Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 is super.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 7 is super.

    Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
    Als ik mijn PC met gewone HD opstart duurt het verschillende minuten voor de schijf uitgerateld is. Snel de PC opstarten om even mails te checken of iets op te zoeken is er niet bij.
    Er bestaat ook iets dat 0 euro kost: hibernate of standby Ben je binnen enkele seconden terug op je buroblad.

    Pas als de nieuwe technologie helemaal de oude geklopt heeft, de minpuntjes weggewerkt zijn en de prijs redelijk komt, dan zie ik mij "overstappen".

    Ik blijf liever 10sec wachten op Photoshop én 500GB onder de motorkap hebben, dan 1 sec te wachten en 80 of 160GB hebben. Voor meer geld.

    Prioriteiten...

    Comment


    • #17
      Re: Windows 7 is super.

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Dingen die afgewerkt zijn, zet je gewoon op je externe schijf (of schijven).
      Ze ALLEEN op een externe schijf zetten = zekerheid dat je ze ooit kwijt bent. Belangrijke zaken bewaar je MINSTENS op twee plaatsen: in de PC en buiten de PC
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Windows 7 is super.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ze ALLEEN op een externe schijf zetten = zekerheid dat je ze ooit kwijt bent. Belangrijke zaken bewaar je MINSTENS op twee plaatsen: in de PC en buiten de PC
        Beetje leren lezen, ik zeg ook: schijven.

        Beter is nog altijd op twee externe op twee verschillende plaatsen.

        Comment


        • #19
          Re: Windows 7 is super.

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Beetje leren lezen, ik zeg ook: schijven.

          Beter is nog altijd op twee externe op twee verschillende plaatsen.
          OK, blijft dan nog het verlies aan gebruikscomfort, als je elke keer een externe schijf moet gaan inschakelen. Ik verkies daarom een grote interne en een grote externe schijf (of schijven).
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Windows 7 is super.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            OK, blijft dan nog het verlies aan gebruikscomfort, als je elke keer een externe schijf moet gaan inschakelen. Ik verkies daarom een grote interne en een grote externe schijf (of schijven).
            Soms is het een keuze : gebruikscomfort of risico lopen. Ik weet wat ik zou kiezen.
            Die paar minuutjes, daar zal het toch niet op steken, of toch?

            Comment


            • #21
              Re: Windows 7 is super.

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Er bestaat ook iets dat 0 euro kost: hibernate of standby Ben je binnen enkele seconden terug op je buroblad.

              Pas als de nieuwe technologie helemaal de oude geklopt heeft, de minpuntjes weggewerkt zijn en de prijs redelijk komt, dan zie ik mij "overstappen".

              Ik blijf liever 10sec wachten op Photoshop én 500GB onder de motorkap hebben, dan 1 sec te wachten en 80 of 160GB hebben. Voor meer geld.

              Prioriteiten...
              En waarom zou je in godsnaam 500GB als OS disk prefereren boven een SSD (los van de prijs)? 160GB voor een OS disk is méér dan genoeg, ja zelf met Photoshop en de Office suite, etc geïnstalleerd.

              Eventuele games installeer ik gewoon op mijn Velociraptor en data (onder meer foto's en muziek) op mijn 1TB disk.

              Gewoon een kwestie van alles op de juiste of meest geschikte plaats te gaan zetten.

              Backup gaat via SyncToy naar een externe NAS over mijn Gbit netwerk, niet supersnel doch sneller dan USB en de NAS dient niet in dezelfde kamer te staan.

              Over welke minpuntjes heb je het trouwens? Over het feit dat er geen bewegende delen meer inzitten, stootvaster is, minder warmte produceren???
              Wat mij betreft zitten er enkel voordelen aan SSD (wederom los van de prijs), vooral nu Intel hun TRIM commando geïmplementeerd heeft en als je de SSD gebruikt op een Win 7 machine.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #22
                Re: Windows 7 is super.

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Soms is het een keuze : gebruikscomfort of risico lopen. Ik weet wat ik zou kiezen.
                Die paar minuutjes, daar zal het toch niet op steken, of toch?
                Ik zie hier het risico niet. Mijn data staan op de PC en elders, buiten de PC op een externe HD die enkel draait om een backup te nemen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 7 is super.

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Er bestaat ook iets dat 0 euro kost: hibernate of standby Ben je binnen enkele seconden terug op je buroblad.
                  Inderdaad, mijn pc en laptop zet ik altijd in standby ipv shutdown. Binnen de 4 seconden alles weer up en running. Reboot alleen maar als het nodig is.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 7 is super.

                    Nog niet opgevallen dat je voor een driver de originele Windows schijf er niet meer moet instoppen? Al sinds Windows XP wordt de volledige keet van drivers mee geinstalleerd, ja en die wordt altijd maar groter en groter he.

                    Oh ja, en diegene hier SSD's afbreken hebben er gewoon zelf nog nooit een gehad
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 7 is super.

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Er bestaat ook iets dat 0 euro kost: hibernate of standby Ben je binnen enkele seconden terug op je buroblad.
                      Met beide heb ik slechte ervaringen en ik heb sowieso liever een hardwareoplossing die onder alle omstandigheden sneller is. Mijn ronddraaiende schijf is veruit de traagste component van mijn pc.
                      Pas als de nieuwe technologie helemaal de oude geklopt heeft, de minpuntjes weggewerkt zijn en de prijs redelijk komt, dan zie ik mij "overstappen".
                      Ik heb een jaar lang op verschillende fora hetzelfde gezegd en voor mij was met de komst van Trim en de dalende prijzen het moment gekomen om over te stappen
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows 7 is super.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                        Met beide heb ik slechte ervaringen en ik heb sowieso liever een hardwareoplossing die onder alle omstandigheden sneller is.
                        Hibernate is even "hardwarematig" dan gewoon opstarten hoor
                        Hetzelfde moederbord wordt gebruikt, dezelfde HD, hetzelfde RAM.... Ik zou niet weten wat de slechte ervaringen zijn. Iedere laptop wordt zo afgesloten bij de meeste mensen.

                        In theorie is de pc helemaal heropstarten "risicovoller".

                        Je moet het natuurlijk niet doen terwijl je bezig bent met een intensiever rendering operatie.

                        Comment

                        Working...
                        X