 met bloemetjes
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

    Comment


    • #17
      Re: motorrijders ?

      Hier een kersverse (sinds april) motard en trotse bezitter van een F800ST.
      In de tussentijd nog maar een kleine duizend km gebold, maar begin juli is ie (enfin, ik) aan z'n echte proefstuk toe: op vakantie richting Oost-Europa! Vanaf september wordt het ook mijn vervoersmiddel voor woon-studie verkeer.
      Maar eerst die exaampjes nog doorspartelen...

      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #18
        Re: motorrijders ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht
        Dan een jaartje of 6 niks meer, maar de microbe blijft en zo heb ik terug een Honda VT1100 Ace overgekocht van een collega die ermee stopte.
        Dat is hem dus (de motor bedoel ik hé ) maar ik zou wel voor een 750 gaan
        Last edited by kdm; 4 juni 2010, 19:43.

        Comment


        • #19
          Re: motorrijders ?

          ik heb een sym fiddle een 125cc (zo'n vespa model)
          word hier geregeld gebruikt, wij hebben hem gekocht ipv een -veel te dure- 2de auto.
          ook omdat ik geen rijbewijs heb voor een zwaarder model.
          11-300mm
          jeff heylen

          Comment


          • #20
            Re: motorrijders ?

            Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
            ik heb een sym fiddle een 125cc (zo'n vespa model)
            word hier geregeld gebruikt, wij hebben hem gekocht ipv een -veel te dure- 2de auto.
            ook omdat ik geen rijbewijs heb voor een zwaarder model.
            Tja, da's inderdaad nog niet slecht gezien. Een motor voor ipv een 2de wagen. Daar kan je wel moeilijk boodschappen mee doen, maar ja, als je boodschappen gaat doen is meestal je "1ste wagen" ook wel thuis.

            Comment


            • #21
              Re: motorrijders ?

              @ Den Door : je Shadow is van '95 lees ik, dus met ketting. Heb je daar niet veel onderhoud aan ? Ik zou als eerste motor wel een niet te dure 2dehands willen kopen, met als gevolg dat het er ééntje met ketting zal zijn. Maar ik wil er ook weer niet al m'n vrije in steken om hem te onderhouden.
              Valt dat onderhoud nogal mee ? Ik heb gehoord (van de instructeur) dat je een ketting toch wel om de 2à3 tankbeurten moet smeren. Als het daarbij blijft valt het nogal mee, maar komt er nog wat anders bij kijken ? Ik bedoel hier niet het regelmatig onderhoud in de garage, maar dingen die je zelf moet doen.

              Comment


              • #22
                Re: motorrijders ?

                M'n hart doet pijn als ik dit allemaal lees.Vóór 4 jaar moeten stoppen,problemen rug en nek.Als ik dan denk aan de km die ik rondgereden heb in de buurlanden en verder.Ook zomer en winter gereden,echt.... 't doet pijn.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #23
                  Re: motorrijders ?

                  post verwijderd
                  Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:49.

                  Comment


                  • #24
                    Re: motorrijders ?

                    Prachtige machines, maar o zo levensgevaarlijk, ook als je "defensief" rijdt. Om die reden niet aan mij besteed.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: motorrijders ?

                      De motor is voor mij een middel om me te verplaatsen wanneer dat nodig is , ik ga niet zomaar wat rond rijden voor de lol , daarvoor is de brandstof me wat te duur en we moeten toch ook aan het milieu denken?? een auto heb ik niet , een fiets voor de kleine- en een motor voor de grotere verplaatsingen...
                      mvg.

                      Comment


                      • #26
                        Re: motorrijders ?

                        sedert vorig jaar overgestapt op een R1150RT ( touring) , te veel last beginnen krijgen met de rug op m'n Guzzi V11 (sportieve naked )(met hartzeer omgeruild ) , voordien een Guzzi California 1100 ( classic touring ) , daarvoor shopper Honda Shadow...
                        Op 16j de microbe gekregen en heropgestapt aan mijn 35ste.....
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #27
                          Re: motorrijders ?

                          Als voorsmaakje voor m'n chopper, vandaag met vrouwtje een dagtripje met een Vespa gemaakt (elk een Vespatje)

                          Comment


                          • #28
                            Re: motorrijders ?

                            Rij nu al enkele jaren met een BMW R1100R:misschien wat zwaar als opstapmoto maar dan heb je ook geen behoefte om snel naar iets zwaarder over te schakelen.
                            Heb me de aankoop (2de hands bij verdeler)nog geen seconde beklaagd.
                            Intussen al mooie reizen gemaakt naar Toscane, Zwitserse passen, Lake District... soms alleen, soms met vrouwlief achterop.En massa's bagage.
                            Wel enkele uren cursus volgen :je leert er op zaken letten waar je als autorijder niet op let of moet op letten, maar als motorrijder des te meer.

                            Van de gevaren (kwetsbaarheid) ben ik me heel goed bewust ( ik werk op intensieve zorgen en daar kom je regelmatig motorrijders tegen ) maar daar tegenover staat een intens gevoel bij het rijden ( snelheid, bochtenwerk,wisselwerking mens-machine ), en dat werkt verslavend.
                            www.petervdg.net/Portfolio

                            Comment


                            • #29
                              Re: motorrijders ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                              Aangezien 't ne moto voor de midlife crisis is .. je hebt je A rijbewijs vermoedelijk gratis gekregen, maar volg toch maar een paar rijvaardigheidscursussen, zodat je geen fouten aanleert die je nadien moet afleren.
                              Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                              Wel enkele uren cursus volgen :je leert er op zaken letten waar je als autorijder niet op let of moet op letten, maar als motorrijder des te meer.
                              Geef eens wat voorbeelden, een mens kan nooit voorzichtig genoeg zijn. Heb al wel wat lessen gevolgd, maar toch ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: motorrijders ?

                                Enkele voorbeelden: één van de belangrijkste is toch wel het leren "ver vooruit kijken".
                                -Komt van pas om de staat van het wegdek in te schatten (grind in een bocht,een put in het wegdek of een hoog uitstekend putdeksel ,obstakels op de weg zoals een stuk balk (al meegemaakt) .
                                -Heb je nodig bij het bochtenrijden.
                                -Hierdoor leer je situaties en het gedrag van andere bestuurders inschatten.

                                verder: je leert er waarom je bepaalde reacties vertoont in onvoorziene omstandigheden(bijv.remmen bij het zien van een obstakel ipv wegkijken richting vluchtweg) en welk gevaar daarin schuilt. En hoe je dit oplost (als het niet te laat is)...
                                Je leert er ook jouw motorfiets te beheersen: traag rijden,evenwicht houden..
                                Ook belangrijk :jouw plaats op het rijvak.Alweer belangrijk om vooruit te kunnen kijken.
                                Het komt er vooral op neer dat je moet leren anticiperen, defensief rijden.
                                www.petervdg.net/Portfolio

                                Comment

                                Working...
                                X