Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB lader met 10V output voltage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: USB lader met 10V output voltage

    Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
    opletten met je lader of er komt rook uit je ipad en nadien een duif

    http://www.youtube.com/watch?v=cbI0r...ayer_embedded#!
    Amai, dat is wel goed ineen gestoken!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: USB lader met 10V output voltage

      Idd, knap gedaan
      Alleen jammer dat ik er weinig van versta ,maar ook zonder klank is het keigoed

      Comment


      • #18
        Re: USB lader met 10V output voltage

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        't Is wel zo dat er signalen in de kabel gebruikt worden om aan de iPod/iPhone/iPad door te geven dat het veilig is om op te laden. Ik heb hier zo'n Philips Li-Ion plug-in batterij en daar zit een speciaal USB plugje bij met weerstandjes in om m'n iPhone te overtuigen dat het mag opladen.
        vreemd, ik heb ook zo'n Philips li-ion batterij liggen, en bij mijn iPhone wilt ie niet opladen, alle andere toestellen en usb apparaten geen probleem, enkel die verrekte iPhone, net waar ik die batterij voor kocht
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #19
          Re: USB lader met 10V output voltage

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          vreemd, ik heb ook zo'n Philips li-ion batterij liggen, en bij mijn iPhone wilt ie niet opladen, alle andere toestellen en usb apparaten geen probleem, enkel die verrekte iPhone, net waar ik die batterij voor kocht
          Je kan het Apple moeilijk kwalijk nemen dat ze de standaard volgen. In principe moet de USB hub doorgeven aan het USB apparaat dat het over 500mA mag beschikken. Het apparaat mag dat niet zomaar gaan proberen opnemen. In eerste instantie biedt de hub 100mA aan, voor lage stroomverbruikers als een muis of een keyboard. Op 't moment dat het apparaat meer wil (om zich bvb op te laden of omdat het meer nodig heeft) moet de hub een signaal geven dat het meer mag verbruiken.

          Dit is om het volgende tegen te gaan: een ongevoede hub met bvb 4 poorten kan maximaal 100mA per poort geven, (4x100mA + 100mA voor zichzelf) omdat het zelf maar 500mA kan trekken van zijn moederpoort. Als er zo 1 apparaat tussenzit dat gewoon uit zichzelf 500mA begint te trekken, dan zakt de spanning over alle apparaten heen waarschijnlijk onder de benodigde spanning om alles te doen werken. Gevolg: USB problemen en de gebruiker die er niks van snapt.

          Niet dat de meeste designers zich van dergelijke specificaties iets aantrekken...

          Bij mij zat er zo'n stukje bij. Ik dacht dat je dat online kon bestellen bij Philips zelf.
          pixelpusher

          Comment


          • #20
            Re: USB lader met 10V output voltage

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Bij mij zat er zo'n stukje bij. Ik dacht dat je dat online kon bestellen bij Philips zelf.
            deze hier bedoel je? http://shop.philips.nl/servlet/Contr...ctID=124678500

            die zit erbij hoor, maar hij laadt mijn iPhone niet op
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #21
              Re: USB lader met 10V output voltage

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Lijkt me toch straf : Het is de weerstand van het toestel dat je aansluit dat bepaalt hoeveel stroom er vloeit. 5V op een weerstand van 5 ohm zorgt voor een stroom van 1 A, en dus een vermogen van 5 Watt.
              Als je die andere lader van 10Watt aansluit op diezelfde belasting zal ook een stroom vloeien van 1 A (over diezelfde weerstand), en dus zal dat vermogen nog altijd 5 W zijn...
              Om aan die 10 W te geraken moet de weerstand van de belasting halveren., dus 2.5 ohm, en dan zal die voeding wel 10W leveren.
              Of je dus een voeding van 5 W, 10 W of 1000 W gebruikt doet niets terzake. De spanning blijft 5 V (want anders blaas je het zaakje op), de weerstand blijft gelijk (want je laadt hetzelfde toestel op), en dus vloeit 1 A en heb je 5 W...

              R=U/I, P=U*I of P=R*I^2...

              dus 5*1^2= 5W en 2.5*2^2 = 10W

              De Iphone heeft dus een interne weerstand die 2x hoger ligt dan die van de Ipad. De lader van de Ipad kan je gebruiken om een Iphone op te laden, de lader van een Iphone zou ik niet gebruiken om de Ipad op te laden. Die zal normaal maar max. 1 A kunnen leveren. De Ipad zal die "forceren" om 2 A te leveren, waardoor die niet bijster lang zal meegaan...

              Het is zo, dat inderdaad de inwendinge weerstand van het op te laden toestel de max stroom bepaald.
              Maar deze stroom is ook beperkt tot wat de lader kan geven. En daar komt natuurlijk het punt naar boven, waar jij zegt dat de iphone lader niet bijster lang zal meegaan, wat volgens mij niet klopt.
              Een goed ontworpen lader heeft een stroombegrenzing (1000mA in het geval van de iphone, 2000mA in de ipad versie), en zal zich dus "beschermen" tegen te grote stromen.
              Werkt dus prima in het geval van de iphone lader (ik ga ervan uit dat die dus correct ontworpen is)

              Persoonlijk gebruik ik alles door mekaar, ik laad de Ipad via de Imac, iphone en ipad lader, net zoals ik de iphone ook laad via al die kanalen. Geen enkel probleem.
              Enigste niet werkende combinaties zijn de Pc's, daar krijg je dus meestal een melding kan niet opladen. Maar dit heeft een andere oorzaak, en de betere motherboards krijgen al updates.

              Comment

              Working...
              X