Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook pro, windows en mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook pro, windows en mac?

@Nena: Mac of Windows is feitelijk niet belangrijk. Vraag je af welke software je wilt draaien. Als het op slechts één van beide systemen draait heb je al een keuze.

Als de gewenste software op beide draait komen m.i. kosten en gebruiksgemak (zeer persoonlijk) in beeld. Uiteindelijk gaat het er niet om welk besturingssysteem je kiest, maar op welk systeem je het best en het gemakkelijkst je werk kunt doen.

Vanwege de (nog altijd) relatief beperkte software mogelijkheden komt er bij mij b.v. geen Mac in huis, hoe mooi en goed het ook mag zijn. De software die ik zakelijk moet draaien draait nu éénmaal onder Windows. Dat maakt de keuze voor mij heel gemakkelijk. Bepaal voor jou op de zelfde manier wat (prettig) werkt en je hebt een antwoord.

Laat je niet leiden door dat OS-X zo mooi is of dat Windows minder stabiel zou zijn. Dat is allemaal achterhaald of zeer relatief.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Nena,

en als je de virussen en de spyware beu bent, dan betaal je graag 10% meer voor OSX.

En wie notepad++ wil verlaten kan naar textmate gaan, er is werkelijk voor ALLES een alternatief onder OSX. Alleen dikwijls beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        En wie notepad++ wil verlaten kan naar textmate gaan, er is werkelijk voor ALLES een alternatief onder OSX. Alleen dikwijls beter.
        klopt 100%!
        check coda ook eens
        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
        Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
          klopt 100%!
          check coda ook eens
          Allemaal goed en wel, maar de ene kost bijna 50 Euro, de andere $ 100 ... notepad++ is wel gratis hé ... geloof me, ik heb een hele tijd rondgezocht voor een Notepad++ evenknie op Snow Leopard ... maar ik heb geen enkele editor gevonden die gratis is net zoals n++, ik weet best dat er even goed en zelfs beter is voor Mac OS X, maar dit zijn betalende oplossingen ... nog eens extra betalen terwijl de Mac op zich al duurder was in aankoop.

Als ik naar een event ga en weet dat ik ter plaatse foto's zal overzetten neem ik altijd mijn MacBook Pro mee, werkt ideaal, maar als desktop heb ik toch resoluut voor PC's gekozen ipv een MacPro in elkaar te steken, want de iMac is een all-in-one laten we eerlijk zijn !

Je moet eigenlijk een Dell XPS8100 met een Mac Pro vergelijken, dus :
          2.66Ghz Quad core Intel Xeon, 8gb, 2x1Tb hard disk, 2x 24" scherm ... kom je in totaal op niet minder dan 4581.99 Euro
          (i7 processor bestaat nog niet voor de Mac Pro terwijl een Xeon eigenlijk meer geschikt is voor servers, een Xeon is niet echt bedoeld voor 'huis, tuin en keukengebruik)

Mark
          Last edited by LamboCars; 29 mei 2010, 20:04.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
            @Nena: Mac of Windows is feitelijk niet belangrijk. Vraag je af welke software je wilt draaien. Als het op slechts één van beide systemen draait heb je al een keuze.

en als je de virussen en de spyware beu bent, dan betaal je graag 10% meer voor OSX.
            Zo erg is het echt niet, hoor. Is ook een fabeltje dat je constant virussen en spyware hebt op Windows. In 6 maand met Win7 nog geen last van gehad. M'n ma in anderhalf jaar ook niet (Vista). Geen sites van 'bedenkelijke aard' bezoeken bespaart je een hoop last.
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Je moet eigenlijk een Dell XPS8100 met een Mac Pro vergelijken, dus :
              2.66Ghz Quad core Intel Xeon, 8gb, 2x1Tb hard disk, 2x 24" scherm ... kom je in totaal op niet minder dan 4581.99 Euro
              Waarom eigenlijk 2x 24" scherm als je vergelijkt met een iMac ? De resolutie van twee displays naast elkaar in extended display mode kan je niet echt vergelijken met het enkele display van de iMac. Moet je nog een extra display op de iMac aansluiten, kan perfect. Dan is de vergelijking juist, maar dan kost de iMac nog een heel pak meer.

En een Mac Pro is een towermodel zoals de Dell XPS, maar wel een workstation, voor professionals dus. Vergelijking gaat dus niet echt op. Denk niet dat de XPS als een workstation gelabeled wordt.

Enfin, nogmaals, TS heeft hier niets aan, dus we wijken teveel af. Als je man echt niet zonder OS X kan (en ik begrijp het hoor, ben er ook aan verknocht) dan moet je maar een Mac kopen. Mocht je de Windowskant opgaan, raad ik je Dell van harte aan. Wat je ook koopt, je zal er geen spijt van hebben...
              Last edited by Kaneda; 29 mei 2010, 20:19.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Allemaal goed en wel, maar de ene kost bijna 50 Euro, de andere $ 100 ... notepad++ is wel gratis hé ... geloof me, ik heb een hele tijd rondgezocht voor een Notepad++ evenknie op Snow Leopard ... maar ik heb geen enkele editor gevonden die gratis is net zoals n++, ik weet best dat er even goed en zelfs beter is voor Mac OS X, maar dit zijn betalende oplossingen ... nog eens extra betalen terwijl de Mac op zich al duurder was in aankoop.
                Kompozer is gratis…

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht

Zo erg is het echt niet, hoor. Is ook een fabeltje dat je constant virussen en spyware hebt op Windows. In 6 maand met Win7 nog geen last van gehad. M'n ma in anderhalf jaar ook niet (Vista). Geen sites van 'bedenkelijke aard' bezoeken bespaart je een hoop last.
                zolang je met usb-sticks niet in copy-centers en dergelijke komt heb je er wsl bijna geen last van…
                Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad

Comment

De enige reden waarom er minder Mac virussen zijn is het feit dat het aantal Mac gebruikers tov Windows gebruikers nog te verwaarlozen is, de dag dat er echt zoveel Mac gebruikers gaan zijn als Windows gebruikers ga je het aantal virussen die gemaakt worden voor Mac spectaculair zien stijgen, op dit ogenhblik is de doelgroep van de Mac adepten voor de virusmakes niet groot genoeg. De schade die ze eventueel met een virus zouden kunnen aanrichten is naar hun normen veel te klein, op een windows systeem is dat vele malen groter. Voorrlopig zitten de Mac gebruikers wat het aantal bestaande virussen betreft inderdaad wel veilger.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht

Een fabeltje, you joker you, dat is de realiteit in mijn job, ik mag er elke dag opkuisen en verwijderen en de gebruikers tegelijkertijd proberen slimmer te maken, ik heb er mijn handenvol werk mee. Het stikt tegenwoordig van de Trojaanse paarden en op de koop toe heeft McAfee ook een blunder begaan die velen niet ongedaan kunnen maken.
                    Op mij mac keert de rust dan 's avonds terug.

Comment

E Het stikt tegenwoordig van de Trojaanse paarden en op de koop toe heeft McAfee ook een blunder begaan die velen niet ongedaan kunnen maken.
                      Op mij mac keert de rust dan 's avonds terug.
                      Veel heeft toch ook wel te maken met de gebruikers, neen? Ik heb in al die jaren (hout vasthouden) nog geen enkel virus gehad.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Veel heeft toch ook wel te maken met de gebruikers, neen? Ik heb in al die jaren (hout vasthouden) nog geen enkel virus gehad.
                        Absoluut, ik had er ook geen last van zolang ik onder Windows werkte, maar ik wist dan wel voorzichtig te zijn voor ik zo'n PC op mijn netwerk toeliet. Nu onder Mac kunnen ze alleen zichzelf besmetten. Hoed je voor usb-sticks, CD's geheugenkaartjes e.d. het ideale transport voor trojaanse paarden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          't Is niet voor niets dat Apple op dit ogenblik groter is dan Microsoft. Lees hier
                          Niet zozeer groter, maar op dit moment meer waard. Microsoft heeft nog altijd 3x zoveel werknemers dan Apple. En "meer waard" is ook puur virtueel, natuurlijk. Ze vermenigvuldigen simpelweg het totaal aantal aandelen met de prijs per aandeel zoals die op de beurs verhandeld wordt.

On topic: ik denk dat je nogal snel bepaalde toetsen gaat missen als je Windows installeert op een MacBook. Scrollen in Mac OS X is vloeiender, maar ik vind het jammer dat je je vensters niet kan maximalizeren.

Off topic: ik draai al meer dan 5 jaar geen antivirus software meer. Sinds Windows XP SP2 zit er wel 't een en ander ingebouwd in Windows zelf, maar daar heb ik veel minder last van dan eender wat je'r extra op smijt. Als je vind dat je Windows traag is, keil al die onzin er gewoon eens af en vergelijk dan.
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Niet zozeer groter, maar op dit moment meer waard. Microsoft heeft nog altijd 3x zoveel werknemers dan Apple. En "meer waard" is ook puur virtueel, natuurlijk. Ze vermenigvuldigen simpelweg het totaal aantal aandelen met de prijs per aandeel zoals die op de beurs verhandeld wordt.
                            Zo bedoelde ik het ook. En dat de beurs een zeepbel is die elk ogenblik kan barsten weten we ondertussen ook al.

On topic: ik denk dat je nogal snel bepaalde toetsen gaat missen als je Windows installeert op een MacBook.
                            Dat kan ik spijtig genoeg enkel beamen.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              On topic: ik denk dat je nogal snel bepaalde toetsen gaat missen als je Windows installeert op een MacBook. Scrollen in Mac OS X is vloeiender, maar ik vind het jammer dat je je vensters niet kan maximalizeren.
                              het is zo dat in mac os x het venster niet maximaliseert, maar exact aan de inhoud aanpast, wat in sommige gevallen maximaliseren betekent
                              (dit doe je met het derde (het groene) knopje van links in de titelbalk)

Comment

De meerprijs van OSX is echt wel te rechtvaardigen.

iMacs zijn niet zo overdreven duur omwille van hun echt wel uitstekend scherm, dat er onmiddelijk al in zit, maar MacBooks en MacBook Pro's zijn eigenlijk ook niet echt zo overdreven duur. Houd er rekening mee dat het scherm in die dingen bijna alle gewone laptop schermen belachelijk maakt, de unibody behuizing is ook zéker een meerwaarde. Niet alleen omdat het zo efficient vormgegeven is (zet eens een 15" MBP op een 15" Dell of iets anders), maar ook omdat de aluminium behuizingen zo stevig zijn. Dan zijn er ook nog de kleine dingen: Backlit toetsenbord, automatische intensiteitaanpassingen van de lichtsterkte van het scherm en het toetsenbord op basis van het omgevingslicht, de magsafe stroomconnector (die dus magnetisch vastklikt en losklikt als je per ongeluk je draad eraf loopt: geen laptop op de grond), de uitzonderlijk efficiente trackpad (multitouch scrollen, exposé, navigeren, ...) en zo zijn er nog een heleboel kleine dingen, die het geheel gewoon àf maken.
                                Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Working...
                                X